Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skurring ved høyt volum i Renault laguna 2000mdl.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har slitt med skrring ved over normalt lytte volum i min renault laguna. Skiftet ut orginal spiller med en pioneer spiller for noen mnd siden og da må jeg skru opp volumet litt mere før det begynner og skurre, men den er fremdeles der ved litt over normalt volum. Kan det være at spilleren har for dårlig jording? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

av og til kan problemet verra andre ting en selve spilleren.

som feks dårlige høyttalere. eller løse høyttalerkabler.

eller du rett og slett spiller for høyt for høyttalerne. og den nye spilleren spiller litt renere og derfor tåler høyttalerne bitte lite granne mere.

Endret av Hillebillys
Lenke til kommentar
Hei.

Har slitt med skrring ved over normalt lytte volum i min renault laguna. Skiftet ut orginal spiller med en pioneer spiller for noen mnd siden og da må jeg skru opp volumet litt mere før det begynner og skurre, men den er fremdeles der ved litt over normalt volum. Kan det være at spilleren har for dårlig jording? :hmm:

Det er nok fordi at forsterkeren i spilleren er for liten til å drive høytalerene helt ut, når forsterkeren begynner å anstrenge seg får du høy forvrenging. Dette kan løses ved å kjøpe separat forsterker, og når du først er i gang kan du liksågodt kjøpre noen bedre høytalere(regner med du har orginale).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Tar opp denne gamle tråden siden jeg fremdeles ikke har løst problemet i bilen min. Har funnet ut ved og ta ut diskanter i dashbord og trukket ut høytalere at alle høytallere som er orginale i bilen. 6 stk. skurrer. Jording som er problem?

Lenke til kommentar
Tar opp denne gamle tråden siden jeg fremdeles ikke har løst problemet i bilen min. Har funnet ut ved og ta ut diskanter i dashbord og trukket ut høytalere at alle høytallere som er orginale i bilen. 6 stk. skurrer. Jording som er problem?

Tror det hadde blitt bedre med en forsterker!

Lenke til kommentar
Blinker/dimmerlyset i spilleren når du spiller (for)høyt??

Spilleren din har en uteffekt påca 4x20watt rms, så det sier seg selv at det ikke er allverden... En forsterkere gjør nok underverker for deg ;)

Nei ingen dimming eller blinking nei.

Synes det er litt rart at jeg trenger forsterker til orginal høytallerne i bilen min som var der siden den kom ut fra fabrikk. Skurret også med orginal spiller.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Det er ikke rart det, med tanke på hvor lite effekt spilleren gir...

Nå er sikkert ikke orginalhøyttalerene av beste sort, og alle høyttalere lager ulyder når man spiller for høyt.

Siden spilleren ikke blinker/dimmer, så har du strøm nok til spilleren, og god nok jording, så det er ikke det som er problemet

Lenke til kommentar

Fant problemet i dag. Var 2 kabler som var loddet i hop med kablene til bakhøytalerne. En eller annen idiot som hadde bilen fra før som sikkert har parallelkoblet høytalere med bakhøytalerne og når han solgte bilen hadde han bare rullet dem opp og dyttet kablene inn under trekket i taket på bilen. SÅ de lå og ble kortsluttet med hverandre.. ikke rart det skurret. :wallbash: Fjernet de og fikk de andre kablene isolerte så ble skurringen borte :grin:

Tenkte på og kjøpe nye høyalere framme og bake fordet om problemet er løst. Noen som har tips om et par 5 1/4" og et par 4" som er bra til en overkommelig pris? budsjett inntil 2000kr.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...