Gå til innhold

Asus m2n-sli deluxe og Crossfire?

Baini

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et Asus m2n-sli deluxe hovedkort som jeg kjøpte meg for ca 2 år siden. Det sviver i dag i sammen med 2 Club3d Radeon Hd2600XT, med 4 GB ram, 3.2gHz AMD dual core prosessor.

Jeg kjøpte meg nettop ett ekstra skjermkort, jeg satte det inn og det ble ikke så mye bedre som jeg kunne se. Har fått sjikkelige problemer med at spill hakker, spesielt World of Warcraft blir helt ødelagt noen ganger i farger og lignende.

Søkte så litt rundt på hovedkortet og sjekket, merka så at det på eska sto SLI, men ikke noe crossfire. Er det dette som er grunnen til at hele greia ikke fungerer sjikkelig? Kan ikke huske det sto noenting om SLI eller crossfire under kortet. Klarer ikke finne det nå siden det vistnok er gammelt.

Er virkelig skuffa over å ha en så bra pc generelt men så fungerer ikke det viktigste så og si. Håper veldig at noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk :)

Vet du om noen hovedkort som er sånn passe gode for gaming? Vil helst ha det så billig som mulig, men ikke noe dårlig, må også støtte:

Crossfire

AMD Socket AM2

PC5300 DDR2 RAM

må jo og være ATX format

og støtte for 1 IDE harddisk og 1 IDE dvd spiller

Takk på forhånd :)

Endret av Gausland
Lenke til kommentar

Hvis han har en AMD DualCore @ 3.2Ghz så er det nok snakk om 6400+ Black Edition som har ulåst multiplikator, da har ikke hovedkortet så mye å si om man skal overklokke. Prosessoren der vil heller ikke klokke spesielt langt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Hvis han har en AMD DualCore @ 3.2Ghz så er det nok snakk om 6400+ Black Edition som har ulåst multiplikator, da har ikke hovedkortet så mye å si om man skal overklokke. Prosessoren der vil heller ikke klokke spesielt langt vil jeg tro.

Tenkte mer om han kom til å falle for Phenom 2 fristelsen i fremtiden :p

Lenke til kommentar
Hos AMD ser det ut til at det går i DFI og ASUS hovedkort, jeg ville ha kjøpt ett 790FX idag med SB750, det burde holde til ditt bruk, ATi skal visst også komme ut med ett nytt brikkesett i April.

Du vet ikke om noen litt billigere kanskje? Har litt lite penger å dra med på dette. Helst ikke så altfor mye over 1000 lappen.

Lenke til kommentar

Funker ikke for Crossfire, er mATX også så du har bare 1x PCI-E spor.

Grunnen til at jeg anbefaler ett ASUS eller DFI kort er at disse er de mest solgte på AMD plattformen og her finner du kvalitet.

AMD har etter årene med Core 2 gått litt i glemmeboka og kvaliteten har gått deretter.

De har også vært billige men så har dollaren gått opp så prisene er deretter også.

Før kostet gode AMD kort nesten ingenting men takket være den nye USAske regjeringen så har det blitt andre boller.

Du kan klare deg med ett 780G også, men SB750 vil du ha av klokkegrunner OG at den har forbedringer på USB siden med tanke på ytelse.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg anbefaler ett ASUS eller DFI kort er at disse er de mest solgte på AMD plattformen og her finner du kvalitet.

Ikke helt enig med deg her, DFi leverer veldig mye rart, noen kort er bra til generell bruk, mange duger kun til benchmarking for übernerder, mens andre er ubrukelige til alt, når de i tillegg har et biosutviklingsteam som tydeligvis fester litt for mye er ikke DFI noe jeg anbefaler til allmenn bruk - slik har det vært i mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...