Theo343 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Dette innlegget blir gull verdt for meg Bolson, takker så mye! Det gjorde helgen med en gang litt lysere hehe. Endret 7. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Det var nettopp dette mistenkte i min første post: Dette er antagelig en produksjonsfeil, ( HW.no testere pleier å være forsiktig med lånt utstyr, også ). Du bør undersøke om Netshop har rett (etter Norsk lov) å hevde at all skade er kunden's ansvar. Jeg er ingen jurist, men etter det Bolson sier, Netshop må bevise at du har ødelagt pinnene?. Denne skaden er ganske rar også. Det kan ikke oppstå ved feilmontering av CPU. Det er helt umulig at noen kan få det till ved feilmontering. EDIT: For å fordype litt. De kan ikke sannsynliggjøre at skaden har oppstått ved feilmontering (jeg personlig vil betale en høvding til den Netshop-teknikeren som kan gjenskape en slik skade). Da kan de alltid hevde at du har rotet i socket med kniv/skrutrekker for å fjrne pasta/eller bare for moror/galskap, men da må de bevise dette? (hvis jeg forstår lovparagrafen rett) Endret 7. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Det eneste jeg har gjort i sokkelen er å blåse lett gjennom et filter, noe jeg alltid gjør for å evt. fjerne partikler som måtte befinne seg der fra produksjon. Lenke til kommentar
formann Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Det eneste jeg har gjort i sokkelen er å blåse lett gjennom et filter, noe jeg alltid gjør for å evt. fjerne partikler som måtte befinne seg der fra produksjon. Tror verken pust, pes eller kraftig nys er sannsynlige årsaker. Selv ikke netshop hadde prøvd seg på den Jeg er veldig spent på hvordan Netshop mener skaden skal ha oppstått. Det burde de gitt en forklaring på ved avslag, istedenfor å bare si at det er kundens egen feil. De har bevisbyrden, men gidder ikke engang komme med en teori. Svakt. Endret 7. mars 2009 av formann Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Tja. At Netshop er tvilsomme vet vi alle. De nektet meg 5 års reklamasjonsrett på min bærbare. Forbanna tølpere og røvere. Nei, vi vet ikke det. Har aldri hatt noen problemer med noen nettbutikk og ikke med Netshop heller. Det er merkelig at man alltid kan finne noen som er ekstremt negative uansett hvilket selskap det er snakk om........... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Jeg tror det er naturlig at man blir negativ til en butikk om man blir nektet reklamasjonsrett på en laptop, dog kjenner man ikke fakta i den saken der. Hvis du aldri har opplevd problemer ift. nettbutikker kan du ærlig talt ikke ha handlet mye på nett. Endret 7. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg tror det er naturlig at man blir negativ til en butikk om man blir nektet reklamasjonsrett på en laptop, dog kjenner man ikke fakta i den saken der. Hvis du aldri har opplevd problemer ift. nettbutikker kan du ærlig talt ikke ha handlet mye på nett. Å, joda. Jeg er en e-shopper......... Jeg har vel kjøpt en 30 ulike bestillinger opp i gjennom. Og aldri ett problem. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) 30 ulike bestillinger oppigjennom årene? Jeg har siden april 2008 70 ulik bestillinger kun hos en butikk, og jeg handler hos en del butikker. Ergo blir det irrelevant om du aldri har hatt et problem. De aller fleste har nok opplevd et problem av en eller annen sort. Så gjelder det hva man definerer som problemer. Jeg har handlet hos Netshop siden de startet, rundt 10 år(grov gjetning) blir det vel. Jeg har i denne perioden hatt noen småproblemer, men det har alltid løst seg på en eller annen måte. Denne gangen har det ikke gjort det, så langt. Endret 7. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 10 år var å ta litt i, 5 og eit halv har dei eksistert. Det er jo eit vanleg diskusjonstema at ein ikkje ser problemet sidan vedkomande aldri har hatt problemer med nettbutikken. Før ein kjem opp i ein sånn situasjon sjølv er det vanskeleg å sjå for seg korleis det er. Eg handler hos Netshop til eg eventuelt får store problemer sjølv. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Jeg nevnte tidligere i tråden at jeg hadde min første RMA med Netshop for omtrent 5 år siden ja, så det stemmer nok. Dog var da meget forståelsesfulle og kundevennlige selv om hele RMA prosessen tok 6mnd. Hvorvidt man aldri har hatt et problem med den ene eller andre butikken blir noe irrelevant i denne sammenhengen. Endret 7. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Om andre har opplevd noe negativt eller ikke ( burde ikke være så vansklig og sette seg inn i det heller ), har ikke så veldig mye med saken og gjøre. Theo har tydligvis problemer med Netshop nå, noe som er synd. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ser ikke ut som han har noe å klage på såvidt jeg kan se. Dessuten får man alltid med en sjokolade i pakkene fra Netshop. Bare for å få denne i mine innlegg må jeg si at jeg ikke fikk sjokolade når jeg for noen uker siden kjøpte en hel PC fra Netshop:( Min fulle støtte til deg Theo! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) 10 år var å ta litt i, 5 og eit halv har dei eksistert. Det er jo eit vanleg diskusjonstema at ein ikkje ser problemet sidan vedkomande aldri har hatt problemer med nettbutikken. Før ein kjem opp i ein sånn situasjon sjølv er det vanskeleg å sjå for seg korleis det er. Eg handler hos Netshop til eg eventuelt får store problemer sjølv. Med slike frigivende moderatorer ville HW.no aldri gå tom for nettbutikker som sponsorer. Her prater vi om en mulig brudd på norsk lov, det er litt farlig å bagatellisere den så enkelt og greit.! Endret 7. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Kvar har eg bagatellisert noko som helst? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Kvar har eg bagatellisert noko som helst? Ikke vis meg de uskyldige bomby-øyene dine. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Hold den slags "krangling" utenfor denne tråden er dere snille heh. Takk for engasjementet dog. Mer informasjon i førstepost. Takk Malmis Endret 7. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Det eneste jeg har gjort i sokkelen er å blåse lett gjennom et filter, noe jeg alltid gjør for å evt. fjerne partikler som måtte befinne seg der fra produksjon. Tror verken pust, pes eller kraftig nys er sannsynlige årsaker. Selv ikke netshop hadde prøvd seg på den Jeg er veldig spent på hvordan Netshop mener skaden skal ha oppstått. Det burde de gitt en forklaring på ved avslag, istedenfor å bare si at det er kundens egen feil. De har bevisbyrden, men gidder ikke engang komme med en teori. Svakt. Bevisbyrden er vel strengt tatt kun å dokumentere den bøyde pinnen og sannsynligjøre brukerfeil, noe som sikkert ikke er veldig vrient, ikke å ha en video av Theo343 som begår feilen. Anngående denne pinnen, så anntar jeg at Theo343 neppe er særlig sikker på at den var en produksjonsfeil etter å ha lest hans poster i den andre tråden. Hvordan kan denne skaden være en brukerfeil? Vipp denne pinnen litt ut av posisjon ved et uhell, for så å flatbanke den når CPU feste ble låst, så blir det nok mulig. Er dette så en helt uvanlig sak der netshop tar et helt ekstremt standpunkt, absolutt ikke, google litt så finner man det ut ganske fort. Det er selvsagt trist å tape penger, Theo343, men dette synes jeg du har dratt litt ut av proposjoner, og sliter med å rettferdigjøre, i mine øyne iallefall... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Personlig synes jeg ikke at jeg har dratt dette ut av proporsjoner. Jeg kan ikke helt se hvor jeg er usikker på om jeg skulle ha utført dette selv, tvert i mot er jeg ganske så sikker på at jeg neppe har "lugget" denne mikroskopiske fjæren midt i sokkelen ut av posisjon og deretter flatbanket den, da plasthetten var av kun under monteringen. Å tape penger gjør man hele tiden når man tar en risiko ved å bruke penger, men i dette tilfellet mener jeg det er totalt feil at jeg skal sitte med tapet. Endret 7. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Personlig synes jeg ikke at jeg har dratt dette ut av proporsjoner. Jeg kan ikke helt se hvor jeg er usikker på om jeg skulle ah utført dette selv, tvert i mot er jeg ganske så sikker på at jeg neppe har "lugget" denne ut av posisjon og deretter flatbanket den da plasthetten var av kun under monteringen. Å tape penger gjør man hele tiden når man tar en risiko ved å bruke penger, men i dette tilfellet mener jeg det er totalt feil at jeg skal sitte med tapet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13237477 Du virker ikke akkurat sikker her, og isteden for å lage dette opplegget her så kunne du ha fixet denne pinnen, og klokket isteden... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Det jeg sier der Ourasi er at jeg ikke så om den var bøyd før jeg monterte CPU. Som jeg sier "jeg hadde da ikke montert CPUen om jeg så en defekt i sokkelen". Så det var nok ikke helt rett. I hele tatt å røre fjæren når jeg oppdaget dens tilstand kunne fått den til å brekke for et godt ord, derfor rørte jeg ingenting i sokkelen. Og som sagt, maskinen virket tilsynelatende helt perfekt i OSet. Endret 7. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå