Gå til innhold

Outlook fra flere maskiner

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har erfaring med bruk av Outlook fra flere maskiner?...

Har et par stasjonære PC'er og kunne tenke meg å ha mail fra begge. Har mail via Telenor, som så vidt jeg vet ikke tilbyr IMAP for privatkunder, så må vel ha en annen løsning.

Ideelt et gratis verktøy som synkroniserer mellom maskiner..

Hvis ikke så har jeg også en nettverksdrive via Synology DS-107+... kunne jo kanskje lagt .pst etc der og så pekt begge Outlook dit, men vet ikke hvor godt det evt. vil fungere....

Uansett.. takk for tips og svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går fint.. Settings i altenativer for mailen din.. "la det være igjen en kopi på server.."

med visse alternativer..

bruker det på 4 maskiner med pop mail..

:)

Takk for tipset.. får du riktig "sent mail" på alle maskinene på denne måten også?

Lenke til kommentar

Det er kun i inbox du vil få samme innhold.

Sendte vil kun ligge lokalt i PST fila på den PCn som sender eposten.

Har brukt dette med onlines smtp/pop løsning siden 2003 (leave a copy on server).

Og hver gang jeg setter opp en ny outlook profil/data fil på en ny PC (eller pånytt etter f.eks formattering e.l) mottar jeg på "den PCn" 800 ++ .. emails til inboxen.

Hvis du vil ha felles lagring av sendte emails pleier jeg å sende meg selv en kopi som cc.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Det er kun i inbox du vil få samme innhold.

Sendte vil kun ligge lokalt i PST fila på den PCn som sender eposten.

Hmm.. det var det jeg trodde... men fant en artikkel her:

A variety of options let you use your Outlook 2007 data—messages, calendar items, contacts, tasks, and so on—in multiple locations. These include synchronization tools such as TrueSync, which is available on your Yahoo! account. But Outlook itself will do the trick, demanding only a little ingenuity to make it happen. Here's how you can make Outlook receive your POP mail on several different machines, and keep all your records—sent mail, mail subfolders, everything—current on multiple machines.

Hmm... :hmm:

Lenke til kommentar

Men forslaget hans for å få til dette er jo å kopiere ut pst filen på et eksternt medium og flytte over på den andre PC'en hver gang du bytter PC. Ikke så veldig praktisk. Det skal gå å legge pst-filen på en nettverksstasjon, men du kan bare bruke den fra en Outlook omgangen. Altså, du må lukke Outlook på PC nr 1 før du kan åpne Outlook på PC nr 2.

Lenke til kommentar

Dette med å bruke PST filen over nettverk bør en være forsiktig med. Eg vet mange har gjort dette og noen har sikkert aldri hatt problemer med det heller. Men det kan fort oppstå problemer med bla korrupte data eller feil i PST filen. Microsoft har også frarådet denne praksisen.

Anbefales ikke :)

Lenke til kommentar

Hei,

Takk for svar og innspill i denne tråden.

Det har skjedd litt siden sist....Etter en del søking og leting fant jeg ut at det enkleste kanskje var å bruke en gmail konto til å hente fra min pop-konto på online.no, og deretter bare bruke IMAP fra Outlook for å få meldingene ned. Dermed burde jeg (etter en første synkronisering med mail-historie (sendt, Inbox osv)) til sekundær maskin med Outlook se nogenlunde det samme uansett hvilken maskin jeg jobber fra.... kanskje.. :) Får se hvordan det blir i praksis.

Uansett... i Outlook har jeg da satt opp gmail som en IMAP konto, men "problemet" da er at mail herfra kommer inn i en egen folder (inbox, sendt osv).. Ideellt ville jeg hatt det merget inn i eksisterende mail-fil...

Noen som har noen tips her?

Takk igjen for hjelp. :)

Edit: Jeg er klar over at IMAP fungerer annerledes enn POP.. at meldinger blir liggende på serveren (noe som jo er poenget her..). Ønsker bare at det i Outlook visuellt blir merget inn i eksisterende mail-historie jeg har fra POP-bruken mot Online.no...

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...