Gå til innhold

fotball - egentrening - tips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han trenger jo ikke kjøpe noen bok det ville være bortkasta penger for å ha egentrening :ermm:

Tren på teknikken for eksempel triks så tar du den på hue så på bryst så lår åsså på nytt ;D

Heller andre teknikk øvelser. Også skuddtrening er viktig ;)

Lenke til kommentar

var det kødd at du la ut boka til meg? :p uansett, hadde neppe kommet til å kjøpe den:P har nok av slike bøker ;P

altså, mesteparten av tiden jeg har trent med ball har jeg leket med med ballen...smådribla litt, avslutta, trikset, sparket opp og dempet, jeg lurte helt greit på om det fantes noen "rett fram" øvelser man kan gjøre med ball for å bli bedre^^

jeg er ikke av den beste sorten i fotball, men jeg har ballkontroll, det har jeg...teknikken er rusten siden jeg nesten bare har trent alene, og ikke lagspill...lagspill begynner å komme seg, men jeg føler jeg trenger teknikk trening.

var det kødd at du la ut boka til meg? :p uansett, hadde neppe kommet til å kjøpe den:P har nok av slike bøker ;P

altså, mesteparten av tiden jeg har trent med ball har jeg leket med med ballen...smådribla litt, avslutta, trikset, sparket opp og dempet, jeg lurte helt greit på om det fantes noen "rett fram" øvelser man kan gjøre med ball for å bli bedre^^

jeg er ikke av den beste sorten i fotball, men jeg har ballkontroll, det har jeg...teknikken er rusten siden jeg nesten bare har trent alene, og ikke lagspill...lagspill begynner å komme seg, men jeg føler jeg trenger teknikk trening.

Lenke til kommentar

hvis du har en halv bane så kan du spurte med ballen over banen så ta en kjapp vending, så spurt med ballen opp til midt i banen så vend deg kjapt mot sekstenmeteren, komme deg opp til sekstenmeteren og før du skyter ta en finte eller no så skyt på mål :D

Ta gjerne også noen finter når du spurter :D:thumbup: Dette er veldig bra trening for teknikk & hurtighet & kondis :cool:

Lenke til kommentar

Noen eksempler på "føre"-øvelser (Du trenger ikke føre så langt om gangen, 5-10 meter så vending og føring tilbake f.eks):

- Før ballen ved å bruke innersiden og yttersiden ved annenhvert touch. En ballberøring for hvert steg du tar med motsatt fot av den som jobber. Bytt fot etter vending.

- Samme som øvelsen over, men nå med 2 touch med yttersiden før 1 touch med innersiden. Den ene touchen med innersiden må da tilsvare lengden på de 2 touchene med yttersiden. Bytt fot etter vending.

- Samme som over, men nå 2 touch med innersiden og 1 touch med yttersiden.

- Før ballen mellom høyre og venstrefoten (som i en tofotsdragning).

- Før ballen ved å "steppe" på ballen. Touch ballen med fotsålen for hvert steg framover (annenhver høyre og venstre).

- Hold ballen i lufta. Vend ved å løft ballen over hodet.

- Før ballen over og legg inn en finte på veien. Legg inn ett ekstra utslag etter finten (som om du skal passere en motstander i kamp.)

Føring mellom kjegler er også flott hvis du har tilgang til det (eller noe liknende).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du kan øve på skudd.

Først kan du legge ballen stille, på straffemerket og øve på straffer.

Så kan du øve på frispark fra forskjellige vinkler, og tenke at du skal skyte over muren ogsånt.

Og så kan du øve på cornere, og tenke, nå skal jeg treffe der (late som det står noen der), og øve på å sikte liksom.

Og så kan du øve på å løpe med ballen og skyte i fart : ).

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...