Gå til innhold

GTX 260 eller GTX 285?

Munty

Anbefalte innlegg

Pipelyd fra Nforce kort under load er ikke uvanlig, både mine to (nå kasserte) Striker Extreme og P5N-E SLI gjorde det, og mitt Asus M3N72 kort (Nforce 750A) kort gjør det under høy grafikkload, Intel og AMD chipset baserte kort med samme config ellers har ikke gjort det.

Sier du det Ulv?

780i'n eller Striker'n min holder helt kjeft om du ser bort ifra de andre problemene da...

Men jeg synes fortsatt synd på de som kjører disse hovedkortene i daglig tjeneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke akkurat det jeg tenkte på, demokort er ofte "defekte" kort som butikken (Komplett i dette tilfellet) har testet og funnet i orden - og som oftest er de det, men jeg har opplevd at flere faktisk har vært defekte når det kommer til stykket. Resten er stort sett erstatningskort fra produsent og de er relativt trygge.

Edit: På hovedkort med SLI og trippel SLI støtte er det veldig kjekt å få med SLI bridgene som skal følge hovedkortet - med demokort kan du regne med disse ikke er med, det ville jeg undersøkt først.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Edit: På hovedkort med SLI og trippel SLI støtte er det veldig kjekt å få med SLI bridgene som skal følge hovedkortet - med demokort kan du regne med disse ikke er med, det ville jeg undersøkt først.

Har mange-sli bruer. Både dobbel og trippel så det er ikke et problem.

Endret av Munty
Lenke til kommentar
i 1680x1050 vil cpu'n din begrense GTX285'en mer enn 8800 - 8800 er mer lettdrevet. Normalt sett ville jeg sagt : sleng på en god kjøler og klokk Q6600 til 3.6ghz+ - men det er nærmest umulig med et gammelt Nforce 680i kort, i det hele tatt skal jeg ikke si så mye hva jeg mener om alle Nvidias Nforce hovedkort til Intel lga775..... :devil:

Hehe, nForce 680i har jeg funnet ut at ikke skal brukes til quad-core, period. :)

Det er derfor jeg har gått til innkjøp at et P45-kort. De har grei pris, er fortsatt gode og relativt moderne, og er langt bedre til OC. Snart blir det altså Q6600 på 3.6-3.8 GHz og et GTX 285 som kom i posten i går. Det blir nok en kraftig økning fra mitt nåværende som er Q6600 på stock (signaturen lyger akkurat nå, hehe), og et 8800 GTS 640 på stock.

Lenke til kommentar
i 1680x1050 vil cpu'n din begrense GTX285'en mer enn 8800 - 8800 er mer lettdrevet. Normalt sett ville jeg sagt : sleng på en god kjøler og klokk Q6600 til 3.6ghz+ - men det er nærmest umulig med et gammelt Nforce 680i kort, i det hele tatt skal jeg ikke si så mye hva jeg mener om alle Nvidias Nforce hovedkort til Intel lga775..... :devil:

Hehe, nForce 680i har jeg funnet ut at ikke skal brukes til quad-core, period. :)

Det er derfor jeg har gått til innkjøp at et P45-kort. De har grei pris, er fortsatt gode og relativt moderne, og er langt bedre til OC. Snart blir det altså Q6600 på 3.6-3.8 GHz og et GTX 285 som kom i posten i går. Det blir nok en kraftig økning fra mitt nåværende som er Q6600 på stock (signaturen lyger akkurat nå, hehe), og et 8800 GTS 640 på stock.

Er kjempefornøyd med GTX 285'en. Du kommer til å få mye glede av den!

Lenke til kommentar
Hadde vært kult om GTS 250 hadde fungert i TRI SLI :D

Gjør den ikke det?

Da står jo 9800GTX+ som mer attraktivt, denne har jo mulighet for Tri SLi...

Hvis den gjør det så er det bare helt :dribble:

Kunne tenke meg å se en test av det :)

Plaget google litt i stad, men fant ikkje noe. Kanskje jeg ikkje pisket google nok :p Får finne frem kjeppen :D

edit:

The GTS250 has two SLI connectors making it possible to use three GTS250 cards in Tri-SLI configuration

:thumbup: Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Hadde vært kult om GTS 250 hadde fungert i TRI SLI :D

Gjør den ikke det?

Da står jo 9800GTX+ som mer attraktivt, denne har jo mulighet for Tri SLi...

Hvis den gjør det så er det bare helt :dribble:

Kunne tenke meg å se en test av det :)

Plaget google litt i stad, men fant ikkje noe. Kanskje jeg ikkje pisket google nok :p Får finne frem kjeppen :D

edit:

The GTS250 has two SLI connectors making it possible to use three GTS250 cards in Tri-SLI configuration

:thumbup:

Does 3-way Make Sense?

Finding the True Halo with 4-way

Disse er vel verdt å lese hvis man vurderer multiGPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...