Gå til innhold

Starte eget firma-hvilken utdanning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta for all del utdanning om du skal starte noe eget! Er mye man må kunne før man starter det, er ikke så enkelt som man tror på forhånd. Noen tror de bare kan starte en butikk å selge ting dyrere enn det de kjøper varene for selv, slik at de kan bli rike på det. Ta en utdanning innen det å starte egen bedrift, så lærer du iallefall alt rundt det, så slipper du å gå konk første uka. ; )

Lenke til kommentar

Trenger som sagt ikke utdannelse, men det vil være enklere om du har noe å vise til. Det spørst jo mye på hva firmaet ditt skal spesialisere seg på, men si at det er et gravsteinfirma. Skulle jeg kjøpe dine tjenester ville jeg helst vite at du kunne hva du gjør.

see what i mean? ;)

Lenke til kommentar

Ingeniør er uten tvil den beste utdannelsen til å starte eget firma.

Du får all den matten du trenger for å gjere så og sei alt. Du får bedriftsøkonomi, og du får en solid praktisk sans.

Økonomi og administrasjon er eit alternativ. All utdanning er bra.

Lenke til kommentar

Jeg har eget firma, å var null stress å starte det. Trenger ingen utdanning, men man må ha en forettnings-ide' og en plan om hva man skal drive med å hvordan man skal gjennomføre det. Også MÅ man ha kunnskap innen det fag-omrdået man skal drive. nytter ikke å komme ut fra ungdomsskolen å starte en bil-fabrikk å sattse på at den blir større enn mercedes bare i løpet av det første året. Men har man et fagområde å en forettnings-ide, er det bare å melde seg inn i brønnøysund-registeret, også har man pluttselig et firma.

Lenke til kommentar

skal en selge noke, så må en også registrere seg i eit annet register, som eg ikkje husker navnet på i farten. Dette koster ca 3000 ? Så koster rekneskapsføring, og revisor endel om ting ikkje er gjort skikkelig. Start i det små, ta en markedsundersøkelse. og snakk med MANGE personer om det. som du kjenner godt vel å merke. Da får du fleire syn på saken, og det er lettare å finne ting du ikkje kunne tenkt på sjølv. Pass på så ingen stikker av med idèen ;) Eg har personlig ganske mange gode idèer, og skal no begynne å utvikle den eine som eit prosjekt på ingeniør studiet mitt. Skal du ha investorer, så må du vite kva du driver med. Derfor er utdanning i bunn en god ting.

Lenke til kommentar

Spørs hva du skal starte òg da. Jeg vil tro at de fleste voksne personer med litt økonomisk sans kunne drevet en butikk helt greit, gitt at du er interessert i og har kunnskap om det du selger. Man tregner ikke noen spesiell utdannelse for det (selv om en økonomirelatert utdannelse helt sikkert hadde gjort det lettere). Det er værre hvis du skal starte et atomkraftverk, jagerflyfabrikk eller en internasjonal romstasjon - det er ikke noe man starter som enkeltmansforetak etter ungdomsskolen liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...