Uchiha90 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei! Jeg tror jeg har nesten det samme feilen som står her oppe! Så fort jeg booter ubuntu, så kommer opp " 0.156009] ----[ end trace 4eaa2a86a8e2da22 ]--- Jeg kjører altså ubuntu på virtual pc 2007! hva kan feilen være? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Bruk en brukbar virtualiseringsløsning istedet for VirtualPC. For eksempel Virtualbox. Det der er nemlig en kernel panic, og det er ikke bare bare å fikse opp i Lenke til kommentar
Uchiha90 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) ahhhh.....okey! visste at det skulle skje noe med kernelen, men var litt usikker. Men hva er forskjellen på virtual pc og virtualbox? Endret 6. mars 2009 av Uchiha90 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 VirtualPC er laget av Microsoft, og de har naturlig nok ikke langt i store ressurser for å få andre operativsystemer enn deres til å fungere (Windows). Virtualbox er et open source prosjekt sponset av Sun, og kjører det aller meste av operativsystemer, inkludert GNU/Linux. Funksjonaliteten er meg bekjent like god, eller bedre enn VirtualPC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå