Gå til innhold

Oppgradering fra Ixus 75.

Anbefalte innlegg

Jeg har to kameraer i huset. Canonene EOS450D og Ixus 75. Bruker EOS'en en god del, men ser at Ixus'en også er med meg på veldig mye, så jeg vurderer å oppgradere til noe som gir bedre bildekvalitet. Det er der dere godtfolk kommer inn i bildet ;-)

Kriterier:

- Det trenger ikke være superkompakt. Hadde Ixus 850 før, og det var lite nok det også.

- Må ha en god allrounder. Tar mye bilder både inne og ute. Har en liten pjokk som nærmer seg året, så det kommer sikkert til å bli litt (mye) bilder av ham.

Utopi:

- Geotagging

Prisklasse:

Penger er papir ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For geotagging ville jeg satsa på en gps-logger, de bør du kunne få til 700-1000 kroner. Se etter modeller som enten plugges inn i usb eller som tar et SD-kort og lagrer NMEA records. Masse share / frivare programmer kan bruke de loggene til å tagge bildene dine, uansett hvilket kamera du bruker.

Kamera: jeg har veldig lyst på Panasonic LX-3. Ellers anbefaler jeg å se på Ricoh sine modeller. Jeg hadde GR-D som jeg var veldig fornøyd med. GR-Dii skal være enda bedre, og GX200 f.eks. har god zoom også. Flott bildekvalitet, ekstremt god håndtering.

edit: satvefeil

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...