Gå til innhold

Dremel..

Zeroproof

Anbefalte innlegg

Hva er viktig og bra å ha på en dremel?

Hvor mye koster dem?

Er det sånn du kan holde i en hånd / Liten?

Har hørt at det er viktig at du kan regulere hastigheten og at den ikke går på batteri!

Noe mer?

Åssen små verktøy følger med.

Når jeg sier verktøy mener jeg dem du fester på typpen.

Lønner det seg å kjøpe noe exstra?

Skal bruke den til å skjære hull til plexi +++

Takker så mye for svar!! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis det bare er installering av vindu, kutting av viftehull, etc.. er det bare kappe-skiver du trenger. du får med en del "tupper" når du kjøper selve hovedenheten, så du har til det aller meste.. iallefall til å begynne med.

original dremel koster vel rett under tusenlappen.. den billigversjonen lå på rundt 450,- når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Hvis du skal kutte store hull, som til vindu of 120mm vifter vil jeg IKKE annbefale deg å bruke Dremel, bruke heller stikksag. Du sparer masse penge fordi du ikke må bytte kappeskive hele tiden og du sparer masse tid for det går MYE fortere å skjære med stikksag.

Lenke til kommentar

bruk stikksag til grovkutting og finpuss/rett linjer med dremelen.. Kjøp de diamant-ettellerannet kutteskivene.. kosta 104kr for 5 stk i arendal.

dremelen er LITEN (30cm lang eller.no), altså genial.. husk på vernebriller , Det er ikke noe tøft når en liten skive bit fyker av når den roterte med 37000rpm ;)

Lenke til kommentar

kommer ann på hva du skal bruke dremelen til. Skal du skjære ut viftehull eller vindu så er dremel elendig. Tar en evighet. Bruker selv stikksag på viftehull.

Men jeg kjøpte ikke dremel for å dette. Visst dere sjekker modden min på ok.no så skjønner dere hva jeg brukte den til. har også brukt den til småtteri der stikksag ikke når til.

Hvert sitt verktøy til hvert sitt bruk...

Lenke til kommentar
bruk stikksag til grovkutting og finpuss/rett linjer med dremelen.. Kjøp de diamant-ettellerannet kutteskivene..  kosta 104kr for 5 stk i arendal.

dremelen er LITEN  (30cm lang eller.no), altså genial.. husk på vernebriller , Det er ikke noe tøft når en liten skive bit fyker av når den roterte med 37000rpm ;)

30 cm :o

Det var en veldig lang dremmel, min er ikke mer enn 15 cm den, med kutteskive på.

Lenke til kommentar
Dremel verktøyet er oppskrytt og dyrt..

Har dremel selv, men bruker heller stikksagen.

Går fortere og det blir meget pent har man teknikken inne. :-)

Der har du en som vet hva han snakker om, jeg prøvde å bruke en dremel men den gikk til fans og før den gikk til fanst spiste den opp masse kutte skiver. Det eneste den dugde til var å gravere i plexi. Det blir MYE penere med stikk sag og en fin fint bland og en stødig hånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...