Necm Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg har lenge fått 3 error meldinger under startup som sier: Microsoft Visual C++ Runtime Library Runtime Error! Program: C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the applications support team for more information. Disse brydde jeg meg pent lite om helt til antallet plutselig mange måneder senere økte til 5, og jeg kunne se dem før jeg logget på brukern min. Da begynte jeg å se litt rundt på pcen og fant ut at det ikke funket å høyreklikke på skrivebordet. Da får jeg: Microsoft Visual C++ Runtime Library Runtime Error! Program: C:\WINDOWS\explorer.EXE This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the applications support team for more information. Noen minutter senere fant jeg ut grafikken på spillene mine hadde sunket dramatisk ned i kvalitet, og da funket det heller ikke å gå inn på skjermkortets kontrollpanel, da får jeg denne error meldingen: Microsoft Visual C++ Runtime Library Runtime Error! Program: C:\WINDOWS\System32\nvcplui.exe This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the applications support team for more information. Alt dette skjedde på samme dag, og fra det jeg kunne se helt plutselig og uten grunn i og med at jeg ikke hadde rørt pcen på 3 dager, og sist jeg rørte den funket alt helt fint. Jeg har allerede prøvd å kjøre diverse reigstry cleaners, type http://www.registryeasy.com/ og http://www.ccleaner.com/ Jeg har også kjørt Anti Virus programmet F-Secure (er det eneste jeg har) og prøvd å installere nye drivere til skjermkortet mitt uten hell. Før installasjonen i det hele tatt får startet ordentlig får jeg en error som sier: Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldende maskinvare. Installasjonsprogrammet lukkes. Pcen jeg har er en Acer Aspire 7730g og er knappe 6 mnd gammel med nVidia GeForce 9600M GT skjermkort. Jeg har selvfølgelig vista -.- Noen som har noen råd? Begynner å bli rimelig lost på hva jeg kan prøve utenom å reformatere. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Når dette har pågått lenge, så kan det faktisk være greies å kjøre en recovery (antar at det ligger en preinstallert windows på pc'n som du aktiverer ved noen tastekombinasjoner). Ta backup av det du trenger å ta vare på. Hvis recovery ikke er noe alternativ, kan du starte med å kjøre sfc /scannow (skriv cmd i kjør/søk-feltet, høyreklikk på cmd.exe og velg og kjør som administrator, fra ledetekst skriv: sfc /scannow) Lenke til kommentar
Necm Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg kjørte sfc/scannow som du sa. Fikk opp at Windows ressursbeskyttelse fant skadede filer, men kunne ikke reparere dem. Så antar det ikke funket. Recoverien du snakket om. Jeg har aldri brukt den pre-installerte windowsen på pcen før, hvor ligger denne i så fall? Og er tastekombinasjonene noen kombinasjoner jeg selv skulle ha valgt fra før? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Tastekombinasjonen jeg snakker om er gjerne Fn + F10 evt. Fn + F11. Dette trykkes under boot av pc'n og gir tilgang til recoveryen. Har du manualen til pc'n, så står det antakelig litt mer presist der. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) ikke ta en gjennoprettning. ser ut som om GPU driverne er ødelagt/korrupte. avinstaler Nvidia sine drivere. kjør en runde med ccleaner ( http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ ) skru maskinen av og på og last ned disse driverne: http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.48_beta.html hvis du formoder skulle ta en recovery gjør du dette: trykk på start knappen - søk etter Acer eRecovery - og finn gjennopret til fabrikk standar NB: Da vil ALT på C: disken bli slettet og ingenting på D: blir slettet så alt av viktige filer flytter du over til D: ! norbat ta en titt her: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor hvis man gjør det på din måte må man inn i bios og skru på F12 recovery og D2D recovery :s og de er ikke på til vanelig Endret 7. mars 2009 av Submit Lenke til kommentar
Necm Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 @Submit: Tipsene dine fungerte som bare det Nå får jeg ingen error meldinger og kan gå inn på skjermkortets kontrollpanel. Grafikken er topp notch igjen, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå