Dotten Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Mars måned er her og folk har fått muligheten til å få med seg de fleste av fjorårets filmer. Det er derfor på tide at vi avgjør hvilken filmer som var best for fjoråret. Kåringen er tenkt å gjøres på følgende måte: Hver bruker lister opp sine topp ti favoritter. Utifra listene lages en toppliste som presenteres på wikien. Det er fullt mulig å endre på sin topp ti liste etterhvert som man ser nye filmer fra filmåret, listen vil da endres fortløpende. Men vi skal også ha en kåring fordelt på sjanger. Derfor tar vi den 31. mars med utgangspunkt i topplisten så langt og tar opp til fem filmer fordelt på sjanger og kjører en poll her på forumet som går ut april. De fem beste filmene så langt på listen vil også være med i kåring av årets film. Vi prøver oss også med en "årets skuespillerprestasjon" fordelt på kjønn. Der kan hver og en presentere en topp fem-liste. Utifra den blir det tre kandidater for hvert kjønn. Vi tar utgangspunkt i internasjonal premieredato. Håper det høres bra ut slik oppsettet er. Kjør i vei med din liste Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Årets film 2008: Vals Im Bashir Rambo Låt den rätte komma in Gomorra The Dark Knight The Reader In Bruges Milk Burn After Reading Slumdog Millionaire Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Min foreløpige topp ti liste (skal se Milk og The Reader om ikke lenge): The Wrestler The Curious Case of Benjamin Button The Dark Knight Max Manus Iron Man Wall-E Rambo Slumdog Millionaire Låt den rätte komma in Horton Hears a Whoo! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 oi, jeg må se litt mer før jeg slenger ut liste. To be continiued! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Godt tips er at power-search på IMdb kan brukes til å filtrere ut hva man har stemt på i 2008 og rangere dem etter gitt karakter Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Mye bra å velge mellom. Vanskelig valg. Her er en midlertidig liste i alle fall: 01. The Dark Knight 02. Slumdog Millionaire 03. WALL·E 04. The Wrestler 05. Rambo 06. Speed Racer 07. Tôkyô zankoku keisatsu 08. Kung Fu Panda 09. JCVD 10. The Curious Case of Benjamin Button Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Huff, sett lite film fra 2008 gitt :S Får legge inn når jeg har sett fler... Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (har riktignok ikke fått med meg alt fra i år) 1: TDK 2: Wrestler 3: Wall-E 4: Man on wire 5: Gomorrah 6: Slumdog millionaire 7: Rambo 8: Curious case of B.B 9: Iron man 10: Speed racer Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Kjørt igang med de fire første listene: http://wiki.diskusjon.no/index.php/%C3%85rets_film_2008 Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Synecdoche, New York Three Monkeys Revolutionary Road Burn After Reading Doubt JCVD The Wrestler Changeling Frost/Nixon In Bruges Har fortsatt noen jeg må se, The Reader for.eks Endret 6. mars 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Hmm.. Har ikke sett så altfor mye film fra 2008, skjønner jeg.. Har sett veldig mye eldre film jeg har gått glipp av. 1. The Curious Case of Benjamin Button 2. The Dark Knight 3. Slumdog Millionaire 4. The Wrestler 5. Max Manus 6. In Bruges 7. WALL·E 8. DeUsynlige 9. Cloverfield 10. Burn after Reading Tror ikke jeg har sett flere Må si jeg er veldig usikker på rekkefølgen også ^^ Endret 8. mars 2009 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Oppdatert, er to filmer som stikker litt av her ja Lenke til kommentar
Njormann Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 1. The Dark Knight 2. In Bruges 3. Changeling 4. Gran Torino 5. Slumdog Millionaire 6. The Wackness 7. Wall-E 8. Taken 9. Burn After Reading 10. Cloverfield Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 oppdatert lista mi.. tenkte ikke over at Cloverfield var 2008. Lenke til kommentar
Captain Charisma Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 1. Wall-E 2. The Wrestler 3. The Dark Knight 4. Låt den rätte komma in 5. Doubt 6. Felon 7. The Good, the Bad, the Weird (Sør-Korea) 8. Ip Man (Hong Kong) 9. The Magic Hour (Japan) 10. Cyborg She (Japan) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Oppdatert. En norsk og en svensk film inne på topp ti, imponerende The Dark Knight - 61 poeng The Wrestler - 46 poeng Wall-E - 39 poeng Slumdog Millionaire - 32 poeng The Curious Case of Benjamin Button - 23 poeng Rambo - 23 poeng In Bruges - 19 poeng Låt den rätte komma in - 17 poeng Gomorra - 13 poeng Max Manus - 13 poeng Lenke til kommentar
Speik Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg syns generelt at 2008 var et dårlig filmår, bare de øverste på listen min fortjener å stå på en liste. Menmen.. Og jeg har ikke sett Slumdog Millionaire, Vals Im Bashir, The Reader, The Wrestler og mange andre. 1. The Dark Knight 2. Synecdoche, New York 3. WALL-E 4. Pineapple Express 5. The Curious Case of Benjamin Button 6. Doubt 7. Milk 8. Step Brothers 9. Frost/Nixon 10. Max Manus Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Oppdatert. En norsk og en svensk film inne på topp ti, imponerende Da skal jeg prøve å få inn en dansk. 1. The Dark Knight 2. The Wrestler 3. Frost/Nixon 4. Milk 5. Låt Den Rätte Komma Inn 6. Flammen og Citronen 7. In Bruges 8. Wall-E 9. The Escapist 10. Quantum of Solace Endret 8. mars 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Smått overrasket over at ingen har Tropical Thunder på listen sin. Komedier i det hele tatt ser ikke ut til å nå helt opp i slike kåringer. Wall-E ser ut til å være unntaket. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 1. The Visitor 2. The Dark Knight 3. WALL·E 4. Slumdog Millionaire 5. Red 6. Max Manus 7. Felon 8. Transsiberian 9. Cloverfield 10. Sex Drive Har egentlig sett veldig få av "toppfilmene" fra 2008, så var ikke mye å velge mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå