Gå til innhold

Degradere Vista til XP på Presario cq50 ?

Anbefalte innlegg

Hallo !

Har en Presario CQ50 - 108EO med Vista home. Ønsker legge inn XP-Pro på den, men visstnok ikke så enkelt. Vet det lar seg gjøre ved å "slipstreame" en XP-CD m de nødvendige HP-drivere som sata-driver m.m. Har søkt litt rundt og vet dette skal gå, men ettersom jeg ikke er noen ekspert kunne jeg trengt litt hjelp. Det beste hadde jo vært å funnet en plass man kunne laste ned en ferdig XP-CD som var "slipstreamet" med de nødvendige drivere. Noen som har noe tips ? CD-key har jeg selv og ønsker engelsk XP. Takk for at du tok deg tid til å lese dette ! :yes: Tips mottas m stort takk !!

mvh Morten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har en Windows XP CD, skal det ikke være noe problem å bruke programmet nLite. Her kan du enkelt legge til drivere osv. før du brenner en Windows CD. En annen fordel er at du kan ofte gjøre innstallasjonen "unattended" med dette programmet. Ser ut som det finnes noen gode guider på den siden, så du kan jo kikke litt rundt der. Dersom du mangler en Windows XP cd, kan du kjøpe det eller laste ned en clean, engelsk versjon fra torrent. I begynnelsen velger du hvilken ISO-fil (altså CD-plate) du vil modifisere.

Ellers finnes det diverse mer eller mindre slipstreamede versjon av Windows med flust av drivere. Men her er det mye rart, så ville nok ha anbefalt deg å prøve metoden ovenfor først. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...