Gå til innhold

GTX 260 eller GTX 285?

Munty

Anbefalte innlegg

Nei, alle innstillinger blir lagret på hovedkort, du vil merke forskjell på 2.4 og 3ghz ja, men om du klarer det med Striker'n uten problemer er en annen sak..

Hvis du er avhengig av SLI støtte på et nytt hovedkort må du over på Core i7 for å få noe brukbart, evnt AMD m/ Phenom II - Nforce til AMD er litt bedre enn til lga775

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig ikke tenkt til å bytte ut prosessoren, men kanskje bytte til i7. :hmm:

Er det lurt? Fordi jeg er egentlig ganske avhengig av SLI. Kanskje jeg kan kjøpe meg en fin i7 prosessor som jeg ikke trenger å overklokke. Burde den være quad- eller dual core?

Er det mulig å få solgt Q6600'en tror du?

Lenke til kommentar

Q6600 får du solgt uten prob - i7 er kun quadcore, den krever også ddr3 minne. Hvorfor er du avhengig av SLI? Og hvis du planlegger å fortsette å spille i 1680x1050 så greier du deg fint med skjermkorta du har - du må nesten opp på 1920+ for å dra nytte av high end skjermkort som 285, 295 og 4870x2

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på SLI fordi jeg synes det er enklere å oppgradere grafikken på den måten. Trenger bare å kjøpe et nytt skjermkort, ikke selge det gamle. MEN, GTX 285'en min holder nok en god stund til så kanskje jeg ikke trenger SLI (ihvertfall med det første). Hvis jeg lett kan få solgt Q6600'en min, hovedkortet, RAMen og de to skjermkortene jeg har liggende (8800 GTS) så blir det nok en del igjen til å kjøpe en ny i7 prosessor, ddr3 ram og et hovedkort. Så... noen gode ideer til hva som passer mitt behov?

Lenke til kommentar

Asus P6T Deluxe eller Gigabyte EX58-UD4 eller UD5 med UD5 som favoritt, men det er ikke så stor forskjell på X58 hovedkort da mye av de "tradisjonelle" funksjonene til et hovedkort er flyttet ovet til i7 prosessoren, Corsair eller OCZ 6gb ddr3 1300-1600mhz kit - "raskere" minne er unødvendig. Til slutt en i7 920 og en god kjøler - i7 klokker meget bra btw.

Lenke til kommentar

Zalman'en kan nok være fin, men hvis ikke er en 9900 så duger den overhodet ikke til i7 - regner med du har en 9500/9700? Det er veldig gamle kjølere - 9500 duger egentlig bare på singelcore, mend 9700 er noe bedre, men matcher ikke moderne kjølere - det er også andre fester på i7.

Lenke til kommentar

Er redd det er en Zalman 9500 du har - den duger såvidt til det du har nå - og vil ikke tåle overklokking av Q6600'en din spesielt godt - å bruke den på en i7 er helt utelukket om du hadde fått tak i fester - den vil knapt matche i7's orginalkjøler.

Zalman 9500 er en flere år gammel konstruksjon som var konstruert for enkeltkjerne AMD Athlon 64 og Pentium 4.

Men det finnes mange andre gode kjølere til i7, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at noctua-vifter er meget gode og stille så kanskje denne er god?

Hehe... Kanskje litt tidlig å velge ut en vifte før prosessor. :!:

Hvis jeg skal selge noen datakomponenter, burde jeg gjøre det på finn eller noe annet sted?

Lenke til kommentar

Noctua NH12 er bra og stille, Coolmaster V8, OCZ Vendetta2, Xigmatech 1284/1283, Thermalright Ultra 120 for å nevne noen.

Finn er greit, bruktmarkedet her på hw.no er også et bra sted å selge, er Q6600 en G0 stepping? Det ser du med CPU-Z btw

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Auda... men du blir kvitt den uansett, mange er ikke klar over forskjellen - B3 er første revisjon av Q6600 - den bruker mye mer strøm (125W TDP mot 95W på G0 - selvsagt mye mer ved overklokking) og er betydelig vanskeligere å klokke - utvikler også voldsomt mye mer varme ved klokking.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Jeg skal få sjekket om jeg får solgt hovedkortet til en kar jeg kjenner. RAMen kan bli litt vanskelig... Er den billigste typen PC6500 til 400,- for 4GB. Helt sikkert at det ikke går an å bruke disse med en i7 prosessor?

EDIT: Jeg må nok nøye meg med den billigste i7-prosessoren. Gjør det noe? Den er vel ikke dårlig?

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Pipelyd fra Nforce kort under load er ikke uvanlig, både mine to (nå kasserte) Striker Extreme og P5N-E SLI gjorde det, og mitt Asus M3N72 kort (Nforce 750A) kort gjør det under høy grafikkload, Intel og AMD chipset baserte kort med samme config ellers har ikke gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...