Gå til innhold

[LØST] RMA med Netshop


Anbefalte innlegg

Saken ble løst i sin helhet kl. 10:00 9. mars, bare 1,5 time etter at jeg sendte klagen. Netshop lar tvilen komme meg til gode, tar tapet på egen kappe og sender meg et nytt kort!

Jeg fikk svaret fra sjefen selv :)

Nå kan jeg konsentrere meg om å nyte den nyinnkjøpte maskinen utover mot sommeren.

Som Bolson også sa, honnør til Netshop for raskt å løse saken!

Dette var en virkelig gledelig start på uken og Netshop beholder meg absolutt som god kunde videre!

 

Eh. sommeren er vel et stykke unna, men! Har fulgt med saken din og regnet med at du ville få aksept for din reklamasjon! Slik jeg forstår det så har du handlet mye hos Netshop ( slik som også jeg har) de siste årene. Min erfaring er at Netshop forholder seg til kundene sine slik vi forventer at de skal etter norsk lov og slik vi forholder (les forventer av) oss til Netshop. Dvs. at vi (som kjøper mye) vet hvem vi kan forholde oss til og hvem kan stole på. Jeg har handlet der i de to siste årene (for ca. 28K) og har bare gode erfaringer med Netshop. Jeg kjenner ikke deg spesielt, men ut fra det jeg kan lese på forumet så er du en som vet litt om hva du skriver om og ikke en som reklamerer uten at det er grunnlag for det. Ta nå ferie og slapp av så forventer vi en rapport om hva X58 m.m. er god for ut over våren.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var svært av enkelte å slette innlegget mitt uten grunn å PM. Takk for den. Her skal dere tvilere få svar. Det at Theo roper høyt sørger vel for at han får det han har krav på. Jeg hadde ikke tid til å krangle med de grunnet at dette skjedde i eksamenstiden og jeg løste det selv ved å kjøpe ny HDD og skifte den selv.

 

EDIT:

Netshop er og blir idioter. Jeg henviste også til artikler der blant annet HP i VG gikk ut i 2005 sa at det var 5 års reklamasjonsrett på laptoper.... Det hjalp som sagt FINT lite.

post-33561-1236702450_thumb.jpg

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Var mer det at en stor produsent gikk ut og sa at det var 5 års reklamsjonsrett på bærbare skulle hjelpe min sak, men akk nei. Kjøpsloven tror jeg ikke de lærer hos Netshop desverre når de blir ansatt... Selv om unntak finnes. Blant annen sjefen deres når det blir for mye publisitet.

 

EDIT istedet for ny post:

 

Saken orker jeg ikke å ta opp igjen. PCen har fått ny harddisk og jeg skal aldri handle hos netshop igjen.

 

Problem solved and EoD for min del Alastor.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, men jeg synes måten du gjorde dette på var rimelig uryddig og urettferdig overfor Netshop.

 

Viktigst av alt, jeg skjønner ikke poenget med tråden. Da du opprettet tråden (med villedende overskrift) var saken fortsatt in progress. Det forelå ingen endelig vedtak om avslag fra Netshop. Hvis det hadde vært tilfelle ville ting stilt seg annerledes, såklart. Man bør la motparten få sjanse til å behandle saken ferdig før man eventuelt løper rundt på forumet og sprer skrekk og advarsel!

 

Som du selv sier,

Som Bolson også sa, honnør til Netshop for raskt å løse saken!

Dette var en virkelig gledelig start på uken og Netshop beholder meg absolutt som god kunde videre!

Hva mer kan man forvente enn en rask saksgang..?

 

Synes også det var galt å bruke så store ord i overskriften, og jeg mislikte måten du la ut info bit for bit. Det er sikkert mange som har sjekket innom denne tråden uten å finne ut hva saken egentlig dreier seg om, og som nå bare sitter igjen med en vag følelse av at "Netshop=crap, fordi det er en tråd på 10 sider på forumet som sier det."

Lenke til kommentar

Meningen min var å vise at Netshop desverre belønner de som roper høyest. (Jeg har ment fra dag en at Theo343 hadde en god sak bare for å si det sånn)

 

Theo343: Hvorfor skulle jeg betale frakt, ny HD, frakt tilbake når jeg like godt kunne skifte den selv siden de uansett nektet meg reklamasjonsrett? Jeg kjøpte ny HD her i byen på en databutikk og var oppe igjen samme dag som jeg ble nektet reklamasjon.

 

Det vil si jeg gikk i rent raseri til nærmeste databutikk etter jeg fikk eposten fra Netshop

 

Alastor: Med kjøpsloven mener jeg selvfølgelig forbrukerkjøpsloven når det er forbrukerkjøp :)

 

Men nåååå er det nok fra min side her. Vi har allerede sporet av nok.

 

Hadde jeg hatt tid og krefter så hadde jeg nok kjørt Netshop til FTU. Vær trygge på det. Men som student midt i eksamenstiden så stod ikke det som høyeste prioritering. Det var nok å få min PC i gang igjen fortest mulig. Jeg takker bare høyere makter for at jeg tok backup :)

Lenke til kommentar

Fjonisen:

Overskriften var ikke villedende, det var slik jeg opplevde saken der og da. At du ellers ikke har forståelse for det jeg har forklart ang. "bit for bit" får være opp til deg. De viktigste bitene kom også fort på plass i løpet av første kvelden og fra kl. 5 neste morgen.

 

Det gikk deg også kanskje hus forbi at jeg fikk avslag på en RMA som også var emnet for denne tråden.

 

Ellers har det ikke vært 10 sider med "netshop = crap" flere andre har merket seg at jeg ønsket å ha en ryddig holdning i tråden.

 

De fleste som har sett tråden har også virket å følge den hele veien, ergo sitter de igjen med inntrykket at Netshop ryddet opp i denne saken etter avslaget. Dog regnet jeg med kritikk fra noen forbrukere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bra at NetShop har ryddet opp her, men jeg tror det ikke hadde skjedd foruten denne tråden. Vi har flere eksempler i forumet her på at NetShop nekter kunden reklamasjon til tross for at det foreligger konkrete dommer i kjøpers favør. Den ene dommen i FTU var til og med en dom der NetShop var innklaget og tapte. Da skal det ikke være nødvendig at en bruker i en annen tråd her har det samme problemet, men bare møter veggen hos NetShop.

 

Når det er sagt så var det bra at de ryddet opp, og vi får bare håpe at de fortsetter med det.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...