mandela Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Er bra kde er gratis, var ton med feil jo.Denne lista var relativt kort synes jeg. F.eks ble det fikset rundt 17077 bugs* mellom Firefox 2 og 3, og her snakker vi om en installer på litt over 7mb. Hvis du tror at Windows eller Mac OS har betydelig færre feil enn f.eks. KDE, tror jeg at du tar feil.Since the first beta (4.2beta1), which was released less than 4 weeks ago, 1665 new bugs have been opened, and 2243 bugs have been closed. Since the release of KDE 4.1.0, more than ten thousand bugs were closed. http://www.kde.org/announcements/announce-4.2-beta2.php * http://www.squarefree.com/burningedge/rele...-firefox-3.html Endret 8. mars 2009 av mandela Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Kan forresten nevne at Cannonical har ansatt en del Qt/KDE utviklerer i det siste. Det later til at de satser litt mer på det for tiden. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Kan forresten nevne at Cannonical har ansatt en del Qt/KDE utviklerer i det siste. Det later til at de satser litt mer på det for tiden. Bra at de satser mer på KDE. Håper Ubuntu vil komme på det nivået openSUSE har med sine tilpasninger av de forskjellige grensesnittene, og at man vil få mulighet til å laste ned DVD hvor man kan velge grensesnitt ved installasjon. Lurer også på om dette kan ha noe med tanke på Karmic Koala å gjøre Synes det ikke virker veldig sannsynlig at de dropper Gnome som standard grensesnitt, men ingenting er sikket, og det er lovet masse forandringer på utseende. Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Bruker dette med windows, funker phett! hvertfall med pidgin ^^ Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Uhm, pidgin er ikke en del av KDE. Jeg kan også nevnte at KDE folka var representert på årets Cebit, i den nye friprog/open source hallen. http://der-dakon.net/blog/KDE/cebit-finally.html http://majewsky.wordpress.com/2009/03/08/k...-cebit-wrap-up/ Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg kan også nevnte at KDE folka var representert på årets Cebit, i den nye friprog/open source hallen. En liten glad nyhet altså Personlig synes jeg KDE er noe herk. Sist jeg prøvde det var i går (Ubuntu). Må innrømme at jeg synets det var et stor tilbakeskritt fra 3.x. Men det er sikkert noe som kommer seg med tiden. Til dags dato bruker jeg Fluxbox, og er meget fornøyd med ytelsen, kjører på ca 1-3% cpu, noe som er lavere en i KDE. personlig tror jeg at om et år vil KDE muligens være det "DE of choose" for nye Linuxbrukere. Fordi det har potensialet til å være AWSOME, uten at det reflekteres i skrivene stund... Og det legger i mye større grad opp til mye små fiffige ting en hva gnome kan tilby. Slik jeg opplever situasjonen i dag er at KDE er for de som vil ha et super AWSOME desktop, by look. Gnome er for de som vil ha noe litt mer stabilt, noe som fjerner mye av eye-candy-en KDE kan tilby. Vil bare legge til at jeg er ny HW leser og liker at det er mye Linux stoff her, kontra de andre Norske nettavisene Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Bruker dette med windows, funker phett! hvertfall med pidgin ^^ Pidgin er et GTK+ program, og ofte IM-klienten i Gnomegrensesnittet, selv om noen distroer velger denne som standard i KDE-grensesnittet også. Kopete er KDE sin multiprotokollklient. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Vil bare legge til at jeg er ny HW leser og liker at det er mye Linux stoff her, kontra de andre Norske nettavisene Velkommen skal du være. Jeg skriver de fleste Linux-artiklene for HW, og jeg liker å ha et godt forhold til leserne mine. Så hvis du savner noe, eller har noen tips, ikke nøl med å ta kontakt ([email protected]), evt. legg igjen kommentar i forumtråd Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Vil bare legge til at jeg er ny HW leser og liker at det er mye Linux stoff her, kontra de andre Norske nettavisene Velkommen skal du være. Jeg skriver de fleste Linux-artiklene for HW, og jeg liker å ha et godt forhold til leserne mine. Så hvis du savner noe, eller har noen tips, ikke nøl med å ta kontakt ([email protected]), evt. legg igjen kommentar i forumtråd Denne måten å kommunisere med leserne sine på er knall, Skinney, og er absolutt noe andre artikkelforfattere bør ta lærdom av. Er forøvrig helt enig med Eldox, det er mye stoff om linux, og mye av det har også god kvalitet, sammenlignet med mye annet av materialet her inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå