Gå til innhold

zyxel p-2602hwt, åpning av porter

Anbefalte innlegg

Klør meg i huet her. Har åpnet for porten µTorrent bruker under NAT, og åpnet samme port under Firewall -> create rule. Likevel får jeg beskjed om at denne porten er stengt.

Nå lurer jeg på om jeg har gjort noe feil: Har satt Standard gateway adressen som Default Server, og IPv4 adressen som Server IP Adress inne på NAT -> Forwarding. Er jeg totalt på bærtur her? I såfall, hva har jeg gjort feil? Inne på Security -> Firewall har jeg lagd en rule som skal åpne alle SourceIPadresser, og forwarde til alle Destinationadresser, og åpnet for TCP og UDP på denne porten. Er jeg fremdeles på bærtur, og hva har jeg evt gjort feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må også sørge for at modemet er åpent om jeg ikke tar helt feil... Om du har telenor så har du vel speed touch modemet..som så klart telenor ikke vil gi passord til for at brukeren skal komme inn på web-configen. Men om du har tilgang til web-configen på modemet så er det der feilen ligger og årsaken for at du ikke får åpnet porten.

Lenke til kommentar

Nå har jeg som overskriften antyder, et ZyXEL Routermodem.

Har ikke peiling på hvor jeg evt får tilgang på web config der. Har akkurat fått denne i hus etter å ha byttet fra Ventelo til Telenor, og konfigurering av routere og modem har jeg overhodet ikke peiling på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Klør meg i huet her. Har åpnet for porten µTorrent bruker under NAT, og åpnet samme port under Firewall -> create rule. Likevel får jeg beskjed om at denne porten er stengt.

Nå lurer jeg på om jeg har gjort noe feil: Har satt Standard gateway adressen som Default Server, og IPv4 adressen som Server IP Adress inne på NAT -> Forwarding. Er jeg totalt på bærtur her? I såfall, hva har jeg gjort feil? Inne på Security -> Firewall har jeg lagd en rule som skal åpne alle SourceIPadresser, og forwarde til alle Destinationadresser, og åpnet for TCP og UDP på denne porten. Er jeg fremdeles på bærtur, og hva har jeg evt gjort feil?

Default Server er en feature for å forwarde ALL trafikk til en spesifikk IP-addresse. Siden du har satt denne til det som er Standard Gateway (som vel er 10.0.0.138) er jeg faktisk litt overrasket over at noe som helst virker etterpå :-)

Du skal kun legge inn regelen din inne på NAT->Forwarding samt åpne i brannmuren.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...