Sir Zu Zwat Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Heisann, Skal begynne å læra meg å programmere i C#. Har hørt at Silverlight og Silverlight Development Kit er greit å ha. Men når jeg skal installere Silverlight får jeg beskjed om at det ikke funker sammen med 64 bit operativsystem/browser. Hva skal jeg gjøre? Må jeg ha 32 bit system? Mvh. Ole Martin Pettersen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hvorfor skal du drive med silverlight? Er det ikke bedre å bare skrive et vanlig C# program i Visual C# Express? Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Aha. Så det er ikke nødvendig? Er ny i gamet, så forstod det slik at Silverlight var nødvendig for å kjøre C# programmer lokalt. Så hva trenger jeg da for å begynne å kode og kjøre applikasjonene jeg lager? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Visual C# Express Microsoft .NET Framework 3.5 (følger med Visual C#, tror også det er inkludert i Windows Update, men er usikker på det) Silverlight er delvis en konkurrent til Adobe Flash, og er ikke nødvendig for å hverken kjøre eller utvikle programmer i C#. Jeg anbefaler dog at du begynner med enten Console programmer eller Windows Forms programmer, selv anbefaler jeg at du starter med Console først, fordi du ikke vil bli distrahert av GUI-delen til C#, men det er helt opp til deg selvsagt. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Ok, tusen takk for hjelpen Fine tips! Da blir det programmering-start snart. 24" på vei i posten, så blir det lettere å holde oversikt. Greit å ha litt grunnlag før dataingeniør-studiene til høsten. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg anbefaler dog at du begynner med enten Console programmer eller Windows Forms programmer Hva ellers skulle han begynt med? (Som er direkte kjørbart) Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Forresten: Har WPF en visuell designer (Som windows forms designer der man bare drar ting utav toolboxen), eller må man sitte å skrive XML for alt man vil ha? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det er en visual designer, men jeg synes det gr raskere å bare skrive XAML istedet. Du får en XAML editor under GUI designeren, så når du skriver får du med en gang se hvordan det blir seendes ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå