Gå til innhold

Listetoppen: Årets film 2008

Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett veldig lite fra 2008 gitt... Lite å velge i

1. Slumdog Millionaire

2. The Curious Case of Benjamin Button

3. Burn after reading

4. The Dark Knight

5. DeUsynlige

6. Wall-E

7. Max Manus

8. 21

9. Quantum of Solace

10. Tropic thunder

Endret av Wolowitz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Godt tips er at power-search på IMdb kan brukes til å filtrere ut hva man har stemt på i 2008 og rangere dem etter gitt karakter :)

Er bare en ting som jeg finner ut av når jeg går inn der og det er at jeg er fryktelig dårlig til å gå inn å stemme når jeg har sett en film :)

Men i følge Imdb så ser den sånn ut så langt, jeg får ta og gå igjennom senere i dag for å se om det flere som jeg har glemt å stemme på, så får jeg se om listen forander seg noe :)

The Dark Knight

Chi bi aka Red Cliff

Slumdog Millionaire

Iron Man

The Incredible Hulk

Burn After Reading

RocknRolla

JCVD

Role Models

Appaloosa

Edit: Er bare 20 filmer fra 2008 jeg har klart å stemme på så langt, så det der er halve lista :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
1. The Wrestler

2. Slumdog Millionaire

3. Taken

4. 21

5. The Boy in Striped Pyjamas

1-5 er MUST SEE.

21 var jo tidenes drittfilm! Ble lei meg når jeg så den. Gleda meg til Kvein Spacey i kul pokerfilm, også var det jo elendig plot, historien var jo døfødt og for ikke å snakke om skuespillerne

Lenke til kommentar
21 var jo tidenes drittfilm! Ble lei meg når jeg så den. Gleda meg til Kvein Spacey i kul pokerfilm, også var det jo elendig plot, historien var jo døfødt og for ikke å snakke om skuespillerne

Filmen er basert på ein sann historie, kva var det som gjorde plottet elendig og historien daudfødd?

Lenke til kommentar

Filmen er basert på ein sann historie, kva var det som gjorde plottet elendig og historien daudfødd?

Det er da ingen motsetning mellom "basert på virkelighet" og daufødt/elendig plot. Ikke alle historier egner seg til å bli filmatisert.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått gått igjennom listen litt bedre og ser da sånn ut, frem til jeg eventuelt får sett The Reader, The Wrestler, Milk, Frost/Nixon og The Curious Case of Benjamin Button vil også kanskje lure seg inn på en sånn liste.

1: The Dark Knight

2: Chi bi aka Red Cliff

3: In Bruges

4: Australia

5: Slumdog Millionaire

6: Hellboy II: The Golden Army

7: Iron Man

8: Vicky Cristina Barcelona

9: WALL·E

10: JCVD

Og noe flere som nesten må nevnes i samme slengen :)

Body of Lies

Role Models

Tropic Thunder

Pride and Glory

Burn After Reading

Pineapple Express

Rambo

Edit:

Det fine med Red Cliff, siden del 2 kom ut i 2009 så vil den være med på neste års liste også :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Du kødder nå eller, 2008 har jo vært et av de bedre filmårene på mange år. Og jeg har ikke fått sett det mange kaller de beste filmene fra i fjor ennå.

Det ville vore litt rart om ein med namnet Misantropen skulle vore positivt innstilt til noko som helst eigentleg.

Lenke til kommentar
Du kødder nå eller, 2008 har jo vært et av de bedre filmårene på mange år. Og jeg har ikke fått sett det mange kaller de beste filmene fra i fjor ennå.

Det ville vore litt rart om ein med namnet Misantropen skulle vore positivt innstilt til noko som helst eigentleg.

Ja, jeg har et rykte å leve opp til, helt klart!

Jeg holder fremdeles en knapp på The Dark Knight, som bare blir bedre og bedre; har sett den 3 ganger. Mulig de misantropiske tendensene til hr. Joker appellerer til meg? Taken var også en fin film i så måte :D

Ikke sett The Wrestler eller Pineapple Express enda. Årets mest oppskrytte: Slumdog Millionaire - ingen dårlig film, men ikke så bra.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

1. Changeling

2. Slumdog Millionaire

3. In Bruges

4. Wall-E

5. The Dark Knight

6. Taken

7. Burn After Reading

8. The Curious Case of Benjamin Button

9. Man on Wire

10. Max Manus

… men har fortsatt tilgode å se Gran Torino, The Wrestler, Frost/Nixon, Vals Im Bashir, Doubt og Che

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...