Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

MEGA problem med ingen mulig løsning

Gjest Ond_sirkel

Anbefalte innlegg

Gjest Ond_sirkel

Veit ikke heilt hvordan jeg skal skrive dette for at det ska bli riktig.

Jeg er en mann på 24 år, jeg er i et dillama.

Heile startet da jeg var 16, jeg flyttet ut hjemme fra og klarte meg selv.

Jeg har til dags dato aldri klart å være singel, så fort et forhold har tatt slutt så har et nytt started.

Jeg skiftet hyppig på forholdene, er ikke noe probmel for meg å være aleina men det ender altids med at jeg ender opp med noen.

Det verste er at jeg er ganske kresen på smaken men det har aldri vert et problem å få en fin jente, dere må ikke tro at jeg er veldig selvopptatt å syns jeg selv er deilig.

prøver bare å forklarer på best mulig måte.

Så jeg har aldri vært singel og damer har gått inn og ut av døra mi, intill jeg fylte 23........

Her starter vell egentlig problemmet mitt, Jeg er en veldig domminerende person så da jeg traff en sinnsykt vakker jente som visste seg til og være meire domminant en hva jeg er.... ja da sier det seg selv... jeg falt med en gang for denne jenta.

skjekka ho opp å vips så var ho min, vi har vert sammen i 1år og 4 mnd nu.... utrolig spør du meg....

men jeg sliter faktisk med domminansen hennes faktisk :dontgetit:

Hun skal ha rett i ALT.... blir sinnsykt tungt til tider.

men problemmet mitt er at jeg elsker faktisk denne jenta.

Å gå fra henne er ingen løsning for meg, om jeg prøver å ta dette opp så kommer jeg ingen vei.

da blir hun sint å dagen er stort sett ødelakt.

Det blir på en måte at hun kan kjefte på meg men viss jeg kjefter tilbake så kutter hun samtalen å sier at hun er lei av å krangle og at hun snart ikke orker meir.

hun trusler om å gjøre det slutt vær gang hun ikke for det som hun vill...

Jeg føler ofte at jeg har fått ballene klipt av... for jeg er ikke man nok til å si at nok er nok... fordi jeg er redd for å miste henne.

Og så et KJEMPE viktig spørmål!!!

Hun startet med P-plasterog det endte med at hun gikk å hva deprimert heile tiden(men det gikk ihverfall ikke utover meg).

Og nå har hun gått over til p-piller og hun er stort sett drit sur vær dag(går ut over meg)

Eneste dagene hun er bli (2 dager i mnd) er de 2 siste dagene før hun starter på et nytt brett...

Er det flere som opplever dette??? eller er jeg bare maks uheldig?

Finner ingen løsning på dette, er takknemmelig for seriøse svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående det med prevensjon, er jo p-ring et godt alternativ. Den skiftes ut en gang i måneden, og "sentrerer" hormonene til de nedre deler.

Ta det fra en usedvanlig grinete og sutrete eksp-pillebruker ;)

Lenke til kommentar

Kan godt forstå at to dominante personer ikke alltid funker så bra sammen. Hva skjer når du prøver å ta opp dette med kjæresten din? Det virker som problemet ligger hos begge to, så man må vel jobbe for å finne en slags middelvei? Uansett, kommunikasjon er gull.

Lenke til kommentar
Gjest Ond_sirkel
Kan godt forstå at to dominante personer ikke alltid funker så bra sammen. Hva skjer når du prøver å ta opp dette med kjæresten din? Det virker som problemet ligger hos begge to, så man må vel jobbe for å finne en slags middelvei? Uansett, kommunikasjon er gull.

Jeg har prøvd det meste skal du tru, men når hun har bestemt seg for at alt hun mener å sier er riktig og at alt jeg kommer med er bare feil.... hun er da 6 år eldre en meg.... så hun skal liksom være den "eldre" og "klokere" person...

:hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Ond_sirkel
Høres vanskelig ut, gitt. Dårlige og nedlatende holdninger er ikke akkurat fruktbart for et forhold. Det virker likevel som du er veldig bestemt på å få dette til å funke, har du vurdert å gå i samlivsterapi?

Jeg hadde nok ikke hatt noe imot det, men hun ville nok aldri ha godt med på det... :ermm:

Lenke til kommentar

For meg virker det som at du er overbevist om at forholdet deres kan fungere, men at du ikke vet hvordan. Du må spørre deg selv om du virkelig elsker jenta eller bare innbiller deg det for du er redd for at hun skal forlate deg. Det er ikke før du vet om du virkelig elsker henne at du vet om forholdet kommer til å vare.

Lenke til kommentar
Høres vanskelig ut, gitt. Dårlige og nedlatende holdninger er ikke akkurat fruktbart for et forhold. Det virker likevel som du er veldig bestemt på å få dette til å funke, har du vurdert å gå i samlivsterapi?

Jeg hadde nok ikke hatt noe imot det, men hun ville nok aldri ha godt med på det... :ermm:

Da må man nesten spørre seg hvor mye hun er villig til å satse på forholdet. Hun forstår vel selv at dette ikke funker, og at det er en stor floke som må løses. Er hun ikke villig til å snakke med hverken deg eller en terapeut om dette, skjønner jeg ikke hvordan hun har tenkt å løse problemet.

Lenke til kommentar

Alt har en løsning. Ser man ikke løsningen har man ikke fantasi nok :)

Dere har elementer i forholdet som skaper ubehag for deg. Du kommer ikke til å plages mindre av dette over tid. Det er derfor kommunikasjon er gull. Men, når partneren din ikke viser deg gjensidig respekt, så må du velge. Du kan ikke tvinge henne til å forandre seg. Det du kan, er å spørre deg selv om dette er den type forhold du virkelig vil ha.

Forsåvidt er maktplasseringen skjeiv. Hun har trumfkortet at hun kan forlate deg, men du kan ikke forlate henne. Du er den som er avhengig av henne. Men, hvis du mener at forholdet gir deg mye... Du vet selv hva som gjør deg lykkelig :)

Lenke til kommentar
Gjest Ond_sirkel

Wow :ohmy:

Her kom det masse fornuftige svar :new_woot:

Det hadde jeg ikke forventet for å være heilt ærlig :ermm:

Tusen takk for at dere for meg til og se ting fra et ant perspektiv :)

Dere har gitt meg en dell å tenke på :hmm:

Takk :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Ond_sirkel
Det er det som er det fine med å dele med andre, vet du.

Håper det løser seg for dere, da =)

Ps: Det er Lørdags kveld... hvorfor er ikke du ute å fester?

Isteden for å sitte hær på forum?

Lenke til kommentar
Gjest Ond_sirkel
Kremt...

Jo, fordi dette er eneste fridag jeg har på en uke, pluss at forumet er en fest i seg selv :cool:

Hehe :!:

Jeg er på jobb å har betalt for å sitte her :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...