The_Lozer Skrevet 7. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 Er det tillat å ha med en egen nettverkswitch på TG? (den skal ikke dele ut IPer) Lenke til kommentar
MSg Skrevet 7. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Jepp. Det er det. Du står fritt til å dele din ene nettverksport med flere maskiner som du selv bruker (f.eks en stasjonær og en laptop) Bare husk å skru av DHCP. Endret 7. mars 2009 av MSg Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 Gitt en forutsetning; det skal ikke påvirke de andre deltakerne. Nå vet ikke jeg hvor mye konfigurasjonsmuligheter man har på de ytterste bordswitchene, men dersom antall IP-adresser per switch er begrenset, så vil i verste fall en eller annen stakkar sitte uten nett. Kan derfor være lurt å sette seg bak NAT dersom du har veldig mange enheter. Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 7. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 mitt spørsmål: "why?" Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2009 mitt spørsmål: "why?" Laptop og stasjonær Lenke til kommentar
Scampi Skrevet 8. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Tommelfingerregelen vår er 1 port, 1 IP, 1 ampére. Kan forsåvidt quote vår søte tech:server-chief fra IRC tidligere i natt: (00:51:47) (@Sesse) èn plass = èn port, èn IP-adresse, èn ampére strøm Endret 8. mars 2009 av Scampi Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Kom over denne på gathering forumet http://forum.gathering.org/showpost.php?p=...mp;postcount=20 Ville nesten regne med at det samme gjelder i år også Endret 8. mars 2009 av The_Lozer Lenke til kommentar
nets Skrevet 8. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Etter min erfaring saa er det nok med porter i switchen, jeg har vertfall tatt med laptop og stasjonaer pc og hatt porter nok i switchen til begge 2. Dette var dog TG 2007 og 2008. Ellers saa mener jeg aa ha lest at noen paa en rekke ville ha gigabit lan, og tar med sin egen interne gigaswitch. De tar da bare 1 port i bordswitchen, og de tar bare opp 1 ip pr. pc, og de faar giganett internt paa den private switchen. Endret 8. mars 2009 av nts Lenke til kommentar
Proliator Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Etter min erfaring saa er det nok med porter i switchen, jeg har vertfall tatt med laptop og stasjonaer pc og hatt porter nok i switchen til begge 2. Dette var dog TG 2007 og 2008. Dette er FEIL! Beklager å si det men en plass = 1 Port og bordswitchene har faktisk ikke noen ekstra porter som du kan bruke. Dette betyr da at enten så har en stakkar vært uten nett, eller så har du vært heldig og en person som egentlig skulle kommet kom ikke og det var en ledig plass. Men hvis du kobler deg på med 2 pc'er må tech:support komme og "Rydde opp" på switchen da blir ikke de andre 22 personene på den switchen happy. siden alle kabler blir dratt ut og alle kan komme og plugge i en kabel hver. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 ikke nødvendigvis feil, mange kjøper 2 plasser for plass til 2skjermer etc som vil gi ubrukte plasser i switchen. men ikke noe jeg ville gamblet på akkurat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå