Ayabara Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg har to kameraer i huset. Canonene EOS450D og Ixus 75. Bruker EOS'en en god del, men ser at Ixus'en også er med meg på veldig mye, så jeg vurderer å oppgradere til noe som gir bedre bildekvalitet. Det er der dere godtfolk kommer inn i bildet ;-) Kriterier: - Det trenger ikke være superkompakt. Hadde Ixus 850 før, og det var lite nok det også. - Må ha en god allrounder. Tar mye bilder både inne og ute. Har en liten pjokk som nærmer seg året, så det kommer sikkert til å bli litt (mye) bilder av ham. Utopi: - Geotagging Prisklasse: Penger er papir ;-) Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) For geotagging ville jeg satsa på en gps-logger, de bør du kunne få til 700-1000 kroner. Se etter modeller som enten plugges inn i usb eller som tar et SD-kort og lagrer NMEA records. Masse share / frivare programmer kan bruke de loggene til å tagge bildene dine, uansett hvilket kamera du bruker. Kamera: jeg har veldig lyst på Panasonic LX-3. Ellers anbefaler jeg å se på Ricoh sine modeller. Jeg hadde GR-D som jeg var veldig fornøyd med. GR-Dii skal være enda bedre, og GX200 f.eks. har god zoom også. Flott bildekvalitet, ekstremt god håndtering. edit: satvefeil Endret 7. mars 2009 av kaian Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Takk for tipsene. Jeg skal starte research Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå