adale Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Nå har jeg sløst bort 3-4 timer på å få nettverk og lyd til å virke med EasyPeasy 1.0 på min Asus 1000H. Er det noen som har fått det til, og i så fall, hva er trikset? Mine 2 andre Windows PCer fungerer fint i nettverket mitt, så det er ingenting galt med ruteren min. Jeg har t.o.m "løslatt" fastnett IP-adressen som Windows7 hadde på ASus 1000H før jeg bootet opp i EasyPeasy, men den klarer ikke en gang å få en adresse fra DHCP-serveren. I går fikk jeh det trådløse nettverkskortet til å virke med en gang, men under denne installasjonen virker altså verken fast, trådløs eller lyd. Jeg får dermed ikke oppdatert over internett til de nyeste driverne og er fullstendig utestengt fra å løse dette problemet, med mindre noen her har en løsning som jeg kan installere på en minnepinne og installere inne i EasyPeasy (Ubuntu 8.10). Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Har du prøvd å bruke ndiswrapper? Det ble redningen min da jeg installerte easy peasy på en AAO. Hvilket chipset er det som sitter i asusen? Rart at både lydkort, kablet nettverk OG trådløst nett svikter samtidig. Har du prøvd i forumene til easy peasy? Mener å huske at jeg så noe snakk om 1000h der da jeg fiklet rundt. Lenke til kommentar
adale Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Har du prøvd å bruke ndiswrapper? Det ble redningen min da jeg installerte easy peasy på en AAO. Hvilket chipset er det som sitter i asusen? Rart at både lydkort, kablet nettverk OG trådløst nett svikter samtidig. Har du prøvd i forumene til easy peasy? Mener å huske at jeg så noe snakk om 1000h der da jeg fiklet rundt. Det løste seg å installere denne : http://www.eeebuntu.org/ Men jeg skal likevel nå gå omveien om ren Ubuntu 8.0.4 med tweaks for å få Boxee til å virke. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 tror du må postet dette i GNU/Linux delen av forumet for å få skikkelig hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå