Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Man utsetter bare ikke ferie/lar det gå ut over familie at man har en (dyr) hobby.Punktum!. Hadde jeg gjort noe slikt i heimen hadde jeg fått frikort til "gutterommet" på Oppen (huset jeg har på Hadeland). Tøffel. O-tøffe-T. Jeg *har* "frikort til gutterommet", men enn så lenge justerer jeg ikke ferie rundt hardware(dele)-innkjøp. BTW: Hva er vitsen med å ha famile, hvis man har tid/ferie til gode for å dra ukesvis på "guttetur"? Er vel like greit å være singel/skilt (som mange for tiden) og gjøre det man har lyst til. Hele tiden.. Ahhhh... godt å være meg. Unnskyld Theo.. måtte bare følge opp Tøffe-T her.. heve nivået liksom. Ad topic: Ser nå at Netshop tydeligvis spekulerer litt i "streng" håndtering av RMA. (ref. bl.a "Laptop-tråden" her). De gambler vel på at masse salg/stor omsetning på timessalg/weekend-tilbud skal veie opp for negativ omtale ifbm RMA-saker. Personlig har jeg enn så lenge ikke hatt negativ erfaring med RMA (annet enn at Netshop foretrekker at man tar det direkte med leverandør i en del tilfelle). Men jeg må si at jeg vurderer mer og mer å gå til min gamle favoritt,.. som jeg i en tid ikke har vært så fornøyd med... dvs Komplett. I de siste har de hatt noen gode tilbud og utrolig rask levering. Endret 8. mars 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Det jeg alltid har misslikt som forbruker selv er de som missbruker angrerett og slike ordninger. Dette vil svekke forbrukerne som helhet. Netshop kan muligens ha blitt utsatt for mye av slik praksis men alikevel må de ha monn til å vurdere saker enkeltvis. Endret 8. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 O-tøffe-T. He, he.... Jeg 'måtte' bare putte inn den tøffel kommentaren, du la den muligheten så opp i dagen. Sorry. Ser nå at Netshop tydeligvis spekulerer litt i "streng" håndtering av RMA.(ref. bl.a "Laptop-tråden" her). Det er i tilfelle risikosport over tid, selv superpris vil ikke hjelpe dersom kundene ikke stoler på selskapet. Personlig har jeg enn så lenge ikke hatt negativ erfaring med RMA (annet enn at Netshop foretrekker at man tar det dirkete med leverandør i en del tilfelle). Jeg har, som Theo, ikke hatt noen problemer med NetShop frem til i dag. Både RMA'er og generell tilbakelevering "fordi det allikevel ikke passet" (de beskriver jo ikke akkurat varene i detalj) har gått greit. Dersom butikken nå har blitt vanskelig å ha med å gjøre vil jeg merke det relativt snart og det vil NetShop tape mer på enn meg. Det er heldigvis nok av butikker å velge mellom her i verden, selv om jeg vil savne hentebua- det var en prakisk løsning til etterfølgelse (post-i-butikk kan være frustrerende greier- to pakker har dem rota bort for meg...). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Hentebua til Netshop er helt suveren og jeg prater alltid varmt om den, derfor håper jeg at Netshop og jeg kan komme til enighet på mandag og tirsdag. Endret 8. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hentebua til Netshop er helt suveren og jeg prater alltid varmt om den, derfor håper jeg at Netshop og jeg kan komme til enighet på mandag. Nå overdriver du vel litt Theo. Det er jo en "turnover" som ikke ligkner grisen der, og de som "overlever" er jo de mest sure. Men det er kjekt med hentebu, dog ikke like kjekt når frakt kun koster det dobbelte (ca. fra Komplett/Norek). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg har alltid vært meget fornøyd med hentebua ordningen og skulle ønsker flere butikker hadde det i storbyer, da posten kan være et frustrerende mellomledd til tider. Spesielt dette med at bestiller man tidlig på morgenen får man oftest varene samme dag til henting. Så blir det til en dårlig ordning på dette så er Hentebua i Oslo det jeg vil savne mest. EDIT: Jeg sier i grunn det samme her og i mange annledninger i forumet. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg er vel neppe den første som kommenterer dette, har ikke lest hele tråden da jeg ikke finner saken så interessant. Men å prioritere angreretten fremfor en tre ukers ferie med gode venner virker jo rimelig fjernt for meg hvertfall. Det hadde jo i verste fall ikke vært verre enn at du benyttet deg av angreretten før du dro og bestillte varene på nytt når du kom hjem fra ferie. Kanskje tapt noen hundrelapper i porto og noen dagers venting, men såpass vil jeg tro at ferieopplevelsen er verdt. Dette er kanskje litt off-topic fra kjernen i saken, men det var nå engang trådstarter som trakk inn denne ferieturen i utgangspunktet så da følte jeg bare for å kommentere det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Beklager phax, da har du ikke satt deg inn i saken. Jeg bestilte varer for 21.000,- på en supertirsdag som betyr betydlige besparinger. Hadde det ikke vært for supertirsdagen og det samlede tilbudet jeg fikk hadde jeg heller ikke kjøpt varene. Nå er ikke jeg den som leker med store summer, derfor var det viktig for meg å få avklaringer på dette før jeg dro noe sted. Endret 8. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Skjønner, men du kunne jo fortsatt bare ha bestemt deg for om du ville ha varene eller ikke å tatt ferieturen. Hvorfor du trenger 14 dager med varene i hus for å tenke tenke på saken forstår jeg ikke. Men det er nå bare meg og mine meninger. Full forståelse for at ikke alle har samme prioriteringer. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Følger med denne saken tett. Ser ikke ut som Netshop.no får meg som kunde mer, værtfall. Man har da mange andre å velge mellom, og rimeligere er de også. Og skulle noe skje så har man returretten, uansett hva selgeren mener. Lykke til, Theo ! Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Følge med saken! høyrast lite kjekt ut! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Skjønner, men du kunne jo fortsatt bare ha bestemt deg for om du ville ha varene eller ikke å tatt ferieturen. Hvorfor du trenger 14 dager med varene i hus for å tenke tenke på saken forstår jeg ikke. Men det er nå bare meg og mine meninger. Full forståelse for at ikke alle har samme prioriteringer. Ting tok tid, ting skjer litt og litt det ser man i forklaringen. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Nå er reklamasjonsbrevet sendt til Netshop og jeg avventer svar i saken. Førstepost er også oppdatert med div. informasjon. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Og skulle noe skje så har man returretten, uansett hva selgeren mener. Ikke dersom varen har en skade selger mener du selv er skyld i. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Saken er løst! Til min store glede når jeg nå sjekker e-post kan jeg meddele til alle som har fulg tråden at saken er løst! Jeg får et nytt kort. Netshop gir meg fordel av tvilen, tar kostnaden på egen kappe og sender meg et nytt kort. Dette var virkelig godt! EDIT: Jeg har også allerede mottatt en leveringsbekreftelse på at kortet venter på meg i hentebua i Oslo. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hjertelig til lykke. Og etter min mening handler Netshop 100 % korrekt og skal ha honnør for dette. Hva produsenten sier er faktisk ikke særlig relevant, her er det bare hvordan saken står etter norsk lovgivning som har betydning. PS! Kanskje de også har lest tråden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Liten rettelse. Fikk akkurat telefon fra Stian som ville informere meg om at de ikke hadde rukket å få pakken med bilen til hentebua, men de har sendt det til meg uten kostnad som Servicepakke. Vår alles kjente Stian ville forsikre seg om at jeg ikke ved en feil kjørte 8 mil for å hente den. Strålende! Jeg er bare gledelig overrasket over alt som har skjedd i denne saken i dag og er imponert. Ting har virkelig skjedd fort og de fortjener absolutt honnør Bolson Jeg hadde i grunn ikke trodd jeg ville få svaret og hele pakka fra sjefen heller. Blei nesten skjelven der jeg satt hehe. Vel Netshop beholder meg som god kunde videre. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Utrolig glad får og høre at det ordnet seg=) Du fortjente den der Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Takk Jeg fikk også svar fra Asus i dag som er langt fra like kundevennlige og tok sin vanlige frase "deal with your reseller". Så jeg sendte dem følgende svar siden slike saker alltid er vanskelig både for forhandleren i Norge og kunden. The reseller have solved the case for me now and personally i think you should seal your products so the resellers can be assured that nothing has been done to the products before they send it to theire customers. At least seal the bags containing the motherboard. /xxxx Beklager den dårlige engelsken men jeg har bevilget meg en liten ettermiddagsdupp før jeg senere skal hente barn i skole og godeste Stian fikk bla. oppleve min skremmende "jeg har akkurat våknet" stemme. Jeg takket bla. for at han hadde sendt den som en "servicepack eh nei servicepakke", ikke helt våken der asså men jaja hehe. Men i løpet av uken bærer det tilbake på jobb og gudskjelov har jeg nok av avspassering og ferie til gode ennå hehe. Ikke minst fikk jeg en del mer tid med familien enn planlagt hehe. Det ble en noe annerledes ferie hjemme, men til syvende og sist kanskje bedre enn at jeg stakk av på tur. Hvem vet, accidents do happen. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå