Kazooo Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Min maskin opererer med AMD Athlon 64 3000+. Jeg har 1 gb ram på dette, men kunne gjerne tenkt meg mer. Prosessoren yter 1,8GHz. Hvor mye kan jeg ha? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Kan du gioss navnet på hovedkortet ditt? Dersom du har en ferdig-maskin fra HP/Dell gi oss navnet på selve maskinen. Du kan se ut i fra manualen til hovedkortet hvor mye RAM det takler. Husk at fra og med 4GB RAM må du ha Windows XP x64 eller Windows Vista. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvilket hovedkort har du? kome det en bok med det? står gjerne der... Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Kan du gioss navnet på hovedkortet ditt? Dersom du har en ferdig-maskin fra HP/Dell gi oss navnet på selve maskinen. Du kan se ut i fra manualen til hovedkortet hvor mye RAM det takler. Husk at fra og med 4GB RAM må du ha Windows XP x64 eller Windows Vista. Rettelse, for og ha mer en 3,5 GB RAM(mener det reelle tallet var mindre enn dette), må du kjøre 64 bit OS, dvs at om du kjører 32 bit Windows Vista, støtter fortsatt ikke vista mer enn 3,5 GB RAM, selv om det står i Vista at du har 4GB. Kazooo: For og finne ut dette, må en vite navnet på hovedkortet, samt modellen, evt at du ser i manuallen som fulgte med hvoedkortet, eller ser hvor du kjøpte maskinen (om den var ferdig satt sammen). Lenke til kommentar
Kazooo Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg aner faktisk ikke hva hovedkortet mitt heter! Det var noe en kompis bygde for meg for fire år siden. Kjøpt fra komplett. Men hvis jeg bare kjøper 2GB ekstra så burde vel det gå greit?? Lenke til kommentar
Kazooo Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Fant ut av det nå forresten! ECS nForce4-A939 heter det. Da kan dere kanskje hjelpe meg? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Du kan ha opp til 4GB RAM. Brikkene hovedkortet bruker er av typen DDR(1). Det er bare laste ned CPU-Z og se hvor mange minnespor du har ledig. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Eller åpne maskinen å se etter? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Eller åpne maskinen å se etter? Tenkte å foreslå det, men å laste ned CPU-Z, starte det og se etter info der er gjort på 1 minutt, kan også være lettere om PC'en står på et trangt sted og må dras ut/fram osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå