Gå til innhold

[Løst]Ny bærbar til rundt 7-8000,- (Lett spilling/skole)

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har jeg fått det ærefulle oppdraget som går ut på å finne en ny laptop til min lillebror.

Han kommer til å bruke maskinen til lett spilling og skolebruk (Word, Excel etc.). Med spilling er det stort sett snakk om WOW på middels innstillinger og CS og andre spill åttendeklassinger spiller.

Ettersom han drar med seg maskinen en del rundt ser jeg for meg en 14" eller 15,4". WXGA+ er ønskelig, men ikke et krav. Minst 2 GB RAM (Man får vel nesten ikke mindre?). Intel C2D er vel fortsatt å foretrekke foran AMD Turion?

Har sett litt rundt på nettet og funnet blant annet denne (ASUS X56VA).

Noen som har noen innvendinger eller tips til en annen maskin?

Av erfaring vet jeg at ASUS ikke har verdens beste service på sine maskiner, men jeg har hatt en del av de, og kun hatt virkelig trøbbel med en ASUS-maskin.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ut som et bra tilbud den der ja, men med tanke på at den mangler OS blir den muligens litt for dyr. Nå har jeg aldri handlet på multicom, men ettersom det står det er produksjonsvare regner jeg også med at det tar litt tid med levering, og micro vil gjerne ha den så fort som mulig :)

Ingen andre som har et knakende godt tilbud på lager? :)

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Fikk en liten innskrenkning i budsjettet i dag, så prisen blir satt til syv tusen.

Har surfet litt rundt, og forhørt meg litt, og kommet fram til en HP Pavilion dv5-1220 som jeg tror jeg tar. Ganske lik Maskinen fra Toshiba, men av erfaring har maskinene til Toshiba latterlig mye bloatware samtidig som pianolakk suger fingermerker.

Lenke til kommentar

toshiba satellite a300 må du absolutt ikke kjøpe, hele tastaturet beveger seg når du skal skrive noe på den, i tillegg til dette med fingeravtrykk. jeg bestillte en dell xps m1530 i forrige uke, de har svært gode rabatter nå - betalte 8000 istdf 11000, og det var med en del ekstra stæsj. jeg fikk også 15% avslag takket være kupongkode. det kan virkelig lønne seg, og dell har et utmerket rykte når det gjelder service. robust skal maskinen også være, sjekk testen her. nå venter jeg bare på at den skal komme. :)

lykke til!

Lenke til kommentar
hvordan er varmen på den ? på spill altså :p

regner med den er noe varmere på skjermkortet enn ATI HD 3650 kortet i min M50SA, men CPU'en bør være kaldere, min 2.53GHz T9300 med 65nm ligger rundt 64-65 grader ved full belastning, så kjøleløsningene til asus er svært bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...