eirberen Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg har en AMD Duron 1.3ghz, men jeg tror den kjører på for høy volt. Det sier når i alle fall Sisoft Sandra 2003.... Den kjører på 1.84V! Hvor mye volt skal kjøre på?? Hvor mye skal jeg stille volten til? Håper på svar snarest! Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Dersom innstilling i BIOS står på DEFAULT, så skal Duronen få akkurat det den trenger av volt. Men du kan sikkert gå ned til ihvertfall 1.75 Volt. Tror det er det som er standard for min T-Bird 1.4. Kan nesten garantere at den kan gå ytterligere ned. Har kjørt min T-Bird på 1.625 volt i jakten på lavere driftstemperatur. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Den skal eeeegentlig ha 1.75V, så det ser ut som om hovedkortet ditt mater CPU med for høy spenning. Så om den står på Default i bios, så ville jeg prøve å senke spenningen manuelt, ihvertfall til den er på 1,75V etter at Windows har bootet. Det skal også gå ann å sette den lavere, men den vil etterhvert være ustabil ... akkurat hvor mye din takler, er umulig å si; du får bare prøve deg fram. Som en ekstra bonus, vil også cpuen bli kjøligere. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 hmm har et lite problem... Jeg finner ikke ut hvor jeg skal stille på volten!! :o Finner det ikke i bios... Noen som har en forklaring? Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 hmm har et lite problem... Jeg finner ikke ut hvor jeg skal stille på volten!! :o Finner det ikke i bios... Noen som har en forklaring? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 vi hørte deg første gangen, hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Jeg har et Asus Nforce2 hovedkort http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=A...A7N266%2DVM+LAN Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Sett i manualen? Der står alle menyene i BIOS forklart ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå