Gå til innhold

[LØST] RMA med Netshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk XanderZ :)

 

Netshop har nok oppdaget tråden mandag mellom 08:30 og 10:00 samme mandagen som de ga tilbudet. Men som sagt er det tråder om Netshop som de ikke har latt seg påvirke av. Dermed blir det vanskelig å si hva som har lagt mest vekt i skålen.

 

En tråd er heller ikke bare en tråd, jeg tok meg tid til elementer andre uttrykker at de ikke tok seg tid til osv. Som sagt ble dette en 3 uker lang dag ut og dag inn prosess for meg hvor jeg gjerne skulle gjort andre ting. Personlig synes jeg det blir litt barnslig når andre som ikke får gjennomslag med tråder kommer inn her og slenger meldinger som "fy fasan, du roper høyest esse". Javel? Hva med å forberede din egen sak like godt og hvilke andre elementer sørget du for og ikke etc.

 

Og når det gjelder gromit og hans reklamasjon på en 4 år gammel laptop hvor harddisken ryker? Personlig synes jeg det er forkastelig å reklamere på en hel og 4 år gammel laptop når et element som en harddisk går dukken. Det lukter utnyttelse og missbruk av reklamasjonsretten lang vei om jeg skal si min ærlige mening. Tror også flere er enig i meg på det.

 

Det Gromit SKULLE gjort var å la Netshop reparere laptopen som de ber om i mailen han legger ut. Da ville han fått en ny harddisk. Netshop har også lov til å reparere produktet for samme feil inntil 3 ganger, om de kan utføre en forsvarlig reparasjon av skaden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Og når det gjelder gromit og hans reklamasjon på en 4 år gammel laptop hvor harddisken ryker? Personlig synes jeg det er forkastelig å reklamere på en hel og 4 år gammel laptop når et element som en harddisk går dukken. Det lukter utnyttelse og missbruk av reklamasjonsretten lang vei om jeg skal si min ærlige mening. Tror også flere er enig i meg på det.

 

Dette er muligens litt offtopic, men mener du virkelig at man ikke burde reklamere på en 4 års gammel laptop hvor harddisken ryker? Jeg forventer da vitterlig at en harddisk skal leve lengre enn 5 år.

 

Hvor er utnyttelsen og misbruket av reklamasjonsrette i en slik sak? Dette er en skremmende holdning hvis jeg tolker deg riktig.

Lenke til kommentar

Det dukker frem ved at personen ikke ønsker å la Netshop reparere produktet(bytte harddisk i dette tilfellet) som de har full rett til. Han vil heller ha en ny laptop eller pengene tilbake etter 4 år. Harddisker har også garanti på 3 år noe som gjør et gratis bytte etter 4 år til en god deal spør du meg. Normalt sett ville de fleste kjøpt en ny harddisk om den røk etter 4 år i en laptop.

 

Jeg forstår at nettbutikker sliter med slike saker når en bruker forlanger å heve kjøpet på en hel 4 år gammel laptop pga. en harddisk som butikken selv sier at de kan bytte ut. Jeg tror også de fleste med litt fornuft ser den.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette er muligens litt offtopic, men mener du virkelig at man ikke burde reklamere på en 4 års gammel laptop hvor harddisken ryker? Jeg forventer da vitterlig at en harddisk skal leve lengre enn 5 år.

 

å reklamere på en hel og 4 år gammel laptop når et element som en harddisk går dukken.

 

Leser og oppfatter nok denne teksten litt annenledes..

 

Men, back to teh basic... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Og når det gjelder gromit og hans reklamasjon på en 4 år gammel laptop hvor harddisken ryker? Personlig synes jeg det er forkastelig å reklamere på en hel og 4 år gammel laptop når et element som en harddisk går dukken.
mener du virkelig at man ikke burde reklamere på en 4 års gammel laptop hvor harddisken ryker? Jeg forventer da vitterlig at en harddisk skal leve lengre enn 5 år.
Det dukker frem ved at personen ikke ønsker å la Netshop reparere produktet(bytte harddisk i dette tilfellet) som de har full rett til.

Dette er en artig diskusjon! Start en ny tråd hvor slike ulike syn på reklamesjon kan diskuteres, det blir litt dumt om dette "skjules" bakerst i denne tråden.

 

Ps; Godt at det gikk bra til slutt Theo.

Lenke til kommentar

Hvis en harddisk har garanti i 3 år, betyr det at forventet levetid er vesentlig lengre enn 2 år og da har man 5 års reklamasjonsrett på den.

 

Hva legger du i normalt? Er det normalt å kjøpe ny harddisk når du etter forbrukerkjøpsloven har rett på en reperasjons på disken din?

 

At enkelte folk, fildelere, folk som holder på med multimedia eller har behov for større plass bruker en ødelagt harddisk som unnskyldning for å kunne investere i en ny harddisk med større plass bør ikke sette normen for hva en forbruker skal kunne forvente seg av et produktet som er 4 år gammelt. Det viktige her er å skille på motivasjonen hos folk.

 

En person som investerte i et relativt dyrt produkt for 4 år for å kunne betale regninger, lese nettaviser og lagre private bilder fra kameraet sitt har kanskje ikke ønske om/behov for å en ny dyr Terradisk for å gjøre dette, men forventer seg at butikken følger intensjonen i loven.

Lenke til kommentar

BennyXNO:

Jeg tror du snakker tvert forbi meg. Du snakker om harddisken, jeg snakker om at personen ville heve kjøpet på hele laptopen pga. harddisken. Netshop tilbød jo å reparere og bytte harddisken :) Hvor blir da saken din av?

 

Takk Tiltman, og enig, jeg ble dog lei av all sladderet som dukket opp i denne tråden og missnøye fordi en part får igjennom sin sak.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig at det blir feil å heve kjøpet bare fordi harddisken ryker. Men selvfølgelig skjer det for 3 gang, så kan jeg være tilbøyelig til å tro at det er noe galt med maskinen som gjør at harddiskene ryker.

 

BennyXNO:

Jeg tror du snakker tvert forbi meg. Du snakker om harddisken, jeg snakker om at personen ville heve kjøpet på hele laptopen pga. harddisken. Netshop tilbød jo å reparere og bytte harddisken :) Hvor blir da saken din av?

 

Takk Tiltman, og enig, jeg ble dog lei av all sladderet som dukket opp i denne tråden og missnøye fordi en part får igjennom sin sak.

 

Du hadde ikke skrevet noe om heving i det innlegget, derfor jeg "misforstod".

Lenke til kommentar

Helt enig med deg der Benny, men det var jo ikke tilfellet her. Så da tror jeg vi er enige men snakket forbi hverandre fra start av. Derfor mener jeg at Gromit ikke har noen sak når han nekter Netshop å bytte harddisken i den 4 år gamle laptopen og derfor mener jeg det er missbruk av rettigheter når han på den måten forsøker å få seg en ny laptop eller pengene tilbake.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Selges harddisker med 5 års garanti også...

Grommit ba ikke om ny harddisk, men derimot en ny laptop.

 

Slik jeg forsto det var det aldri snakk om vederlagsfri avhjelp.

 

De skrev at de måtte ta det utenfor RMA system, altså som en helt vanlig rep. sak som de skulle ha betalt for.

Lenke til kommentar

HOST HOST!

 

Nå tror jeg dere skal lære dere å lese.

 

Netshop nektet meg reklamasjon, men kunne reparere MOT BETALING! (laptopen var dessuten 3 år når det skjedde)

 

Den jobben kunne jeg gjøre selv, noe jeg gjorde. Hvorfor i alle dager skulle jeg betale Netshop da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...