Gunfreak Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg ble drit lei å være england, eneste jeg gjorde var å krige med frankrike akurrat det samme som i Medieval 2. Jeg ble også ekstremt lei å skyte ned horder av folk i hvite uniformer. Jeg kom 35 år ut i spillet og de teite parfymerte franskemnna hadde ENDA ikke utviklet bajonetten. Så jeg begynnte på Prussia og det var andre boller, før 5 år hadde gått var alle nabonen mine i krig med hverandre, sverige var i krig med danmark, polsk lituenia var i krig med østrike, og østrike var også i krig med frankrike, england var også i krig med polen osv osv. Jeg utnyttet sjangsen, bygget en hær fort og unvadere den polske provinsen som delte prøysen, og håper de er for opptatt med østrike at de gidder å angripe meg, Når jeg spillte england var det gått 20 år før jeg kom i et land slag, nå gikk det 7, jeg angrep polen med hæren min, jeg hadde 1500 man og de hadde 500, men jeg bestemte meg å gå VELDIG forsiktig frem, de hadde ikke noe artilleri, men det hadde jeg, jeg hadde også utviklet canister, jeg sente kanonene min sakte frem og peppra de første tre regimentene og sente in et regiment for nøde støtet, jeg miste TO man mot fiendesn 200, resten av hæren til fienden hadde gått inn i div hus, så jeg bombaderte byen med kanonene mine og raserte 4 hus med folk inni, og til slutt var det bare et regiment igjen, som jeg flanka med 3 regimenter og tok dem ut. Fikk heroic victory jeg mista 18 man mot fiendens 450. Men tok 40 minutter da. Kommer med updates senere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Synes også england var kjedelig. Starta først som dem men spilte bare rundt 10 turns før jeg bestemte meg for å prøve noe litt mer utfordrende. Da ble valget Maratha Confederacy som kun starter med 2 provinser og en mye større fiende i Mughal Empire og griske europeere. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 GF hvordan får du mye income? Er jo selv Prussia nå og har tre regioner, de to man starter med og Finland. Jeg har bygd ut hæren min og har bygd flere byggninger. To Indiamen trading skip er på vei til Elfenbenskysten men har allti ca. 10 000 -11 000 i income og ca. 9500 i outcome. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Hemligheten er å få mange trade partners og ikke ha for stor hær, jeg har nå vært i krig med polen/lithauen i 10 år og endelig fått utslettet dem, jeg fikk fred med sverige, jeg hadde ikke tjent noe penger under hele krigen, men heller ikke tapt noe serlig lå rundt 28000 hele tiden, det jeg gjorde etter krigen, var å dispanded ALLE infanteri regimenter mine som ikke hadde 2 eller mer i vetransy. Så tok jeg alle mine regimenter som var under 160 og sammlet dem, på den måten sparte jeg mange 1000 i up keep, men fremdeles en betydlig hær. Men så kommer dumme østrike og går til krig med meg, og jeg skjønner ikke helt hvorfor, jeg har KLART mest military prestige, det er ingen land som kommer i nærheten, så kommer østrike som er en av landene med MINST prestige og angriper, de er allerde i krig med 5 andre land, så hvorfor de bestemmer ser for å angripe meg vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 The War on Austira Jeg invaderte østrike med en liten hær, og tok viena, men ble sittende igjen i byen med omtrent ingen soldater, jeg satt på reenforcement, men jeg var klar over at jeg ikke ville greie å holde byen, så jeg destruerte alle bygniger, når Austira kom, drepte jeg 1200 av dem, med mine 300 man, og når de da tok byen var alt ødelagt, jeg bestemte meg da for å virklig gå for det, jeg sammlet alle de beste regimentene mine og masse artilleri, og gikk til invasjon, Jeg hadde ca. 1600 man, jeg tok Selisia med bare 200 tap, mot fiendens 1600. Men så kom det store slaget, Prague, I byen var det 3300 Østriske soldater, de har 200 man i hver line infantry, etter et år i siege kom de ut for å ta meg, det var en vaker høst dag, svakt rullende daler. Jeg stillte opp i en rekke, alle av delinger i 3 dyp linje, med untak av et regiment, det var 10th Regiemnts of foot AKA Polish Conqurars, de satte jeg bak en mur, men et regiment bak dem, jeg hadde 5 batterier, et 3pdr horse battery, et 6pdr batteri, to 12pdr batterier, og et 12pdr howtiser batteri, jeg satt de 4 vanlige batteriern mellom linje infanteriet mitt, mellom hvert batteriene var det 2-3 linje regimenter, så batterien ble spred ut gjenom hele linja, så at jeg kunne peppre med canister uansett hvor østrike angrep linja mi, på hver flanke satt jeg kavaleri, på venstre flanke satt jeg Ulans og Currasirs, på høyre, to generaler og et regiment of horse. Østrike kom først forsiktig frem, de hadde bare et batteri, og det var Demi saker som sto stille og var for langt unna mine linjer for å kunne skyte på meg, de sente først ca. 300 man mot linja mi, traff midt på, der Polish conqurars lå bak muren i vente, dette regimentet hadde mista litt i slaget før og var ned i 128 man, første angrep ble sent bort rask, canister og rank fire gjøre det lett. Men så sente de ALT mot meg, 3000 man mot mine 1600, jeg hadde rank fire, det hadde ikke dem, men det var MANGE av dem, når de nærmet seg begynte canister å rive huller fienden, men de ga seg ikke, de slo hard mot mitten og venstre flanke, mens høyre aldri så noe action, faktisk flanket de meg på venstre flanke og jeg måtte sende folk fra høyre for å stoppe dem, det var et BLODIG slag, jeg mista 950 man, og fienden mista, vel alle, jeg måtte offre cuassirene og ulans da vanstre flanke var i fare, de holdt dem tilbake lenge nok til at jeg fikk sent folk fra høyre side. heldigvis overlevde se slaget(cuassiers hadde 3 man igjen) men de fikk mase experience. Jeg forsterker dem nå så da har jeg ett fullt regiment med 4 xp, Jeg fikk også mange linje regimenter med 3 eller 4 i xp. Så når de er full styrke igjen vil de være veldig effektive. Men på Prestige er jeg langt bak, jeg har mest military prestige, men selv med det er jeg langt bak alle og england er latterlig langt forann alle, Lenke til kommentar
MPC Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) England blir berre kjedelig om dere spiller forsiktig xD Eg spiller aldri forsiktig og går til krig mot alle for å få så mykje jord under meg så raskt så mulig, då eg vart ferdig med måla for world domination i 1760 så tok eg meg tida for å ta over alt anna, og da året var 1799 så hadde eg heile europa, heile america og halve india under meg. Eg har aldri vert i krig lenge sida eg utsletter fienden veldig fort. Du kan også være slem som meg å gå til krig berre for å stjelle teknologi, da eg gjekk til krig mot frankrike så lot eg dei få 1 region igjen før eg spørte etter "peace" og da kravde eg all teknologien deira, som eg seff. fikk. Etter eg fikk det så gjekk eg til krig igjen og tok over landet. Endret 12. mars 2009 av MPC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå