Gå til innhold

Ungdoms holdning til minoriteter

Anbefalte innlegg

Til trådstarter: Modig av deg å gripe inn. Desverre er det ikke alle som vokser av seg slik oppførsel, men 99% gjør det. Inntil videre vil jeg anbefale deg å prate med folk i ditt nærmiljø som ikke har disse holdningene. Vi her på forumet kan støtte deg, men kan nok ikke løse disse problemene for deg og det kan nok heller ikke du alene. Lykke til og big ups :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bygden som jeg kommer ifra har nok en hel del minirassister i seg. Tar skolebussen hjem hver dag, og det kommer en pulje med negre som skal hjem etter å ha vært på norskopplæring / jobb hele dagen. Da reiser alle på bussen seg og setter seg ved siden av hverandre mens de roper og ler: "Eg ska faen ikkje sitta atmed ain niger!" og om noen er så 'uhelidge' at de må gjøre det, peker de andre på de og ler mens de sier: "Haha, xxx sitte me ain niger!". Jeg for min del gir totalt faen i om vedkommende ved siden av meg er gul, blå, rød, ateist, agnostiker, bulemitiker, hinduist, homo, kristen, kristen fanatiker, muslim, ekstremuslim (oh shit, kommer de i to varianter).

Overhørte selv en samtale på busstoppet der en gjeng som er et år yngre enn meg skrøt over at de hadde banket opp en neger. De hadde sett ham med en t-skjorte som moren til en av de hadde gitt til frelsesarmeen (bossekk med klær som er for små) men de mente at han ikke var 'god nok for den', så de ga han en runde med neven.)

Lenke til kommentar
Norsk ungdom er hjernevasket av skoleverket.

Også har de fått innvandrervenner må vite.........Wolla og Jalla.

Gid a meg.

Hva i all verden er galt med å ha innvandrervenner? På skolen mener jeg å huske at det ikke var så veldig stor forskjell på å spille fotball med Mubashir eller Stian...

Lenke til kommentar

Hei, beklager men jeg glemte denne tråden, noe som jeg ikke kan forstå at kunne skje.. Men uansett...

Jeg bor i en bygd som heter Øyer, that's it. Vil ikke si noe mer om meg selv, med tanke på hvordan jeg vil bli behandla av folk hvis de får vite om hvordan jeg kritiserer bygda mi...

Det skal etter hva jeg forstå bli et asylmottak i bygda, har hørt tallet 1000 beboere på mottaket, noe som er feil. Det riktige tallet er ca 100. Altså 1/10 av alle innvandrerene FRP vil slippe inn i landet hvis de får bestemme. Mottaket tror jeg ikke vil være noe positivt for lokalmiljøet. Etter min erfaring har innvandrere veldig lett for å miste ønsket om å bli integrert hvis de blir avvist av nordmenn, det blir med en gang en "dem mot oss" situasjon hvis innvandrere samler seg i gjenger som bygger opp under hat mot nordmenn. Derfor tror jeg at folk i bygde bør få en mulighet til å skifte holdning før det blir satt opp et gigantisk mottak.

U-skolen jeg går på er en sånn eksempel-skole som rektorer fra andre land og sånn reiser til for å se på det gode miljøet og sånt dritt. Det miljøet eksisterer ikke. Skolen har en veldig god 'fallskjerm' for mobbeoffere, og det er egentlig ingen ting mer enn det som jeg mener skolen har som er spesielt, og skolen burde absolutt ikke vært en eksempel-skole, med tanke på alle rasistiske holdninger som er der. Jeg vurderer hele tiden å sende en mail til ordføreren, og be henne om å på en eller annen måte få skolene til å sette igang et opplegg for å fjerne rasismen blant ungdom her i kommunen.

Dette ble et rart og uoversiktlig innlegg, håper noen har noen ideer for hvordan jeg kan få opplyst kommunen og skolen om holdninger jeg ikke tror de vet om. Hvis noen vil hjelpe meg med å skrive brev eller noe ønsker jeg gjerne en pm.

Endret av Golden_eagle
Lenke til kommentar

Sende mail til ordføreren? Tror du han gidder å bry seg om hva en ungdomsskoleelev sier? Svaret er nei......

Øyer er i gudbrandsdalen så vidt jeg vet - rett ved E6. Det betyr at de busser til Oslo ganske raskt og problemet for Øyer er borte, men enda verre i Oslo. :p

Lenke til kommentar

Ordføreren vår er en dame, hun er ordfører i en liten kommune og er permitert fra jobben sin i den lokale banken for å være ordfører. Tror at jeg iallefall vil få et seriøst svar hvis jeg tar kontakt, men som sagt er det noe jeg inntil videre bare vurderer gjøre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-82119

Jeg skjønner veldig godt at norske ungdommer banker somaliere, slik som somalierne oppfører seg.

Har du vært ute på byen en kveld og sett hvor kyniske og gi-faen holdning de har og den TOTALE mangelen på følelser for liv og den TOTALE forakten for norske verdier og oppførsel.

Jeg har mange innvandrervenner fra mange land, men somaliere har jeg mistet all sympati med og behandler dem både slik de fortjener og slik de behandler alle andre: Som dritt!

Like greit å ta dem mens de er små synes nå jeg....

Lenke til kommentar
Bygden som jeg kommer ifra har nok en hel del minirassister i seg. Tar skolebussen hjem hver dag, og det kommer en pulje med negre som skal hjem etter å ha vært på norskopplæring / jobb hele dagen. Da reiser alle på bussen seg og setter seg ved siden av hverandre mens de roper og ler: "Eg ska faen ikkje sitta atmed ain niger!" og om noen er så 'uhelidge' at de må gjøre det, peker de andre på de og ler mens de sier: "Haha, xxx sitte me ain niger!". Jeg for min del gir totalt faen i om vedkommende ved siden av meg er gul, blå, rød, ateist, agnostiker, bulemitiker, hinduist, homo, kristen, kristen fanatiker, muslim, ekstremuslim (oh shit, kommer de i to varianter).

Overhørte selv en samtale på busstoppet der en gjeng som er et år yngre enn meg skrøt over at de hadde banket opp en neger. De hadde sett ham med en t-skjorte som moren til en av de hadde gitt til frelsesarmeen (bossekk med klær som er for små) men de mente at han ikke var 'god nok for den', så de ga han en runde med neven.)

Også lurer folk på hvorfor innvandrere har vanskeligheter med å integrere seg? *Facepalm*

Lenke til kommentar
Når motviljen er basert på folkets rasistiske holdninger, ja. Underskriftskampanjen bygger kun på fremmedfrykt, og politikerne kunne jo ikke la være å prøve å nekte om de skal ha noen politisk framtid her.

Det hele baserer seg på at eieren av hotellet her i bygda ser at det ikke går, og ser mulighet i å gjøre om deler av hotellet til asylmottak for å bruke lokalene og kunne drive litt hotell i tillegg.

At man kan være skeptisk til sånt - ja. Men å utelukke det helt, uten å engang vurdere det saklig bare fordi bygdefolket ikke vil ha negere rundt seg - er ikke det ren rasisme da?

Har aldri påstått at jeg er noe annet enn en bygdetulling...

Hva var det som skjedde når det kom et asylmotak oppi fagernes der? Jo to år seinere knivstakk en somalier en bussjåfør så han døde. Rart at vi er skeptiske eller?

Lenke til kommentar
husker selv når jeg gjorde noe fikk jeg ris på baken og såpevann i munnen, takket være det gjorde jeg rampestrekene bare en gang i frykt for at det skulle hende igjen. :cool:

Når ble vold mot barn løsning på manglende oppdragelse? ja, ris osv skulle vistnok defineres som det i et nytt lovverk. Og jeg vil si at i det øyeblikket du gjør noen av de tingene er din jobb som foresatt mislykket.

Norsk ungdom er hjernevasket av skoleverket.

Også har de fått innvandrervenner må vite.........Wolla og Jalla.

Gid a meg.

Har du noe saklig å tilføre eller?

Jeg skjønner veldig godt at norske ungdommer banker somaliere, slik som somalierne oppfører seg.

Har du vært ute på byen en kveld og sett hvor kyniske og gi-faen holdning de har og den TOTALE mangelen på følelser for liv og den TOTALE forakten for norske verdier og oppførsel.

Jeg har mange innvandrervenner fra mange land, men somaliere har jeg mistet all sympati med og behandler dem både slik de fortjener og slik de behandler alle andre: Som dritt!

Like greit å ta dem mens de er små synes nå jeg....

Hva baserer du dette på? Det som skjedde sist helg, eller?

Når motviljen er basert på folkets rasistiske holdninger, ja. Underskriftskampanjen bygger kun på fremmedfrykt, og politikerne kunne jo ikke la være å prøve å nekte om de skal ha noen politisk framtid her.

Det hele baserer seg på at eieren av hotellet her i bygda ser at det ikke går, og ser mulighet i å gjøre om deler av hotellet til asylmottak for å bruke lokalene og kunne drive litt hotell i tillegg.

At man kan være skeptisk til sånt - ja. Men å utelukke det helt, uten å engang vurdere det saklig bare fordi bygdefolket ikke vil ha negere rundt seg - er ikke det ren rasisme da?

Har aldri påstått at jeg er noe annet enn en bygdetulling...

Hva var det som skjedde når det kom et asylmotak oppi fagernes der? Jo to år seinere knivstakk en somalier en bussjåfør så han døde. Rart at vi er skeptiske eller?

Ja, er det, for personen du referer til var pyskisk ustabil, og ble dømt til pyskisk helsevern, hvorfor greier du da å dra det dit at at det har sammenheng med opphavet?

Lenke til kommentar

Jeg er en innvandrer og har bodd både på bygda og i storby, og må si jeg likte meg mest på bygda. I begynnelsen er folk skeptiske mens etterhvert som de blir bedre kjent med en slutter man å merke fremmedfrykten. Mens i oslo, som jeg også må si begynner å ligne et høl, er ting ille. Innvandrere som ikke klarer å integrere seg og oppfør seg som de fortsatt var i krig, noe som igjen fører til at lokalbefolkningen har masse dårlige erfaringer og blir skeptiske til "de nye".

Jeg vet ikke hva som kommer til å skje fremover, ting ser hvertfall ikke ut til å bli bedre. For meg virker det som de rød-grønne bidrar til nøyaktig det de prøver å forhindre, nemlig fremmedfrykt, med hjiab håndteringen dems blandt masse annet. Norges innvandring og integrerings politikk er en katastrofe. Virker som all "søpla" får fri spillerom mens de som virkelig trenger det og hadde gjort nytte for seg her ikke har en sjans. Det er ikke en mening, men erfaring med bakgrunn i utdannelsen min og jobben som sosionom, samt det jeg erfarer i hverdagen når leger fra hjemlandet ikke får opphold fordi de "ikke har behov" for det mens psykisk dårlige og kriminelle blir sluttet løs i samfunnet uten oppfølging og behandling som trengs for å gjøre dem til fungerende medlemmer av samfunnet..

Lenke til kommentar
Jeg er en innvandrer og har bodd både på bygda og i storby, og må si jeg likte meg mest på bygda. I begynnelsen er folk skeptiske mens etterhvert som de blir bedre kjent med en slutter man å merke fremmedfrykten. Mens i oslo, som jeg også må si begynner å ligne et høl, er ting ille. Innvandrere som ikke klarer å integrere seg og oppfør seg som de fortsatt var i krig, noe som igjen fører til at lokalbefolkningen har masse dårlige erfaringer og blir skeptiske til "de nye".

Jeg vet ikke hva som kommer til å skje fremover, ting ser hvertfall ikke ut til å bli bedre. For meg virker det som de rød-grønne bidrar til nøyaktig det de prøver å forhindre, nemlig fremmedfrykt, med hjiab håndteringen dems blandt masse annet. Norges innvandring og integrerings politikk er en katastrofe. Virker som all "søpla" får fri spillerom mens de som virkelig trenger det og hadde gjort nytte for seg her ikke har en sjans. Det er ikke en mening, men erfaring med bakgrunn i utdannelsen min og jobben som sosionom, samt det jeg erfarer i hverdagen når leger fra hjemlandet ikke får opphold fordi de "ikke har behov" for det mens psykisk dårlige og kriminelle blir sluttet løs i samfunnet uten oppfølging og behandling som trengs for å gjøre dem til fungerende medlemmer av samfunnet..

Jeg finner det interessant at du som sosionom betrakter personer som sliter i samfunnet etter å ha opplevd krig, som personer med integreringsproblemer, når en som ofte vet at krigsofre har stor sjanse for å få pyskiske problemer. Som regel er det også de som kalles flyktninger, de flykter tross alt fra noe...gjør legene du referer til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...