pcpcpc Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Hei! Jeg har (nesten) bestemt meg for å få meg noen nye hodetelefoner. Per i dag har jeg et sett med gode gamle Koss PortaPro, men de er jeg lei av. Ergonomisk sett er de noe dritt rett og slett, og det samme gjelder byggekvalitet. Med andre ord er jeg ute etter noe med skikkelig god ergonomi (også når jeg har det rundt halsen) og byggekvalitet. Lydkvalitet er ikke altfor viktig da jeg ikke er så kresen på det. Regner med å bruke omtrent 600,- på dette, men kan nok kanskje strekke meg et par hundrelapper til om det skulle være nødvendig (eller fra ). Hodetelefonene bør ikke være så veldig store; omtrent på størrelse med PortaPro, eller kanskje litt større, men ikke noe DJ-greier. Noen som vet om noen som passer meg? Trådløse kunne jeg også tenkt meg, gjerne Bluetooth. Hater ledninger som henger ned, og spesielt om det kun er én kabel inn til hodetelefonene. Finnes det noen trådløse for meg? Takker på forhånd for svar! MVH pcpcpc BTW: Ikke neck-telefoner (eller hva det nå enn heter..) EDIT: Skal brukes til musikk på vanlig mp3-spiller! Endret 7. mars 2009 av pcpcpc Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Er in-ear plugger aktuelt? I så tilfelle er Sony suveren, og de koster bare litt over hundrelappen. EX-85, finn dem på Ebay fra hong-kong. Har bestilt 3 sett, og det er topp kvalitet, og sinnsyk lyd for selv den mest kresne. Lykke til. Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Takk for svar! Har sett litt på in-ear ja, men jeg aldri hatt det før så jeg vet ikke hvordan de er. Sitter de godt i øret? Har kun prøvd noen kjipe Nokia in-ear plugger før og de faller ut omtrent før du har fått satt dem i... I så fall er det uaktuelt å bestille fra utlandet. Hvis jeg skal kjøpe så skal det være i butikk over disk. Har sett litt på Sennheiser CX300 II og Creative Zen Aurvana. Er disse greie? Og er det mulig å "vaske" dem? Føler at de kommer til å bli fulle av ørevoks. Ellers kan jeg si at jeg bruker Sony på pcen og jeg er kjempeførnøyd med dem! Ren lyd og god kvalitet! MVH pcpcpc Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Ingen som har noen formeninger om in-ear telefoner? Hva bør jeg kjøpe i prisklassen 500-600? Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg selv "hater" in-Ear, men jeg klarer å leve med de nye til Sony, pga at det meste er utenfor øret, som en slags hybrid. Du får med tre sett med plugger til å ha i øret i forskjellige størrelser, S, M, L. De fleste mener at de minste er best, men når du opplever bassen på Medium, som tetter øret, så er det bare en fantastisk lyd. De til 150 kr er gode nok, men vil du bruke mer, så kan du kjøpe modellen over. http://www.sony.no/product/audio/accessory...y/hip-ex-series Jeg selv kjøpte en versjon av EX-85, som er den samme, men uten eske. Den kommer likevel forseglet. Har bestilt flere av denne karen, kjapp og billig. http://myworld.ebay.co.uk/voguish99/ Om du sjekker litt på nettet, så er det knallgode kritikker på denne serien. Har du pengene, så kan du kjøpe EX-90. De er ganske dyre i norge, men bestiller du på ebay, så er dette billig. Jeg har pleid å få dem innen 4-7 dager fra hong-kong. Husk å sjekk rykte til dem du kjøper av. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå