thoering Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Vurderer å kjøpe en Enermax 431W PSU (om ikke ennå, ivertfall en gang i løpet av året). Har en rimelig støysvak PC (rundt 16dB), og vil prøve å holde den stille. Nå har jeg en 300W Silent Systems, den er helt lydløs. -Lurer på hvor mye viftene i Enermax-PSUene støyer, kommer den til å ødelegge harmonien hos meg? -Og om man kjøper en Enermax med vifte-regulator, så bør man vel ikke bare kjøre viftene på minimum hele tiden fordi?? Det kan da bli varmt! (Hadde vært mer fornuftig med termostat-regulering av viftene)... mvh Espen Thøring Lenke til kommentar
Flex Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 19:00, spn skrev:Vurderer å kjøpe en Enermax 431W PSU (om ikke ennå, ivertfall en gang i løpet av året). Har en rimelig støysvak PC (rundt 16dB), og vil prøve å holde den stille. Nå har jeg en 300W Silent Systems, den er helt lydløs. -Lurer på hvor mye viftene i Enermax-PSUene støyer, kommer den til å ødelegge harmonien hos meg? Enermax støyer ikke direkte, men den kommer vel til å bli den komponenten som støyer mest hos deg, som den var det hos meg inntil for ca. en uke siden (se http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...m=69&replies=0) Quote: -Og om man kjøper en Enermax med vifte-regulator, så bør man vel ikke bare kjøre viftene på minimum hele tiden fordi?? Det kan da bli varmt! (Hadde vært mer fornuftig med termostat-regulering av viftene)... Den vanlige Enermax'en har temp-regulering av viftene, så jeg rekner med at også denne har dette, i tillegg til den manuelle reguleringen. Men sikker er jeg ikke... Lenke til kommentar
thoering Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 Er jo bra at de regulerer seg selv da. Det blir jo sikkert varmest under hard load som ved spilling, og om viftene går litt hardere da er ikke så farlig. Takk for bra svar, Flex ! mvh Lenke til kommentar
thoering Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 Hørtes forresten veldig bra ut den viftestyringa di :smile: Har ikke helt skjønt hvordan du kobler alt jeg, kobler du rheostaten til 7V-ledningen? (og er 7V svart?) Får du montert rheostaten utenpå kabinettet, eller blir den hengende inni? mvh Lenke til kommentar
Flex Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: On 2002-01-22 19:24, spn skrev:Hørtes forresten veldig bra ut den viftestyringa di :smile: Joda, den fungerer da bra, den :smile: Har forresten nå utvidet den med en "turbo"-bryter slik at viftene i front kan få 12V i stedet for 5V, som jeg bruker til vanlig. Bare sånn i tilfelle jeg trenger det (men på 12V er ikke akkurat PC'en særlig stillegående). Kommer nok snart til å lage en bryter for å skru av front-viftene helt, slik at de ikke blir stående og slure når de får for lav spenning til å gå rundt. Quote: Har ikke helt skjønt hvordan du kobler alt jeg, kobler du rheostaten til 7V-ledningen? (og er 7V svart?) Nope. Den svarte ledningen er 0V (jord), den gule er +12V og den røde er +5V. For å få 7V må du koble vifta mellom +12V (gul) og +5V (rød). Jeg bruker 5V som utgangspunkt (hvis en ser bort fra PSU-viftene). Evt. 12V dersom "turbo"-bryteren er på. Rheostaten er koblet mellom jord-ledningen på viftene (den svarte) og jord. Strømmen går altså fra +5V, gjennom viftene, gjennom rheostaten, og til jord. Quote: Får du montert rheostaten utenpå kabinettet, eller blir den hengende inni? Jeg har montert rheostaten (og bryteren) i en 5 1/4" brønn (borret hull i "frontplaten"). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå