HenningHolter Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg er førstegangskjøper for digital speilrefleks. Sannsynligvis blir det 1000D fra Canon. Fra før har jeg liggende to objektiver som har vært brukt på gamle (ca 15 pr gamle) speilreflekskamera (EOS 100 & 500) fra Canon. Kan jeg bruke disse objektivene på nye kamera? En ting er om de fysisk vil matche, men hvordan vil kvaliteten være? Er nye objektiver bedre? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ikke at jeg er ekspert på Canon verden, men så lenge det er EF objektiv så skal de vel passe om jeg ikke husker feil. EF-S (crop) objekiv passer kun til cropkamera (som 450D og 1000D). Noe med peiling kan kanskje korrigere meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
TGB Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Kvaliteten kommer veldig an på hvilke objekiver du har. Et gammelt f/2.8 eller bedre vil alltid være bra Lenke til kommentar
HenningHolter Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Det var det, da Jeg tipper det var økonomimodeller den gang. På det ene står det: Canon Zoom Lens EF 28-80mm 1:3,5-5,6 På det andre finner jeg: Sigma UC Zoom 35-145 mm 1:4-5,6 Hvordan er dette med bildestabilisatorer? Sitter det i objektiver eller i kamerahuset? Om det er det første så kan jeg vel anta at et nytt objektiv uansett vil være en fordel? Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Det var det, da Jeg tipper det var økonomimodeller den gang. På det ene står det: Canon Zoom Lens EF 28-80mm 1:3,5-5,6 På det andre finner jeg: Sigma UC Zoom 35-145 mm 1:4-5,6 Hvordan er dette med bildestabilisatorer? Sitter det i objektiver eller i kamerahuset? Om det er det første så kan jeg vel anta at et nytt objektiv uansett vil være en fordel? Canon har så vidt jeg vet ikke stabilisator innebygd! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Canon har så vidt jeg vet ikke stabilisator innebygd! Dette stemmer, objektiv med stabilisator har "IS" i navnet (Sigma har andre betegnelser for det samme). Lenke til kommentar
ET! Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Nikon: VR Canon: IS Sigma: OS Tamron: VC Lenke til kommentar
Cax Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Det var det, da Jeg tipper det var økonomimodeller den gang. På det ene står det: Canon Zoom Lens EF 28-80mm 1:3,5-5,6 Skal man tro wikipedia er det en viss kvalitet på det objektivet om det er den første versjonen av det, som hadde metallfeste. Utover det tror jeg det skal litt til for at dette skal gi deg noe mer enn objektivet du får med det nye kameraet. På det andre finner jeg: Sigma UC Zoom 35-145 mm 1:4-5,6 Hvordan er dette med bildestabilisatorer? Sitter det i objektiver eller i kamerahuset? Om det er det første så kan jeg vel anta at et nytt objektiv uansett vil være en fordel? Canon og Nikon har ikke stabilisator i huset, kun i enkelte objektiv. Alle andre har i huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå