Gå til innhold

Ungdoms holdning til minoriteter

Anbefalte innlegg

Jeg finner det interessant at du som sosionom betrakter personer som sliter i samfunnet etter å ha opplevd krig, som personer med integreringsproblemer, når en som ofte vet at krigsofre har stor sjanse for å få pyskiske problemer. Som regel er det også de som kalles flyktninger, de flykter tross alt fra noe...gjør legene du referer til det?

Jeg gjør det ikke som sosionom, men som innvandrer med erfaring. Jeg er klar over at krig setter sine spor i mennesker, men erfaring jeg har med mennesker som ikke er villige til å gjøre noe for situasjonen sin, ikke mennesker som ikke vet hva de skal gjøre men mennesker som forventer at alt skal bli gjort for dem. Dette har jeg vært klar over lenge før jeg utdannet meg. Dessuten tror jeg leger fra irak også flykter fra noe, eller er du uenig der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å være imot mer innvandring uten å være mot innvandrere som allerede er her. Vi kan begynne med å sende ut narkoselgere, bruke mer ressurser på å etterforske nøyaktig hvor de kommer fra og sende dem dit uten penger så hele familien og landbyen lærer at driftige mennesker (som de er) heller bør bruke sine evner på å forbedre sitt eget hjemland enn å bruke opp familiens sparepenger på menneskesmuglere til vesten. Deretter øker vi aldersgrensen og kravene på å hente ektefeller fra utlandet, bl.a. at de selv skal forsørge dem og ikke staten, og så også forby kusine/fetterekteskap. Ingen av disse tingene er rasistiske.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg bor på bygda, og det er noen innvandrere her fra Kongo (?) og det er jo riktige koslige karer som er virkelig greie og snille av seg. Det er 2 stykker i klassa mi som kom til Norge for et år siden , og de er noen av de mest koslige folkene jeg har møtt på.

Takker alltid for seg, og de gjør ikke annet enn skolearbeid, og arbeid etter skolen.

Men de sliter dog med å integrere seg i miljøet i klassen , men jeg vil tro at dette har mye med at de er noen år eldre enn oss ( 20 og 21), og de har ganske så andre interesser enn oss (De er f.eks. imot det med festing osv, og da kommer de jo ikke inn i den norske drikkekulturen) Det er også en annen jeg kjenner her i bygda som ble adoptert hit som liten , og han er fullstendig integrert. Han har blant annet tatt opp dialekten selvsagt, er ekstremt selvironisk (genial type, går f.eks. rundt og kaller alle andre neger, stiller seg der det er mørt og sier "Hysh, jeg er en cola!") Han kjører også Volvo 240 , skikkelig bygderånebil : )

Jeg er på ingen måte imot disse, men når det kommer til andre innvandrere som tror de eier Norge, eller bedriver grov kriminalitet som dop eller vold, så synes jeg ABSOLUTT at det skulle vært MYE strengere innvandringspolitikk.

Endret av 3nity
Lenke til kommentar
Synes nesten det er synd at jeg ikke ser mer rasisme i hverdagen, da hadde jeg hatt muligheten til å fått ut litt frustrasjon med å gitt personene juling eller kjefta de opp alt etter som :p

Eller fått en kniv i levra sjøl......................

Lenke til kommentar

Med henhold til §10 i retningslinjene forsvant ’1’ innlegg. Samt ’7’ svar på innlegget. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...