Rabbid Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Tror ikke du skal kaste bort tid på det nei, i og med at det er spotify som har sperret for tilgang på ikke-premium-kontoer. Fillern da Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det skal vel ikke så mye til for å patche den da. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Vær så snill å ikke gjør det da. Jeg vil at spotify skal overleve... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Patche inn reklame-stötte ogsaa da? Hehe. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Håper de kommer med et gui, så kan Spotify bare kopiere koden og gi ut en linux-klient. Jeg vil ha gratisversjonen. Gi meg 320kbs, så skal jeg betale.. bortsett fra at jeg helst ikke vil streame så mye data bare for å spille av musikk. Lenke til kommentar
Stian-G Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 http://jotify.felixbruns.de/ - GUI for de som måtte trenge det. :-) Jeg har desverre ikke fått muligheten til å teste det, så om dette faktisk er brukbart aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Hmm, venter heller paa en nativ GTK/Qt-klient som ikke er skrevet i Java Endret 22. april 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Får ikke klienten til å starte. Lenke til kommentar
Stian-G Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Har du premium-konto? Hvilken feilmelding får du? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 «despotify»-klienten (ncurses) fungerer ikke om dagen, du må bruke «simple» Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 http://developer.spotify.com/en/libspotify/overview/ Her er biblioteket som kan brukes til Linux. Free accounts er også brukbare. Sett igang å lag en klient da vel Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 http://developer.spotify.com/en/libspotify/overview/Her er biblioteket som kan brukes til Linux. Free accounts er også brukbare. Sett igang å lag en klient da vel Man kan ikke lagne opensource-applikasjoner med det biblioteket, saa no sale. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Man kan ikke lagne opensource-applikasjoner med det biblioteket, saa no sale. Høh? Klart man kan. Så lenge man faktisk ikke legger ved nøkkelen. Det du kanskje mente var at du ikke kan lage GPL programmer? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Kan man lage BSD/MIT-programmer med slik kildekode inkludert? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du skal iallfall kunne bruke MIT lisensen da det er den spotify bruker på sine kode eksempler. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Kommentarene her kan gi litt bedre innblikk i saken: http://www.spotify.com/blog/archives/2009/...-to-developers/ "The Application Key must be embedded in your Application, including in all updates and revisions thereto, in a secure manner not accessible by third parties." Dette forvirrer meg litt, saa jeg kan ikke redistribuere mitt program uten at koden er med, men den skal heller ikke kunne hentes ut? Det umuliggjör vel all aapen kildekode? Endret 22. april 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Tja, er vel mulig du må ha den innebygd i ei binær fil. Men holder det ikke at den ikke står skrevet i klartekst? Om jeg virkelig ville ha hentet den ut kan jeg bare ta å deassemble binæren hvor koden ligger. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ja, men om det er innebygd i en binær fil kan jeg ikke distribuere greia som aapen kildekode, og det er jo det som jeg pröver aa finne ut at her. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Vell. Nå er jeg ikke noen ekspert på juss, men jeg vil hevde at "application" ikke er det samme som kildekode. Slik jeg forstår er det intet problem å distribuere kildekode, så frem man har fjernet api-nøkkelen og ikke legger ved API-et. Men jeg er ikke jurist, så det kan godt tenkes at jeg tar feil. Og dette styrker det jeg mener: “Application” means an authorized end user downloadable application utilizing the API developed by you solely for use by Users to access the Service via an Approved Device. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå