Firesky Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Er dette mulig? eller kan man kun bruke glødelamper på dimmer? Og eventuelt hva vil kunne skje om man setter sparepære på dimmeren? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Bare noen spesielle sparepærer som kan brukes med dimmer. Vanlige vil slukke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ei sparepære som ikkje er meint for å dimmes vil lyse så fort den får spenning og forskjellen vil være minimal frå minste til høgaste variasjon. Sånn mine fungerer i allefall. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 hmm, da var det å finne ut om jeg skal ha dimmer, eller sparepærer =P Disse spesielle pærene som funker med dimmer koster vel sikkert det hvite i ønene, hvis ikke jeg tar feil. Takk for svar, jeg var egentlig bare nysjerrig. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei Skal du ha spot eller skal det lyse opp hele rommet? Jeg driver for tiden med å etablere ett foretak som selger LED-pærer, og LED-pærer kan dimmes. Tester nå noen LED-pærer i stua mi, og den ene står på en dimmer. Fungerer utmerket. Har enda ikke satt noen skikkelig pris, men tilsvarende LED-pærer i butikk i dag ville kostet i innkjøp for butikken rundt 600,- Vet dette da en kompis av meg jobber i lampebutikk. I utsalg hos oss vil disse koste rundt 130,- noe som er rimelig betydelig forskjell fra vanlig butikk Da kan man velge mellom "cool white" og "warm white". Kan skaffe det aller meste inne LED-belysning for de som måtte ønske det. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Kjøpte en dimbar sparepære på clas ohlsson for en ukes tid siden. Nederste nivå på dimmeren må justeres for å få det til. Desverre var forskjellen i lysstyrke fra minimum til max nesten minimal. Går man under minimum så begynner pæra å flimre, eller man får ikke den til å starte å lyse. Lenke til kommentar
nree Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Var det en egen dimmer til den, eller brukte du vanlig glødetråd dimmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå