Gå til innhold

konvertere corel printhouse filer...

Anbefalte innlegg

Sitter på en gammel cd med "Corel Print House Magic 4" og en medfølgendende cd med en stor mengde clipartfiler og og bilder...

Problemet er at

1. jeg sitter med en iMAC med cs3-pakken, og en gammel PC med photoshop 5.5 og corel print house.

2. Clipartfilene (vectorgrafikk) er i et format som heter *.ccx og bildene (pixelgrafikk) er i *.wi

Hvordan kan jeg konvertere med disse til filformater som eg kan bruke det med CS3 programmene?

Helst på en enkel måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er sannsynligvis å bruke et Corel program til å konvertere filene i en batchprosess, og jeg tipper Photo-Paint (eller Corel Draw) fra Corel Draw Graphics Suite eller Corel Designer Technical Suite kan gjøre det.

Ellers ser det ut til at Clickteam Multimedia Fusion eller Clickteam The Games Factory kan åpne .ccx, men jeg vet ikke om de kan konvertere dem.

Når det gjelder .wi, ser det ut til at LizardTech har programvare som i hvertfall kan åpne dem i tillegg til Corel Photo-Paint, men igjen vet jeg ikke det kan konvertere (men finner det rart om de ikke kan det).

Må legge til at ovennevnte er et resultat etter et kjapt søk på nettet, og at jeg har ingen erfaringer med andre enn Corel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...