Shushi Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hei, jeg leste nettop dette: http://www.teknofil.no/wip4/amilo_3650_-_b.../d.epl?id=35845. Det er et interresant konsept, og jeg fikk faktisk lyst på denne PCen. Så jeg fant den på MPX.no, men en ekstern grafikk løsning ble ikke engang nevnt her.. Plus, PCen kostet "kun" 8000kr. Så kan noen hjelpe meg med å : Finne en AMILO med en sånn grafikk løsning. Og si meg om det er et smart kjøp? Jeg skal faktisk på videregående snart, og leter etter en ny PC. Og detter ser ut til å være en perfekt løsning (selv om skjermen er litt vel liten, holder det bra for skole). Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) EDIT: Oi, sorry, dumme meg, jeg fant Amilioen MED grafikkløsningen på Mpx. Her, hvis noen er interrisert. Og man kan faktisk spille Crysis på Amilonen, selv om det 13'' displayet er litt for liten for spilling. Men tror dere at dette her er et bra kjøp? Grafikk kortet er et av de beste på markedet. Det eneste som trekker ned er den dårlige prossesoren.. Endret 7. mars 2009 av Shushi Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg har hatt Amilo SA3650 (med GraphicBooster) en stund nå, og løsningen fungerer kjempebra. Du får ikke tilsvarende grafikkytelse på noen andre 13,3"-bærbare per idag. Eneste negative som kan sies er at det eksterne skjermkortet er et Radeon HD 3870, og ikke det nyeste Radeon HD 4870. Ellers er kvliteten på laptopen god, den er forholdsvis stilleågende (harddisk-hodet bråker under skriving til harddisk-platene, men det gjør de fleste harddisker). Skjermen er forholdsvis lyssterk og av typen klar (ikke matt med andre ord). Så gjenskinn kan til tider være plagsomt med denne skjermen. Det integrerte skjermkortet kjører fullHD uten større problemer. Maskinen har en DVI-utang i selve den bærbare, i tillegg har man DVI- og HDMI-utgang på det eksterne skjermkortet. Så nok av utganger med andre ord. Det eksterne skjermkortet fungerer også som USB-hub da den gir to ekstra USB2-utganger i tillegg til de to som er på selve laptopen. Tastaturet er godt å skrive på og ganske stille. Det er ikke helt perfekt kvalitet dog, da tastaturet gir litt vel mye etter press (mer enn jeg er vandt til fra den forrige laptopen hvertfall). DVD-romen er av typen slot in (altså ingen skuff, men en sprekk man kan dytte DVD-en inn i). Laptopen har også tre berøringssensitive knapper over tastaturet på høyre side for viftestyring, medieavspilling og utløsing av DVD og CD-disker. Webcameret på maskinen er helt kurrant, men ikke noe man bruker til større bedriftskonferanser. Logitech-programvaren for webcameraet har noen stilige effekter og mer er det ikke å si om det. Maskinen yter bra i spill. Har egentlig ikke kjørt noen spillbenchmarks, men jeg fikk nærmere 7700 i 3DMark06. I forhold til prisen vil jeg absolutt påstå at dette er en maskin verdt prisen. Endret 8. mars 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Hvordan er det med prossesoren da? Jeg har hørt at den var "bottlenecken" på hele maskinen.. Men jeg tror jeg går for denne her, hvis jeg ikke hører noe interresant innen en måned (kanskje en ny grafikk booster?). Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hvordan er det med prossesoren da? Jeg har hørt at den var "bottlenecken" på hele maskinen.. Men jeg tror jeg går for denne her, hvis jeg ikke hører noe interresant innen en måned (kanskje en ny grafikk booster?). Skal vi tro Windows Experience Index er prosessoren flaskehalsen ja. Den får noe lavere score enn grafikkkortet og ram-en. Men i praktisk bruk har jeg ikke merket noe særlig til at prosessoren holder igjen. Endret 9. mars 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå