Gå til innhold

[LØST] RMA med Netshop


Anbefalte innlegg

Hadde vel vært en ide og først nyte fredagen, for så og starte denne tråden når du faktisk har tid og anledning til noe mer enn tomme påstander?

 

Eller er dette bare et forsøk på å presse Netshop til å punge ut, ellers legger du ut alle detaljene? ;)

 

Sånn virker det nemlig nå...

 

Trekantdrama mellom Asus, Netshop og Theo343 !

Spennende, jeg gleder meg til fortsettelsen.

 

 

Morsomt at du kan se på dette som ett "drama" i en ellers kjedelig hverdag?

Like artig å se at du kan komme med antydninger om "tomme påstander" fra trådstarter.

Kan det være en ide å sjekke andre innlegg fra trådstarter først? :)

 

Jeg tror ikke trådstarter opprettet tråden for å underholde deg eller forumsbrukere nemlig.

 

I en eller kjedelig forumhverdag ;)

 

Hvis trådstarter har dokumentert sine påstander i andre tråder er vel denne overflødig og bør slettes? Da blir jo dette bare forum-spam. Er det ikke sånn det fungerer?

 

Jeg ser bare ikke poenget i å starte tråden nå, uten å følge opp. Det setter i mine øyne trådstarter i et dårlig lys. Jeg tviler ikke på at han har noe å fare med, bare måten han gjør det på.

 

Ett tilfelle av dårlig service fra Netshop er for meg dårlig underholdning, men når en "forumkjendis" bruker sin kred til rakke ned på Netshop med hint og lovnader om "saftige" avsløringer en gang i fremtiden. "Følg med i neste episode" lissom, da lukter det god underholdning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hadde vel vært en ide og først nyte fredagen, for så og starte denne tråden når du faktisk har tid og anledning til noe mer enn tomme påstander?

 

Eller er dette bare et forsøk på å presse Netshop til å punge ut, ellers legger du ut alle detaljene? ;)

 

Sånn virker det nemlig nå...

 

Trekantdrama mellom Asus, Netshop og Theo343 !

Spennende, jeg gleder meg til fortsettelsen.

 

 

Morsomt at du kan se på dette som ett "drama" i en ellers kjedelig hverdag?

Like artig å se at du kan komme med antydninger om "tomme påstander" fra trådstarter.

Kan det være en ide å sjekke andre innlegg fra trådstarter først? :)

 

Jeg tror ikke trådstarter opprettet tråden for å underholde deg eller forumsbrukere nemlig.

 

I en eller kjedelig forumhverdag ;)

 

Hvis trådstarter har dokumentert sine påstander i andre tråder er vel denne overflødig og bør slettes? Da blir jo dette bare forum-spam. Er det ikke sånn det fungerer?

 

Jeg ser bare ikke poenget i å starte tråden nå, uten å følge opp. Det setter i mine øyne trådstarter i et dårlig lys. Jeg tviler ikke på at han har noe å fare med, bare måten han gjør det på.

 

Ett tilfelle av dårlig service fra Netshop er for meg dårlig underholdning, men når en "forumkjendis" bruker sin kred til rakke ned på Netshop med hint og lovnader om "saftige" avsløringer en gang i fremtiden. "Følg med i neste episode" lissom, da lukter det god underholdning.

 

OK. :)

Lenke til kommentar
Eller er dette bare et forsøk på å presse Netshop til å punge ut, ellers legger du ut alle detaljene? ;)

Om så Netshop ender opp med å "punge ut" bør trådstarter følge opp påstandene og legge ut all dokumentasjon på hva som har skjedd. Om tråden skulle dø ut uten at hele saksgangen dokumenteres fra trådstarter vil dette bare være en tragisk tråd som kun ødelegger for trådstarter selv.

Lenke til kommentar
...Jeg sitter igjen i delvis sjokk og forbannelse og har bla. måttet kanselert en 3 ukers ferie for å få disse tingene på plass.

 

Dokumentasjon av hele saken vil dukke opp her ettersom jeg nå merker at jeg ikke kommer videre hos Netshop.no eller Asus. Derfor ser jeg det som min plikt å advare og informere andre om dette. Det hele startet med en supertirsdag tidlig i februar 2009.

 

 

*informasjon følger*

 

 

Mvh.

Theo

 

Kom med det. Feriekanselleringen var vel for øvrig et valg du tok selv og ikke noe som du ble påtvunget. Hadde neppe kansellert en ferie selv pga 3000 kroner+.

 

Saken virker i grunnen grei for meg. Du får en vare med brutt forsegling som viser seg å ha en feil som neppe du har påført varen? Problemet er at du kan ende opp i en ord-mot-ord situasjon. Uansett synes jeg nå et er blitt såpass mange slike saker mot Netshop at jeg vil være forsiktig med å handle hos dem. Forstår at du er sint.

 

CD

Lenke til kommentar

Jeg opprettet tråden en times tid etter jeg fikk avslaget fra netshop.no på e-post. Alle fakta i saken vil bli lagt ut i denne tråden. Nå har jeg mer eller mindre konstant sittet med PCen det gjelder og div. parter i 2-3 uker og tok derfor en kort pause nå før jeg iverksetter det jeg har meldt her.

 

Saken var et faktum når beslutningen ble sendt til meg og så derfor ikke noe galt med å opprette tråden midlertidig ved det tidspunkt, som ren informasjon. Andre spekulasjoner som har kommet her i løpet av kort tid ser jeg bort i fra forløpig ved at denne tråden er helt i tråd med denne kategorien.

 

Når det gjelder valget om å kansellere ferie så var det rett og slett fordi et samlet kjøp til 21.000,- som først ble forsinket og offer for litt logistikkrot gjorde at jeg raskt måtte ta et valg på om jeg skulle reise fra hele kjøpet eller forsikre meg om at alt var i orden. Jeg hadde regnet med å få alt i hus i god tid før jeg skulle reise da jeg kun bestilte lagervarer med unntak av en vare (hovedkortet) som ville ta 1-3 dager på fjernlager. Forsinkede vareleveranser blir heller ikke liggende å vente på deg hentelager eller postkontor. Man har også 14 dagers angrefrist og deler av leveransen gikk over 5 dager og dermed ble tiden alikevel for knapp selv om jeg valgte å bli hjemme for å følge dette i mål.

 

 

EDIT:

Jeg har forøvrig ikke hatt noen lovnader om hverken "saftige avsløringer" eller som hensikte å bruke noen "kred i forumet". Ei heller kjørt noen "ut med penga, ellers!" greie. Denne kategorien går bla ut på å uttrykke og dele våre opplevelser med nettbutikker.

 

Jeg er nå i gang med å oppdatere førsteposten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Eller er dette bare et forsøk på å presse Netshop til å punge ut, ellers legger du ut alle detaljene? ;)

Om så Netshop ender opp med å "punge ut" bør trådstarter følge opp påstandene og legge ut all dokumentasjon på hva som har skjedd. Om tråden skulle dø ut uten at hele saksgangen dokumenteres fra trådstarter vil dette bare være en tragisk tråd som kun ødelegger for trådstarter selv.

 

 

For de av dere som ikke orker å lese mer enn en (hoved)kategori, eller sjekke innlegg fra bruker (profil), legger jeg ut en link.

Les gjerne rundt denne posten (før/etter) så har det noe bakgrunnsmateriale før trådstarter gjentar dette her.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

mreinha:

Det har vært intensjonen hele tiden og er det jeg holder på med i første post nå selv om jeg hadde tenkt til å drøye det til i morgen. Men gjør det nå for å slippe flere spekulasjoner rundt saken. Jeg skriver rundt hele saken så man får et helhetlig blikk av dette.

 

Følg evt. med på førstepost og oppdater innimellom siden jeg skriver fortløpende i den nå og utover. Dog er jeg ingen racer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
sendte du tilbake kortet med en gang? det skulle du gjort.....

 

Det var først etter en tid (et par uker?) med problemer han gikk over kortet med lupe. Bildene han har tatt viser helt klart at dette er en feil man ikke har mulighet til å oppdage helt uten videre.

 

Jeg hadde ihvertfall ikke oppdaget det under montering, og det tror jeg ikke du hadde heller ;)

 

Når jeg pakker ut nye komponenter så sjekker jeg forsegling og ser etter skruemerker. Ta macrobilder med 12MP kamera for så å forstørre bildene på jakt etter ugler i mosen er noe jeg ikke gjør.

 

 

EDIT: Ja, Netshop har blitt veldig strenge mtp. RMA. Det kom vel neppe som noen overaskelse at de måtte begynne å tjene penger når de fikk feste i markedet.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Ja det stemmer, og er noen av tingene jeg stusset på tidlig, lagde en tråd på og ble beroliget på at det trengte jeg ikke å bekymre meg over, da dette kunne være vanlig prosedyre fra Asus å ikke forsegle hverken eske eller pose på slike varer og at fabrikkansatte i Kina kunne bla i manualer under kvalitetssikring etc.

 

Dette er også noe av årsaken til at jeg også har gjenopptatt supportsaken jeg hadde med Asus før RMA.

 

Jeg har nå skrevet en del i førstepost men er langt fra ferdig og fortsetter der i morgen tidlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ja det stemmer, og er noen av tingene jeg stusset på tidlig, lagde en tråd på og ble beroliget på at det trengte jeg ikke å bekymre meg over, da dette kunne være vanlig prosedyre fra Asus å ikke forsegle hverken eske eller pose på slike varer og at fabrikkansatte i Kina kunne bla i manualer under kvalitetssikring etc.

 

Dette er også noe av årsaken til at jeg også har gjenopptatt supportsaken jeg hadde med Asus før RMA.

 

Jeg har nå skrevet en del i førstepost men er langt fra ferdig og fortsetter der i morgen tidlig.

 

stemmer det, ingen av asus kortene har forsegling. (jeg har sett endel...)

 

skruemerker ser jeg dog også etter HVER gang jeg kjøper noe nytt. jeg har selv bøyd en pinne i EVGA kortet mitt, men fikk denne tilbake etter bittelitt forsiktig bøying med tapetkniv. hvordan klarte jeg å bøye..? Jo, jeg skulle absolutt ta bort litt kjølepasta som lå rundt socketen, det er veldig fort gjort.

 

jeg vil egentlig tro at reglene er ganske enkle for denne type ting. du som kunde skal vel besiktige, og se at alt er i orden før det har gått 14 dager. jeg vil dermed tro at netshop har alt på det rene dessverre :(

 

Haakon

Lenke til kommentar

Jeg har også sett en del Asus kort og monterte kun uken før et Asus P5Q Pro fra Netshop med forsegling :). Jeg har ellers ikke hatt noe som helst behov for å utføre rensing rundt socketen. I midt tilfelle var plastbeskyttelsen på sokkelen helt til montering av CPU.

 

Jeg kunne ha forsøkt å bøye pinnen tilbake med en skalpell el, men hadde den knekt ville jeg vært årsaken til skaden.

 

En ting er å se at man har regelverket på sin side i første omgang, en annen ting er god kundebehandling samt å se hva som ikke har vært helt bra underveis fra egen side i prosessen samt å bruke noe skjønn ift. kunden det gjelder og sannsynligheten. Og ikke minst, ønsker man å beholde en god kunde som er rimelig sikker på at dette ikke er selvpåført.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

jeg har nå lest førsteposten din. og alt det du sier angående ferie, barn ++ er egentlig irrelevant for hele historien. det er IKKE netshop sitt problem at du lever på en tight schedule. jeg tar egentlig ikke netshop sitt parti her nå, men det er rett og slett ikke deres problem.

 

har selv vært borti mange sånne historier: "maskinen var død når jeg fikk den, men jeg var i thailand osv osv osv.." det NYTTER ikke si dette 2mnd senere. sorry.

 

hvis du ikke vil tape 3500kr, så tar du en spansk en.. kan fortelle på pm hvis du ønsker..

 

Jeg har også sett en del Asus kort og monterte kun uken før et Asus P5Q Pro fra Netshop med forsegling :). Jeg har ellers ikke hatt noe som helst behov for å utføre rensing rundt socketen. I midt tilfelle var plastbeskyttelsen på sokkelen helt til montering av CPU.

 

Jeg kunne ha forsøkt å bøye pinnen tilbake med en skalpell el, men hadde den knekt ville jeg vært årsaken til skaden.

 

En ting er å se at man har regelverket på sin side i første omgang, en annen ting er god kundebehandling samt å se hva som ikke har vært helt bra underveis fra egen side i prosessen samt å bruke noe skjønn ift. kunden det gjelder og sannsynligheten. Og ikke minst, ønsker man å beholde en god kunde som er rimelig sikker på at dette ikke er selvpåført.

 

legger til at de dyre hkene med "skikkelig eske" ikke har forsegling. P5Q osv ligger i antistatisk pose. det gjør ikke rampage++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...