Berget-932 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Hallo jeg har planer om en oppgraderinger, på Gpu siden ... Men så lurte jeg på, hva som er best for meg, bestiller antageligvis fra USA. Radeon 4870 x2 korte kommer på 414,99$ altså i dagens kurs omtrent 2904,34,- nok Gtx 285 kortet kommer idag på 373.99$ ca. 2617,93,- nok. men så har vi jo GTX 260, som jeg kan kjøre i SLI, det kommer på 2869,86,- nok altså 2 260 kort, 898 mb minne Eller Radeon 4870 512 mb 256-bit GDDR5 kommer på 2631,86,- nok Har dere her på HW noen eksperttips til meg? TY for alle svar BTW. mitt system hvis det er til hjelp Kabinett - HAF-932 Cpu - Q9550 HK - asus P5Q deluxe GPU - xfx 8800 gts 312 mb gddr3 RAM - ocz xtc gold edition 4 gb Psu 600 w. Endret 7. mars 2009 av Berget-932 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Med P5Q kan du GLEMME SLi, da må du hente fra ett nForce kort om du ikke har Core i7 og de er RENT makkverk tvers igjennom. Jeg hadde nok valgt 4870X2 kortet etter nærmere studering av bugs på Nvidia kortet og siden du har ett 8800 kort du kan bruke om du vil spille eldre spill (Nvidia er en del vennligere med bakoverkompatabilitet enn ATi) Hadde nVidia hatt samme driverkvalitet som før så hadde de stått sterkere i min mening, etter hva jeg har sett så langt har ATi langt færre show stopper bugs enn Nvidia og de er som oftest raskere ute med fixes også (Garantert månedlig levering av ny driver) mens Nvidia slipper ut når det passer dem. Men dette er min mening, dog skal det sies at det er en vesentlig prisforskjell som teller i NV kortets favør. Men ATi kortet kommer vell til å falle i April vil jeg anta. Lenke til kommentar
Berget-932 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Med P5Q kan du GLEMME SLi, da må du hente fra ett nForce kort om du ikke har Core i7 og de er RENT makkverk tvers igjennom.Jeg hadde nok valgt 4870X2 kortet etter nærmere studering av bugs på Nvidia kortet og siden du har ett 8800 kort du kan bruke om du vil spille eldre spill (Nvidia er en del vennligere med bakoverkompatabilitet enn ATi) Hadde nVidia hatt samme driverkvalitet som før så hadde de stått sterkere i min mening, etter hva jeg har sett så langt har ATi langt færre show stopper bugs enn Nvidia og de er som oftest raskere ute med fixes også (Garantert månedlig levering av ny driver) mens Nvidia slipper ut når det passer dem. Men dette er min mening, dog skal det sies at det er en vesentlig prisforskjell som teller i NV kortets favør. Men ATi kortet kommer vell til å falle i April vil jeg anta. Ja beklager, hehe null SLI dette var jeg egentlig klar over.... Ja jeg har lest litt om "nye" kort i april tiden. anbefaler du at jeg venter til da eller? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Vell, jeg vil anta at du da får priskutt på horisonten også som er ganske fordelaktig. Også godt mulig at Nvidia begynner å kutte priser også men det får du først se i April eventuellt, det er også avhengig av hvor hardt ATi rammer Nvidia på prissiden. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 jeg ville helt klart hatt GTX 285 fremfor 4870x2 (jeg har hatt begge, har GTX 285 som "hovedgamer" kort nå. Jeg unngår dobbeltgpu kort om mulig, og GTX 285 er det beste "vanlige" skjermkortet som finnes i dag. Kjører det faktisk på et Nforce kort 007CD - det hadde du ikke trodd om meg ;-) PS! Hva slags skjerm/oppløsning spiller du i Berget-932? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Du må vel betale MVA hvis de stopper det når det kommer inn i landet. Uansett, 4870x2 er raskere enn GTX285, men den krever mye mer strøm. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Du må vel betale MVA hvis de stopper det når det kommer inn i landet. Uansett, 4870x2 er raskere enn GTX285, men den krever mye mer strøm. Skal mye til å unngå mva hvis han får det tilsendt fra en amerikansk webshop. 4870x2 er raskere - HVIS de spillene han skal spille har god crossfire støtte - det er ikke alltid tilfelle, og da vil GTX 285 være ett godt hakk raskere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 jeg ville helt klart hatt GTX 285 fremfor 4870x2 (jeg har hatt begge, har GTX 285 som "hovedgamer" kort nå. Jeg unngår dobbeltgpu kort om mulig, og GTX 285 er det beste "vanlige" skjermkortet som finnes i dag. Kjører det faktisk på et Nforce kort 007CD - det hadde du ikke trodd om meg ;-) PS! Hva slags skjerm/oppløsning spiller du i Berget-932? Huff! Nå har Ulven blitt syk også... Tror du må ha fått ideg noe skikkelig kraftig og farlig... Tror ikke at jeg vil flytte over til nForce som standard rig, har en fæl sak liggende som skal inn og få en BIOS flash for å så gå tilbake til eske tjeneste eller stå i TV maskinen. Men tilbake til saken, jeg antar at du har tenkt å hente inn kortene selv? Altså da ved besøk i USA eller at du får en kompis til å fikse det for deg. Ellers har du 2 valg: 1. Jukse det inn, det vil da si få det merket som gave og med en lav verdi. 2. Betale toll og MVA'n, vell det blir vell ikke noe spes til toll med Monsene må du nok belage deg på å betale. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 [ Huff! Nå har Ulven blitt syk også... Tror du må ha fått ideg noe skikkelig kraftig og farlig... Tror ikke at jeg vil flytte over til nForce som standard rig, har en fæl sak liggende som skal inn og få en BIOS flash for å så gå tilbake til eske tjeneste eller stå i TV maskinen. Det et Nforce 750A kort da (AMD) - rører ikke Nforce til Intel lga775 lenger - ferdig med det for godt ;-) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Men du har fortsatt den fæle NF200 hubben som funker bra som varmeovn Har selv vurdert Foxconn sitt 780A om jeg skulle hatt Phenom 2, men det hadde nok falt på i7 dessverre, SLi og Crossfire på samme kort frister en god del. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 4870x2 er raskere - HVIS de spillene han skal spille har god crossfire støtte - det er ikke alltid tilfelle, og da vil GTX 285 være ett godt hakk raskere. Det gjelder heller hvis spillet ikke skalerer med crossfire overhodet, noe som er veldig sjelden tilfelle. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) 4870x2 er raskere - HVIS de spillene han skal spille har god crossfire støtte - det er ikke alltid tilfelle, og da vil GTX 285 være ett godt hakk raskere. Det gjelder heller hvis spillet ikke skalerer med crossfire overhodet, noe som er veldig sjelden tilfelle. Eller der Crossfire ikke virker overhodet, jeg slet fryktelig med Vista64 og Crossfire - og det er jeg ikke alene om, nå er det mulig det har blitt bedre med cat 9.2 - i tillegg har du varmeutvikling og strømforbruk da, det samme gjelder forøvrig GTX 295. De fleste spiller ikke i oppløsninger høyere enn 1920x1200 og da trenger man ikke sånne kort - mange sitter sågar med 19 og 22 tommere..... Medmindre man er av "jeg vil kjøre Crysis på Very high" typen da.... Da sier jeg bare god bedring ;-) Endret 7. mars 2009 av PerUlv2 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 De fleste spiller ikke i oppløsninger høyere enn 1920x1200 og da trenger man ikke sånne kort - mange sitter sågar med 19 og 22 tommere.....Medmindre man er av "jeg vil kjøre Crysis på Very high" typen da.... Da sier jeg bare god bedring ;-) I 1920x1200 med 4xAA og ikke minst 8xAA ser jeg nyttigheten med sånne kort i flere spill, men så kommer det ann på hvor kravstor man er. Lenke til kommentar
Berget-932 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 jeg ville helt klart hatt GTX 285 fremfor 4870x2 (jeg har hatt begge, har GTX 285 som "hovedgamer" kort nå. Jeg unngår dobbeltgpu kort om mulig, og GTX 285 er det beste "vanlige" skjermkortet som finnes i dag. Kjører det faktisk på et Nforce kort 007CD - det hadde du ikke trodd om meg ;-) PS! Hva slags skjerm/oppløsning spiller du i Berget-932? Sitter med 1680-1050 det har vell på minne og gjøre hvis man skal ha høyere oppløsning, etter hva jeg har forstått`? bra med mye minne lsm, på masse oppløsning Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hvorfor ikke bare kjøpe et billig 4870 kort da? Det klarer greit de nyeste spillene og siden du ikke kjører mer enn 1600x1050 oppløsning på skjermen din så skulle et slikt holde lenge. Spare pengene til prisene har gått litt ned. Rundt sommertider kommer det jo mye nytt og da blir modeller faset ut og de største modellene idag blir vesentlig billigere. Bare min mening.. Kjører 4870 selv og det fungerer utmerket til det jeg kjører av spill. En god CPU og Ram + HDD er vel så viktig som skjermkortet. Lenke til kommentar
Berget-932 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 jeg ville helt klart hatt GTX 285 fremfor 4870x2 (jeg har hatt begge, har GTX 285 som "hovedgamer" kort nå. Jeg unngår dobbeltgpu kort om mulig, og GTX 285 er det beste "vanlige" skjermkortet som finnes i dag. Kjører det faktisk på et Nforce kort 007CD - det hadde du ikke trodd om meg ;-) PS! Hva slags skjerm/oppløsning spiller du i Berget-932? Sitter med 1680-1050 det har vell på minne og gjøre hvis man skal ha høyere oppløsning, etter hva jeg har forstått`? bra med mye minne lsm, på masse oppløsning hmm, da er det ikke lenger penger og tjene på det såvidt jeg ser, med garanti, hvis kortet blir ødelagt.... men uansett takk for hjelpen forsto mye mer av det her nå Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hadde nVidia hatt samme driverkvalitet som før så hadde de stått sterkere i min mening, etter hva jeg har sett så langt har ATi langt færre show stopper bugs enn Nvidia og de er som oftest raskere ute med fixes også (Garantert månedlig levering av ny driver) mens Nvidia slipper ut når det passer dem. Nå synes jeg du overdriver vel mye. Synes ikke antallet med bugs er plagsomme hverken på AMD eller nVidia. Kan heller ikke huske å ha vært bortpå noen såkalte showstoper bugs i noen av driverene. Garantert månedlig driver er hovedsakelig et PR-jippo, og ofte en negativ ting. Har hendt flere ganger det siste halve året med mitt HD 4870 at ytelsen har gått nedover i de nye driveren sammenlignet med den forrige, og at bugs som var fikset i forrige driver kom tilbake. (8.10 vs. 8.11 og 8.12 vs. 9.1) Men du har fortsatt den fæle NF200 hubben som funker bra som varmeovn FUD! NF200 blir ikke spesielt varm. Det er en 55nm PCI Express switch. Sitter med 1680-1050 Da ville jeg kanskje heller gått for et GTX 260, eller alternativet et HD 4870. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 NF200 går ganske varm ja, jeg vil anta at den MINST ligger på 60 grader for en ting er sikkert om jeg tar på kjøleribba som ligger over den på 780i kortet mitt så ender jeg opp med å brenne meg, hadde jeg hatt ett termometer så skulle jeg gjerne ha sjekket hva den faktiske tempen ligger på. Show stopper bugs har jeg sett en hel haug av allerede med Nvidia, blant annet var det problemet med frysningene i Left 4 Dead som først nå NYLIG har blitt fikset og var visst ganske utbredt. Har også sett en god del andre feil, da spesielt om jeg har kjørt nyere spill på NV kortet, deriblant merkelige feil som har tvunget meg å ty til reset knappen, bugs som jeg har til gode å se hos ATi. ATi har dog andre problemer som er mer temp relatert med sin 90 grader C er ok politikk noe jeg er sterkt uenig i. Når det da gjelder drivere så er de ekstra FPSene og ytelsen totalt likegyldig for min del, det jeg vil ha primært er fixes og stabilitet i begge rettninger, altså eldre spill og programmer så vell som nye. ATi leverer bra framover men elendig bakover, har dog aldri hatt driver problemer som har tvunget meg til å rulle tilbake, og har sett fixes fra ATi som 2 releases etter rapportering har vært fikset, og dette var da ett minor bug og ikke showstopper. Nvidia er dog litt verre om vi går etter GTX 280 slipp datoen og problemet med frysningene, ett kjapt google søk vil finne deg en del tråder angående dette. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 NF200 går ganske varm ja Det stemmer ganske bra, og er f.eks grunnen til at Nforce 780A går mye varmere enn 750A - 750A har ikke Nf200 chip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå