Gå til innhold

Din motivasjonfaktor til å lære python?

Anbefalte innlegg

Siden jeg forsøker å komme igang med python er jeg litt nyskjerrig på hvordan andre har kommet fram til at python fungerer bra for akkurat deg, og hva du bruker det til? Hva var din motivasjonsfaktor?

----

Selv holder jeg mye på med php/drupal for tiden, men det er veldig spesialisert, så jeg håper python vil være ett godt supplement. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden jeg forsøker å komme igang med python er jeg litt nyskjerrig på hvordan andre har kommet fram til at python fungerer bra for akkurat deg, og hva du bruker det til? Hva var din motivasjonsfaktor?

Jeg kunne allerede en del forskjellige språk når jeg bestemte meg for å lære Python. Det var flere årsaker til at Python ble mitt neste språk. Det er ett mer allround-språk enn f.eks PHP, samtidig er det raskere å gjøre ting i Python enn f.eks C. Ruby er ett behagelig språk (som jeg allerede kunne når jeg gikk over til Python), men ihvertfall da var Ruby ett veldig ungt språk, og Python var ett mer modent språk, med moduler for mye mer forskjellig rart enn Ruby.

Årsaken til at jeg fortsatt bruker Python som primærspråk er mye av det samme. Det er lett og raskt å lage nye løsninger, jeg kan lage ting på den måten jeg synes passer (ikke begrenset til å f.eks kjøre PHP i Apache), og det er rett og slett behagelig å bruke.

Jeg har sett på en del forskjellige språk, og går hele tiden tilbake til Python for de fleste ting, med litt C til enkelte ting. Gjerne Python og C i kombinasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...