Gå til innhold

BK Blåmeis.... igjen...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg synes blåmeisen var pent plassert, men at det muligens var litt mye luft over den.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Den lille tassen dominerer kanskje bildet i litt for liten grad, men det kunne blitt bra om fuglen hadde vært skikkelig skarp mot den fine utflytende bakgrunnen.

 

Jeg vet ikke om problemet skyldes at fokus har misset ørlite grann, eller om et fullt utzoomet konsumentobjektiv rett og slett ikke er bedre på 300mm.

 

Et ganske bra forsøk som mangler litt på det tekniske.

Lenke til kommentar
Den lille tassen dominerer kanskje bildet i litt for liten grad, men det kunne blitt bra om fuglen hadde vært skikkelig skarp mot den fine utflytende bakgrunnen.

 

Jeg vet ikke om problemet skyldes at fokus har misset ørlite grann, eller om et fullt utzoomet konsumentobjektiv rett og slett ikke er bedre på 300mm.

 

Et ganske bra forsøk som mangler litt på det tekniske.

He he nei tror objektivet zoomet nok så godt det kunne,men det er nok ikke bedre! Det er utbrukt!

Lenke til kommentar

Artig liten påskekylling.

 

Det er posituren som gjør bildet. Det ser ut som en liten fjørball som når som helst kan blåse vekk. Det kunne selvfølgelig vært skarpere, men ikke så galt at bildet er bom. Bra du ikke har falt for fristelsen til å beskjære. Da ville uskarpheten blitt enda tydeligere, og så liker jeg litt denne lille ballen i en stor flate.

 

Men du kunne med fordel gjort noe med bakgrunnen, for å tone linjene i den litt ned. De stjeler oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Artig liten påskekylling.

 

Det er posituren som gjør bildet. Det ser ut som en liten fjørball som når som helst kan blåse vekk. Det kunne selvfølgelig vært skarpere, men ikke så galt at bildet er bom. Bra du ikke har falt for fristelsen til å beskjære. Da ville uskarpheten blitt enda tydeligere, og så liker jeg litt denne lille ballen i en stor flate.

 

Men du kunne med fordel gjort noe med bakgrunnen, for å tone linjene i den litt ned. De stjeler oppmerksomhet.

Nja satt lenge å tukla i lightroom for å få vekk de buskene, men er ikke så godt inne i bruken enda så jeg lot være!

Lenke til kommentar
Nja satt lenge å tukla i lightroom for å få vekk de buskene, men er ikke så godt inne i bruken enda så jeg lot være!
Viste at du kom til å svare noe sånt :)

 

Saka er at det er fryktelig vanskelig å fikse slikt i LR. Her er det programmer uten Layers kommer til kort.

Det du eventuelt kan gjøre, er å forsøke å male de mørke feltene lysere, men det er en fryktelig knotete jobb. Omtrent umulig, nesten, tror jeg, desverre.

Lenke til kommentar

Jeg liker bildet - blåmeisen har et artig uttryk :) Er så mange fuglebilder som blir kjedelige, men så er jeg ikke fugleinteressert sånn sett heller :) Er enig med en annen kritiker at fargene kunne hatt mer knæsj - da hadde bildet blitt bedre.

Endret av vimsejenta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...