raybtlx Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg har problemer med pcen. jeg blir frakoblet hele tiden, og det står alltid at den henter nettverksleseren, eller noe sånt. Det er bare denne pcen (laptop vel og merke) som har dette problemet. Kompiser av meg, som ikke er i nærheten akkurat nå, sier jeg skal sette det på Dynamisk IP. De akter ikke forklare siden de ikke har tid. Så jeg spør her, hvordan setter jeg den på dynamisk IP? Kan det fikse problemet mitt? hvis ikke, hva kan? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 http://www.portforward.com/networking/static-vista.htm - så gjør du det motsatte på slutten, nemlig velger å motta ip automatisk Om dette er mulig kommer ann på nettleverandøren din. Har du sdsl får du det ikke til, er jeg ganske sikker på. Har du prøvd å lastet ned nye drivere? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) og det står alltid at den henter nettverksleseren, eller noe sånt. Det er bare denne pcen (laptop vel og merke) som har dette problemet. Kanskje du kunne være litt mer eksakt når det gjelder feilmeldingen, veldig vanskelig å feilsøke med sånne "eller-noe-sånt"-feilmeldinger, men jeg antar at det står at den henter nettverksadresse, hvilket skulle tyde på at du har dynamisk IP-adresse. Med mindre du, eller noen andre har gjort det for deg har du neppe statisk IP-adresse på PCen din. Standard innstilling er nemlig "Obtain an IP address automtically" (eller dynamisk om du vil), men det er lurt å sjekke det slik som beskrevet av raybtlx. Du bør også sjekke de andre PCene, for det kan like gjerne være at en av de andre maskinene har statisk IP-adresse og at det kommer i konflikt med den adressen du har fått tildelt på maskinen som har problemer. Det behøver heller ikke ha noe med statisk eller dynamisk adresse å gjøre. Det er flere ting som kan være galt, f.eks. problem med nettverksadapter, driverproblem, feil med kabel eller dårlig signal eller forstyrrelser på WLAN (litt dumt at du ikke har sagt noe om nettverket ditt). Har også hatt erfaring med at enkelte WLAN-adaptere funker dårlig med enkelte trådløse routere. Endret 6. mars 2009 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå