Gå til innhold

Xbox 360 HDMI / Lyd

Anbefalte innlegg

Et spørsmål ang lyd.

Har idag en Arcade, som er koblet opp til en monitor uten lyd. Er koblet til via HDMI-kabel. Her ikke lyd inn eller ut på monitoren.

Hvordan får jeg lettest lyd? Kan man på en måte splitte HDMI-kabelen, og få lyd ut her? Via en switch eller lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jo evnt. bruke denne:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3666

69 kr, gratis frakt.

Man får full hd med VGA ;)

Jeg venter den i posten :D Men for og få lyd med den må du ha denne, plug hvit og rød RCA koblingene inn i den. Så plug 3.5mm jacken i Line-in i PCn din, open Volum control->Options->Properties->Recording->OK->Unselect alle utenom Line-In. (har engelsk Win XP men du finner sikkert ut på norsk og ;)

Endret av Gunpig
Lenke til kommentar

Har han forsterker slipper han den overgangen. Da bruker han en optisk kabel.

den du linker til trengs for pc eller evt eksterne høytalersett.

når det gjelder vga kabelen så kan den variere i kvalitet, jeg fikk selv grønnt bilde med pc skjermen mens på tven funka den bra.

Anyway så er da sikkert også vga inngangen opptatt på skjermen hans ?

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Siden du har arcade har du sikkert også scart kabelen som fulgte med xboxen. Hvis du knekker av plasten i den enden som skal inn i xboxen, passer både scart kabelen og hdmi kabelen på en gang, da henter du lyden ut fra den røde og hvite kabelen, og bilde går inn i tven via hdmi. Sånn har jeg gjort det på min arcade og det funker fjell, gratis var det også :)

Lenke til kommentar
Siden du har arcade har du sikkert også scart kabelen som fulgte med xboxen. Hvis du knekker av plasten i den enden som skal inn i xboxen, passer både scart kabelen og hdmi kabelen på en gang, da henter du lyden ut fra den røde og hvite kabelen, og bilde går inn i tven via hdmi. Sånn har jeg gjort det på min arcade og det funker fjell, gratis var det også :)

Kan si at denne løsningen fungerte helt glimrende! Takk for forslaget.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan si at denne løsningen fungerte helt glimrende! Takk for forslaget.

Jeg var nokså skeptisk til å åpne denne, men det gikk helt fint. Var jo bare tomrom inni jo! Skulle nesten trodd at Microsoft hadde laget denne større for å selge flere kabler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...