Gå til innhold

GTX 260 eller GTX 285?

Munty

Anbefalte innlegg

Alle GTX260 kort som selges nå er Core216, medmindre noen har liggende igjen "gamle" kort på lager - pleier å stå core216 i varebeskrivelsen.

To GTX260 er raskere enn ett GTX280 eller helst 285 da siden 280 har gått ut - men det er bedre å kjøre ett GTX285 og heller spe på med ett til senere skulle du kjøpe deg 30" skjerm og begynne å spille i 2560x1600 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle GTX260 kort som selges nå er Core216, medmindre noen har liggende igjen "gamle" kort på lager - pleier å stå core216 i varebeskrivelsen.

To GTX260 er raskere enn ett GTX280 eller helst 285 da siden 280 har gått ut - men det er bedre å kjøre ett GTX285 og heller spe på med ett til senere skulle du kjøpe deg 30" skjerm og begynne å spille i 2560x1600 ;)

Komplett selger 192 kort med Core 216 i varemerkingen.

Bare så det er sagt, det er svindlere ute på skogen dessverre.

Lenke til kommentar

Ikke med mindre du har planlagt å kjøpe deg en 30" skjerm med det første.

Edit:

Fordelen med 295 er at du slipper å tenke på SLI . med andre ord: du kan bruke Intelbaserte hovedkort som er flere lysår bedre enn Nforce 6x0/7x0.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt et Gainward GeForce GTX 285 fra komplett. Venter nå spent på at det skal komme i posten. Jeg håper på å få kjøpt et til i løpet av neste måned og kanskje et tredje (trenger da ny strømforsyning og hovedkort) før påskeferien (tg). Jeg kommer til å poste noen benchmarks (3DMark06) med noen forskjellige kort (8800GTS SLI, GTX 285, GTX 285 SLI..) om noen er interessert i å se det.

Lenke til kommentar

3dmark06 er helt urelevant som test av grafikkytelse nå - med dagens prosessorer og skjermkort er det nesten en ren cpu test, for. eks kan du få høyere score med ett ATI 3870/8800GT og en Intel E8x00 blodoverklokket enn du får med hvilken som helst ikke-overklokket cpu og et Geforce 295/ATI 4870x2.

PC Mark Vantage er en mye bedre test.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg lurer på er om GTX 260 er mye eller litt bedre enn 8800GTS 512MB?

For å si det sånn, forskjellen er STOR! Gikk selv ifra et Gainward 8800 GTS 320MB til et ASUS GTX 260(Ikke den klokka versjonen). GTX-Serien er noe helt annet. Jeg bygget jo en helt ny PC da jeg satt i GTX kortet. Det har jo en del å si på Hardwaren i PC`en også.

Lenke til kommentar

Jeg er litt i tvil nå. Fikk ikke så gode resultater på noen benchmarks som jeg trodde at jeg skulle få. Hadde håpet på nå å kunne spille Crysis i Very High, men det fungerer ikke like bra alltid. Det fungerte bedre med mine to 8800GTS. Er litt skuffa. :nei:

MEN! Jeg vil ikke være skuffet lenger! Så jeg har bestemt meg for å gjøre noen oppgraderinger. Enten så kjøper jeg et nytt GTX 285 og kjører SLI. ELLER så benytter jeg angrefristen til komplett (går nok ut snart så jeg må forte meg), får tilbake penga for GTX 285'en og kjøper en GTX 295, for senere (når jeg får spart litt penger) å kjøpe enda et GTX 295 og kjøre SLI! Hvilket av alternativene ville dere ha valgt? Mitt krav er å kunne kjøre Crysis på FULT.

Lenke til kommentar

Å kjøre Crysis på Very High i høye oppløsninger er veldig fånyttes og en utrolig lite konstruktiv måte å kaste bort penger på, men det bestemmer du jo sjøl ;-)

Det er ikke bare skjermkort som må være topp for å klare det - resten må også stå i stil.

Hvorfor du skal kjøre det på Very High er en annen sak - du merker ikke forskjell mens du spiller uansett, og er du som de fleste, så spiller du det igjennom en gang og rører det sjelden mer.

Edit: Du kunne dratt ut mye mer av Q6600'en din, da de er veldig klokkevillige, men med ditt hovedkort kan det bli vanskelig å nå spesielt høyt.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Jeg har spilt Crysis flittig siden dagen det kom ut. Spiller for øyeblikket for det meste Crysis Wars.

Så du sier at det kan være andre komponenter som trekker ned? Det har egentlig ikke falt meg inn. Noen tips om hva jeg kan gjøre?

PS: Kan ikke kjøre høyere oppløsning enn 1680 x 1050. I denne oppløsningen greide mine "gamle" 8800GTS 512MB bedre enn GTX 285'en. Hva kommer dette av?

Lenke til kommentar

i 1680x1050 vil cpu'n din begrense GTX285'en mer enn 8800 - 8800 er mer lettdrevet. Normalt sett ville jeg sagt : sleng på en god kjøler og klokk Q6600 til 3.6ghz+ - men det er nærmest umulig med et gammelt Nforce 680i kort, i det hele tatt skal jeg ikke si så mye hva jeg mener om alle Nvidias Nforce hovedkort til Intel lga775..... :devil:

Lenke til kommentar

Skal mest sansynlig snart selge hovedkortet til en venn som bare trenger et hovedkort med 775 sokkel og SLI til en billig penge. Hvilket hovedkort burde jeg kjøpe meg neste gang?

Det er kanskje litt mer realistisk å klokke prosessoren til ca. 3GHZ med hovedkortet jeg har nå (har jeg rett?). Vil jeg merke stor ytelsesforskjell fra 2,4 til 3GHZ? Og vil klokkehastigheten "lagre" seg hvis jeg bytter hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...