LysDiode Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei! Er med i en logo konkurranse vi har på skolen; Greia er å lage en ny logo til "Skolelinux Drift AS". Logoen må oppfylle følgende kriterier: Skolelinux Drift AS trenger ny logo. Det skal være en logo som er lett å kjenne igjen. Logoen må fungere: * i svart hvitt og farger * stort og lite format * med og uten navnet Skolelinux Drift AS (Sakset fra slxdrift.no) ...Man skal også bruke GIMP i hele eller deler av prosessen, men jeg får finne på noe.. Bruker Photoshop nå Bruker rødt, blått og hvitt fordi det er Skolelinux-fargene fra før av, og ut fra litt research fant jeg ut at Skolelinux Drift AS også benytter seg av disse fargene. Under ser dere logoen med og uten farger. Bildene er ikke beskåret enda fordi jeg fortsatt jobber med dem, og jeg liker å ha litt "arbeidsplass" På forhånd takk for konstruktiv kritikk av logoen Farger: Sort/hvitt: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Logoen må fungere: * med og uten navnet Skolelinux Drift AS Jeg vet ikke helt om den gjør det slik den er nå. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Logoen må fungere: * med og uten navnet Skolelinux Drift AS Jeg vet ikke helt om den gjør det slik den er nå. Jeg er enig med deg der, jobber med å finne en løsning på det problemet :/ EDIT: Grunnen til at jeg ikke gjorde dette i første omgang var at i oppgavn jeg fikk på skolen, sto det ...med eller uten navnet..., men når jeg skjekka på nettet sto det ...med og uten navnet... Da var jeg allerede ferdig med hovedutforminga :/ Men begynner å få noen ideer opp i hode np, skal se hva jeg får gjort med dem Endret 6. mars 2009 av BenAus Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Kanskje jeg før lage den mer kompakt, og legge mer vekt på utformingen av grafikken, og ikke tenke så mye på at teksten skal passe inn.. I logoene over er det jo teksten som utgjør logoen - uten den blir det bare en oval ring med en rød ting over :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Du bør tenke helt nytt og gå vekk fra den opprinnelige logoen. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) - S-ene som kommer utforbi ble for meg et irriterende element. - Jeg føler at logoen tipper litt til høyre - Syns at "Skolelinux" burde være blåst mest opp, ikke "Drift AS" - Det at "AS" nesten går i et med bakgrunnen og krasjer inn i den andre teksten ble stygt Edit: Du bør kanskje ikke legge teksten inn i grafikken, ettersom logoen også skal fungere uten tekst. Plasser heller teksten under, ved siden av eller noe sånt. Endret 8. mars 2009 av Bakke Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Første jeg ville gjort var å droppe hele AS i logoen. AS betyr AksjeSelskap og synes dette er irrelevant for logoen. Som nevnt tidligere er logoen veldig tung på høyre siden. Fargene du har valgt med blå, rød og hvit er jeg enig i iogmed dette er på siden dems. Et forslag fra min side er å bruke SLX som logo, og evt legg tekst ved siden av. En blå sirkel bak, hvit skrift der det står SL (font alla Arial), deretter bruker du pentool lager en unik rød X som såvidt går utenfor sirkelen. (Bestemmer du deg for å prøve deg på denne hadde jeg satt stor pris om du ihvertfall viste meg resultatet ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå