Navyshark Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 No har eg ringt NGT sin bredbåndstelefon 3 gongar og ingen av dei eg har snakka med seier det same. Første forsøk: "Nei du kan ikke få ADSL" Andre forsøk: "Nei sentralen din bypasser Stord sentralen og du kan da bare få en SHDSL løsning" Tredje forsøk: "Ja vi kan prøve å legge en ut jevnings kabel til stord sentralen men vi kan ikkje garantere at vi har ledige utjevnings kabler. Men viss vi har det kan du få ADSL" SÅ gjekk eg inn på telenor sine heimesider. Og sjekka nummeret der står det at sentralen min er ferdig utbygd og eg kan bestille ADSL. På NGT sine sider står det at sentralen ikkje er planlagd utbygd. No har eg gitt opp. Og får vell leve med INO...... AHRG THE PAIN! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Legg inn en bestilling hos NGT og se om de leverer da. Hvis de ikke har levert innen to uker, avbestiller og og finner deg noe annet, hvis det finnes...? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 SÅ gjekk eg inn på telenor sine heimesider. Og sjekka nummeret der står det at sentralen min er ferdig utbygd og eg kan bestille ADSL. På NGT sine sider står det at sentralen ikkje er planlagd utbygd. NGT og Telenor er to forskjellige ting. NGT bygger ut for seg selv. Men er enig i at de kunne vært litt klarere i sine beskjeder. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Vedder på at hvis du ringer telenor og skal bestille så får du til svar at sentralen IKKE er utbygd.... Lenke til kommentar
applet Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Dette minner mistenkelig om det samme problemet jeg har m NGT, de er rett og slett ikke interressert i å selge meg tjenestene deres. Rett etter jul i fjor henvendte jeg meg til ngt for å høre om mulighetene for å tegne et UiO-abonnement (2MB/640Kb for 450kr..). Jeg ga beskjed om at vi hadde dårlig abonnement fra telenor fra før, men fikk beskjed om at det ikke var noe problem ("Det er de som monterer alt sammen uansett"). Så et halvt år(!) senere hadde det ikke kommet noe nett og i august ringer jeg og spør hvor lenge det skal normalt ta før tjenestene blir levert? Når jeg får svar om tre uker til litt over en måned, spør jeg selvsagt om hvorfor jeg da har snart har ventet i 8 måneder..?! Selger'n blir klart litt fortørna men lover å sjekke. Så da får jeg et standardbrev til svar med beskjed om at det ikke er ledig kapasitet på den sentralen jeg sitter på. Jeg lar det hele ligge.. For to måneders tid siden gjør jeg et nytt forsøk og får denne gangen beskjed om at hvis jeg skriver under på en fullmakt så skal de ta seg av hele det telenor rotet og koble oss opp på deres nett. Det varer og rekker og ingenting skjer. Når jeg ringer får jeg nok en gang beskjed om at det ikke er kapasitet på min sentral, denne gangen forteller jeg selgeren at jeg synes det er litt merkelig, med tanke på at jeg allerede har telenor ADSL.. Det syntes han også og lovte å sjekke det så snart som mulig. En uke senere får jeg mail, de har ikke kapasitet.. Så nå er det like før jeg gir opp igjen, de vil simpelten ikke ha meg som kunde.. applet Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 No har eg ringt NGT sin bredbåndstelefon 3 gongar og ingen av dei eg har snakka med seier det same. Første forsøk: "Nei du kan ikke få ADSL" Andre forsøk: "Nei sentralen din bypasser Stord sentralen og du kan da bare få en SHDSL løsning" Tredje forsøk: "Ja vi kan prøve å legge en ut jevnings kabel til stord sentralen men vi kan ikkje garantere at vi har ledige utjevnings kabler. Men viss vi har det kan du få ADSL" SÅ gjekk eg inn på telenor sine heimesider. Og sjekka nummeret der står det at sentralen min er ferdig utbygd og eg kan bestille ADSL. På NGT sine sider står det at sentralen ikkje er planlagd utbygd. No har eg gitt opp. Og får vell leve med INO...... AHRG THE PAIN! Hva er det du egentlig klager over? ingen hos NGT har sagt at du kan få bredbånd og sentralen din er ikke prioritert for utbygging. Slik jeg ser det så er det kansje på tide at du innser at du ikke i nærmeste fremtid kan få ADSL fra NGT.(men hvis du kan få SHDSL, hvorfor ikke velge det i steden da?) Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Grunnen er at naboane mine har fått det. Me er kopla til same sentral og eg kan ikkje forstå kvifor ikkje eg kan få det. Det verkar som om dei ikkje er intersesserte i å selga ADSL berre SHDSL. Då trur eg heller eg bestiller frå bluecom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå