molland Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hei Jeg har to linux servere i samme nett hjemme, men får kun den ene på nett (frodem.net) men jeg vil gjerne ha den andre pc'en også på nett (webserver etc) Jeg har domene navn fra domeneshop (frodem.net) og sub domene der er mulig. * Kan jeg ha to domene navn på samme ip? * Pc nr to er ikke såå nøye med url, (navn) Har nett fra lyse, linksys router. Grunnen til att jeg vil ha den andre også live på nett (eller i værste fall mountet i frodem.net) er pga den har større lagrings plass en hovedserveren. Får ikke lagt til andre disker i den, pga dette er en server med en stk 18 gb scsi disk. Frode Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 problemet blir ruteren din. Du bruker jo NAT når du åpner porter ut mot internett, og siden du bruker port 80 til domenet ditt, får du problemer med å åpne en ny port 80 mot et subdomene. Det finnes løsninger for dette. Bl.a http://no-ip.com tilbyr Port 80 Redirect som gjør slik at du kan åpne f.eks port 81 i ruteren din som da er ip adressen til server 2, og så peke et subdomene via f.eks no-ip.com til port 81 via Port 80 Redirect. Den vanlige brukeren vil ikke merke noe, og skriver inn subdomene.dittdomene.com og kommer da til server 2. Du må også passe på at du endrer porten på selve webserveren din, slik at den "lytter" til port 81 og ikke kun port 80 som er vanlig HTTP. Lenke til kommentar
mark Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) er vel bare å ha subdomene.frodem.net til på peke til "din.ip":81 (eller en annen port) btw koselige bilder av besøk hos bestefar og bestemor Endret 6. mars 2009 av mark Lenke til kommentar
molland Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Hei... Det jeg lurer på, hvordan i heite har alle bildene kommet dit? Jeg kan ikke huske att jeg har lasta dem opp en gang Frode BTW, ser ut til att jeg har fått orden på det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå