experten Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Hei Har nettopp flyttet, og hver gang jeg skrur av lysbryteren så smeller det kraftig i høytalerne på Logitech Z-5500. Har sparepære så lurer på om det kan være noe i forbindelse med den. Noen som har noe formening om hva det skyldes? Endret 6. mars 2009 av experten Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Haha, har noe lignende med mitt Logitech sett også. Kan vel ha noe med forstyrrelser å gjøre, pga strømmen? *mine innlegg* Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Så vidt eg har skjønt er det ein transient forstyrrelse som kjem av lysbogen ein lager når ein brytar slås av. Ein eldre brytar med større lysboge kan og lage større forstyrrelse enn ein ny brytar. Jo større belastningen er, jo større er sjansen for at det popper. Det varierer og etter kva utstyr ein har, nokre forsterkarar er meir følsomme for det enn andre. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Skulle til å gjette det samme Zeph Lysbuen skaper en *spike* (høy topp) på strømnettet som får utslag i anlegget. Knepp og smell er ikke så bra for diskanten så du bør prøve å unngå det på en eller annen måte. Trådstarter: Står anlegget i en jordet stikkontakt? EDIT: Man får også kjøpt slike glattere til å bruke på stereoanlegg ved slike tilfeller Endret 7. mars 2009 av Timster Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Løsningen på dette problemet er å koble anlegget på en annen kurs eller å kjøpe et nettfilter. Lenke til kommentar
experten Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Skulle til å gjette det samme ZephLysbuen skaper en *spike* (høy topp) på strømnettet som får utslag i anlegget. Knepp og smell er ikke så bra for diskanten så du bør prøve å unngå det på en eller annen måte. Trådstarter: Står anlegget i en jordet stikkontakt? EDIT: Man får også kjøpt slike glattere til å bruke på stereoanlegg ved slike tilfeller står i jordet stikkontakt, men har vell ikke noe å si når ledningen/støpslet ikke har jord. ledningen/støpslet er 2 polet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå