Gå til innhold

Crumpler skulder-veske - 40D med grep, 17-55 f/2.8, + ekstra objektiv?

Anbefalte innlegg

Hei..

Skal kjøpe meg en Crumpler bag, men usikker på hvilken størrelse jeg trenger..

Kan gjerne være en skulder-type, og må holde et 40D med batterigrep, påmontert Canon 17-55 f/2.8 IS..

Også plass til ett ekstra objektiv (Canon 100mm macro, eller Canon 10-22.)

Forslag? Kan også godta andre merker. Men - det er viktig at det ikke ser ut som noen opplagt fotosekk/bag.

Endret av Knuty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må det være en skulderbag? Synes crumpler sine bagger blir mer og mer "street fashion", og "alle" vet nå at de inneholder enten en pc eller et kamera..

Selv kjøpte jeg Dakine Mission Photo, og det gjorde jeg rett og slett fordi den ikke ser ut som om den er fyllt med fotoutstyr, samt at jeg liker muligheten for å feste et brett/staver/lette ski på baksiden.

Riktignok ikke en skulderbag, men den virker så "ghettosekk" at jeg tviler på at noen tar seg bryet med å stjele den. Fikk selv frastålet en Crumpler Base Toucher(gammel modell), så noen vet jo hva de skjuler.. :)

Lenke til kommentar

Neida, trenger ikke nødvendigvis være en skulderbag..

Med kameraet fikk jeg en original sekk, med svær Canon EOS-logo på. Ikke noe jeg har så veldig lyst til å dra rundt på ferie med, for å si det sånn..

Misson Photo ser ikke så dum ut ne, takk for tipset..

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har en Crumpler Prettyboy XXL skulderbag som jeg får fint plass til en Canon 350D med 17-55 IS-en og ekstra objektiv. Jeg kan også skvise inn blitzen + at det er en ytre lomme med plass til lommebok, mobil, lipgloss og nøkler.

Bilder her:

http://www.crumpler.no/photobags.html

Jeg er veldig fornøyd, og synes den ser bra ut. Behagelig å bære på også.

Hadde du tenkt å bestille på nett? Min erfaring for kjøp av både PC-bag og fotobag er at det er best å ta med det man skal ha i bagen til butikken, og rett og slett prøve hva man får plass til...

-Gina

Lenke til kommentar

Hei, hvordan er dybden på den? Er det plass til et større kamerahus også, med batterigrep?

Jeg bor i Bergen sentrum, så har mulighet til å kjøpe i fotobutikker der. :) Får ta en tur og prøve meg fram litt tenker jeg ja.

Lenke til kommentar
  Knuty skrev:
Hei, hvordan er dybden på den? Er det plass til et større kamerahus også, med batterigrep?

Dette fant jeg om størrelsen:

Internal: 26 x 18 x 13 cm;

Fits 2 SLRs with 4 lenses and accessories.

Sistnevnte høres veldig optimistisk ut. Det må være ekstremt små kameraer og objektiv.

Men jeg er 99% sikker på at du får plass til 40d med grep, 17-55 og ekstra objektiv, hva er forresten ekstra-objektivet? Ikke 70-200 f/2.8 IS, vel...? ;)

-Gina

Lenke til kommentar
  Knuty skrev:
Ekstra objektiv blir nok Canon 100mm macro, eller Canon 10-22..

Kanskje på litt sikt en Canon 70-200 F/4 IS.. Passer den tror du?

*kikker oppi bagen og forsøker å legge oppi litt ekstra for å kompensere for mindre kamera og tilleggsobjektiv*

Jeg er 98% sikker på at det blir plass til det du skal ha med. :)

Det er jo nesten grunn til reklamasjon om Crumpler sier det skal være plass til 2 kamera og 4 objektiv, og det evt skulle vise seg at det ikke er plass til halvparten... ;)

-Gina

Lenke til kommentar

I min messenger boy XL får jeg akkurat plass til alt utstyret i signaturen (naturligvis utenom stativet :grin: ), men da er den jaggu stappet full også.

Edit: kom på at jeg har div småting i tillegg i lommen foran (batteri, minnekort, fjernkontroll og noen poser)

Endret av SEH
Lenke til kommentar
  SEH skrev:
I min messenger boy XL får jeg akkurat plass til alt utstyret i signaturen

Jepp, men, hvor stort er "rommet" til kamerahuset? Er "dybden" stor nok til et større kamerahus (40D), med batterigrep?

Forresten noen som har oversikt over hvilken fotobutikk i Bergen som har best utvalg av bager/sekker?

Lenke til kommentar
  cpy skrev:
Crumpler 7500(xxxxl)messenger bot, skulderbag.

passer veldig bra.

har modellen og samme spec. som du er ute etter.

Mm, høres bra ut. Men, er ikke den veldig stor? Plass til en haug med objektiver?

Vet du om de mindre modellene fortsatt har plass til like stort kamerahus/grep?

Lenke til kommentar
  Knuty skrev:
  C₈H₁₀N₄O skrev:
Det eneste problemet er at man kan fylle den opp med så mye at den blir altfor tung.

Nettopp.. jeg vil gjerne ha en liten og lett sekk, trenger ikke ha med meg masse utstyr..

Da vil jeg også mene at LowePro Slingshot kan være noe av det du er ute etter.

For en viktig ting er jo når man kjøper sekk, veske osv er jo hvor lett er det og få tak i kamret når man har bruk for det.

Lenke til kommentar
  Knuty skrev:
  cpy skrev:
Crumpler 7500(xxxxl)messenger bot, skulderbag.

passer veldig bra.

har modellen og samme spec. som du er ute etter.

Mm, høres bra ut. Men, er ikke den veldig stor? Plass til en haug med objektiver?

Vet du om de mindre modellene fortsatt har plass til like stort kamerahus/grep?

Mindre størrelse blir litt trangt, har prøvd det. med batterigrep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...