havfal Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei. Da har jeg fått det ærefulle oppdraget som går ut på å finne en ny laptop til min lillebror. Han kommer til å bruke maskinen til lett spilling og skolebruk (Word, Excel etc.). Med spilling er det stort sett snakk om WOW på middels innstillinger og CS og andre spill åttendeklassinger spiller. Ettersom han drar med seg maskinen en del rundt ser jeg for meg en 14" eller 15,4". WXGA+ er ønskelig, men ikke et krav. Minst 2 GB RAM (Man får vel nesten ikke mindre?). Intel C2D er vel fortsatt å foretrekke foran AMD Turion? Har sett litt rundt på nettet og funnet blant annet denne (ASUS X56VA). Noen som har noen innvendinger eller tips til en annen maskin? Av erfaring vet jeg at ASUS ikke har verdens beste service på sine maskiner, men jeg har hatt en del av de, og kun hatt virkelig trøbbel med en ASUS-maskin. På forhånd takk Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Den PCen der klarer å spille av spillene dine, men det finnes bedre tilbud. For eksempel JHL90 på www.multicom.no Endret 6. mars 2009 av Shushi Lenke til kommentar
havfal Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Så ut som et bra tilbud den der ja, men med tanke på at den mangler OS blir den muligens litt for dyr. Nå har jeg aldri handlet på multicom, men ettersom det står det er produksjonsvare regner jeg også med at det tar litt tid med levering, og micro vil gjerne ha den så fort som mulig Ingen andre som har et knakende godt tilbud på lager? Lenke til kommentar
Kronkake Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Fikk i oppdrag av en kamerat å finne pc til rundt 7000 15". Den er litt bedre på noen små ting, for noen ubetydelige hundrelapper. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404900 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hvis ikke størrelsen skremmer deg,så bør du vurdere denne. Den har bedre oppløsning på skjermen,større disk,bedre skjermkort og bedre prosessor enn de andre maskinene som er nevnt her. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Takk for svar Fikk en liten innskrenkning i budsjettet i dag, så prisen blir satt til syv tusen. Har surfet litt rundt, og forhørt meg litt, og kommet fram til en HP Pavilion dv5-1220 som jeg tror jeg tar. Ganske lik Maskinen fra Toshiba, men av erfaring har maskinene til Toshiba latterlig mye bloatware samtidig som pianolakk suger fingermerker. Lenke til kommentar
ungua Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 toshiba satellite a300 må du absolutt ikke kjøpe, hele tastaturet beveger seg når du skal skrive noe på den, i tillegg til dette med fingeravtrykk. jeg bestillte en dell xps m1530 i forrige uke, de har svært gode rabatter nå - betalte 8000 istdf 11000, og det var med en del ekstra stæsj. jeg fikk også 15% avslag takket være kupongkode. det kan virkelig lønne seg, og dell har et utmerket rykte når det gjelder service. robust skal maskinen også være, sjekk testen her. nå venter jeg bare på at den skal komme. lykke til! Lenke til kommentar
Are__ Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei! Hvis du er ute etter en pc som du får mye ytelse for pengene, ville jeg nok ha kikket litt på en dell. Eks de nye inspiron 15, eller studio serien. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Har vidert Dell, men skjermkortet (3450 vs 3650) blir nok noe for svakt både med tanke på Inspiron- og Studioserien. Når jeg derimot skal ha meg en ny laptop blir det meget mulig en Dell Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Acer 5930G brukes til akkurat det her Kjempefornøyd. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 I den sammenheng bør det også nevnes at den Acer-maskinen har et skjermkort som er en god del bedre. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 I den sammenheng bør det også nevnes at den Acer-maskinen har et skjermkort som er en god del bedre. Ja, sant. Kjører nye spill glatt. Prossessoren er et lite minus, mend et er jo Centrino 2 da Batterilevetiden er ekstremt bra. Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 https://prisguiden.no/product.php?productId=108192 Den da? (sitter og tenker på den selv Til Lett spilling/skole ) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 https://prisguiden.no/product.php?productId=108192 Den da? (sitter og tenker på den selv Til Lett spilling/skole ) Tror den er "lik" min M50SA, så da er den også svært støysvak, selv under maks belastning. Så helt klart en meget god skolemaskin. Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 hvordan er varmen på den ? på spill altså Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 hvordan er varmen på den ? på spill altså regner med den er noe varmere på skjermkortet enn ATI HD 3650 kortet i min M50SA, men CPU'en bør være kaldere, min 2.53GHz T9300 med 65nm ligger rundt 64-65 grader ved full belastning, så kjøleløsningene til asus er svært bra Lenke til kommentar
havfal Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 https://prisguiden.no/product.php?productId=108192 Den da? (sitter og tenker på den selv Til Lett spilling/skole ) Den blir fort for dyr. Har snakket litt med han i dag, og han har ombestemt seg igjen, og kan gå med på 17". Han ønsker også å gå opp litt i pris (ca. 8000,-). Har da sett meg ut denne: Acer Aspire 7730ZG. Noen som har noe vondt om denne? Lenke til kommentar
NouBen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Har du sett på denne fra PS.no, MSI EX310 ? Flere her på forumet som har kjøpt den, les mer om erfaringer i denne tråden. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Har du sett på denne fra PS.no, MSI EX310 ? Flere her på forumet som har kjøpt den, les mer om erfaringer i denne tråden. Det skjermkortet ble alt for skralt. Ellers kan jeg meddele at søket endelig er innstilt, og ny maskin kjøpt inn. Det ble en Acer Aspire 7730G. Takk for alle råd Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Skal du drasse den til skolen hver dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå