Gå til innhold

Komme forbi passord på mine dokumenter fra annen HDD?

Anbefalte innlegg

Hei! I vinterferien fikk jeg ett virus som fikk PC'en til å gå i bootloop. Nå har jeg kjøpt en ny harddisk, og har tenkt å flytte over ting fra den gamle harddisken som jeg ikke hadde backup på. Problemet her er at brukeren var passordbeskyttet. Hvordan får jeg tak i filene som ligger på mine dokumenter? Jeg kan passord og alt (kommer ikke inn i sikkerhetsmodus på den virusinfiserte disken). Begge disker kjører på WIN-XP.

Endret av .:McLovin:.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tar over filrettighetene med admin tilgang fra den nye disken.

Du må dog ha påskrudd dette i innstillingene dine kallt "Mappe innstillinger" disse finner du blant annet i min datamaskin på menyen hvor du har fil.

Deretter skrur du av "Bruk enkel fildeling" og velger disken eller mappen du skal ta over og velger "Deling og sikkerhet" når du høyreklikker.

Derifra får du sette opp bruker kontoen din med les og skriv.

Lenke til kommentar

Metoden du beskrev fungerte desverre ikke, så jeg brukte en linux live-cd, for deretter å legge over filer.

Men nå møtte jeg på ett enda større problem!

Jeg holder nå på å formatere harddisken, og jeg har produktnøkkel. Problemet er at 2-3 siffer i produktnøkkel har blitt slitt bort, og jeg finner ikke ut hva som skal stå der!

Kan jeg på noen måte finne produktnøkkelen min? :(

Jeg kjøpte PC'en hos komplett. Kan de finne det ut? Men da må jeg vel vente til mandag? Vær så snill, hjelp meg.

På forhånd, takk!

Endret av .:McLovin:.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...